Hårddisk till router

Permalänk
Medlem

Hårddisk till router

Hej!

Har precis köpt en Asus RT-n56u router och vill koppla en hårddisk direkt till routern. Försöker komma på hur stor jag vill köpa och vill bara ha större och större. Därför undrar jag om det finns något möjlighet att ha något typ av låda där man kan ha flera diskar inkopplade, så man kan köpa till diskar efter hand. Vet inte hur det blir med värmeutveckling och så, men går det att lösa?

Tacksam för all hjälp!

Mvh

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem

Tänk på att hastigheten till disken inte är speciellt hög, runt 10Mb/s.
Vill du ha många diskar och vettiga hastigheter kommer man inte undan en NAS.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem

Det är nog mycket mer prisvärt att köpa en enklare NAS, om du vill ha hygglig hastighet. USB-diskar via routrar har egentligen aldrig varit särskilt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Jag har samma router och satte en 2TB USB disk i den, men efter ca 1 månad skaffade jag mig en NAS (DS211J) istället och det är såååå mycket bättre... USB disken använder jag till backup nu...

Prestandan att ladda hem och samtidigt titta på film var under all kritik, det var ofta som nedladdning bara "dog" eftersom disken blev överlastad. Har inte dessa problem med en NAS.

Visa signatur

Det finns bara ett enda problem med SSD diskar.... de får alla andra diskar att verka trasiga för de är så långsamma