Installera om Windows: Installera program på ett snabbare sätt?

Permalänk

Installera om Windows: Installera program på ett snabbare sätt?

Tja! Jag ska installera om Windows eftersom min SSD-hårddisk på 60GB har bara 7GB kvar och anledningen till det är att jag installerat de två senaste patcherna i Battlefield 3. Antingen har filer blivit korupta eller så har den blivit för full och det orsakar då ett jäkla lagg som jag inte har haft innan.

Till saken, när man installerar om Windows avinstalleras alla program som är installerade till min mekaniska hårddisk obv. Men vad jag då undrar är om det finns något snabbt sätt att installera all dom på en gång när jag installerat om Windows sen?

Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan använda rt7lite för att installera programen under windows installationen går väll inte direkt snabbare men när datorn är färdiginstallerad har du allt du vill ha

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av PINPINPIN:

Tja! Jag ska installera om Windows eftersom min SSD-hårddisk på 60GB har bara 7GB kvar och anledningen till det är att jag installerat de två senaste patcherna i Battlefield 3. Antingen har filer blivit korupta eller så har den blivit för full och det orsakar då ett jäkla lagg som jag inte har haft innan.

Till saken, när man installerar om Windows avinstalleras alla program som är installerade till min mekaniska hårddisk obv. Men vad jag då undrar är om det finns något snabbt sätt att installera all dom på en gång när jag installerat om Windows sen?

Tack!

Finns ett par sätt jo.
Sysprep är roligast, lite krångligare. Enklare sättet är att följa min guide för att skapa återställningspartition.
Installera program osv och gör en backup med windows egna program.
Använda setupcomplete.cmd

Skrivet av zenjin:

Du kan använda rt7lite för att installera programen under windows installationen går väll inte direkt snabbare men när datorn är färdiginstallerad har du allt du vill ha

Som inte är helt felfritt, vad jag vet har inte programmet utvecklas på väldans lång tid.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Finns ett par sätt jo.
Sysprep är roligast, lite krångligare. Enklare sättet är att följa min guide för att skapa återställningspartition.
Installera program osv och gör en backup med windows egna program.
Använda setupcomplete.cmd

Som inte är helt felfritt, vad jag vet har inte programmet utvecklas på väldans lång tid.

Hur använder man Setupcomplete.cmd ? Tacksam för svar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av HellCatZ:

Hur använder man Setupcomplete.cmd ? Tacksam för svar

Var ett tag sen jag använde det själv men såhär ungefär: http://www.msfn.org/board/topic/140462-setupcompletecmd-help/

FOR %%i IN (C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO IF EXIST %%i:\CD.txt SET CDDRIVE=%%i:
Kollar efter dvd/usbenhet och bestämmer varfrån den ska köra allt

REG ADD %KEY%
Lägger till register nyckel på förbestämd plats

Start <sökväg>/program.exe /wait startar program och väntar tills installation är klar innan nästa körs