Permalänk

Vilket mekaniskt tangentbord?

Är sugen på ett nytt tangentbord, och undrar vilket ni tycker att jag ska köpa. Helst vill jag ha röda switchar, men är öppen för förslag på andra modeller på brytarna.

Har tittat lite på Steelseries 6Gv2 med röda brytare, Qpads MK-50, samt Cooler Masters Quick Fire Rapid (de med röda). Alla dessa har röda brytare men detaljer som skiljer. Har dock hört att CM Quickfire Rapid inte kommer släppas i Sverige med röda brytare, vet någon om det är sant?

Alla synpunkter och kommentarer hjälper.

Permalänk

Har själv 6G fast med Svarta, kanon nöjd med ett, Dock så låter dem svarta en hel del vilket du förmodligen redan listat ut

Kan tyvärr inga bra röda. Dock så har jag klämt en del på http://usa.ttesports.com/products/product.aspx?s=18 (Svenska varianten)
Det är ett lite mindre tangentbord som jag tycker är riktigt bra storlek på. Dock även svarta på denna.

Men lycka till i valet ^^

Permalänk

Okej, tycker du inte att 6Gv2 är ganska högt utan stöd? Funderar ju som sagt på den modellen, men med andra switchar..

Permalänk
Medlem

Corsair G60 helt klart, blev förvånad vilken hög kvalite det vara på tangentbordet när jag öppnade kartongen, dessutom är det perfekt storlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dougielol:

Har själv 6G fast med Svarta, kanon nöjd med ett, Dock så låter dem svarta en hel del vilket du förmodligen redan listat ut

Det är inte brytarna som låter utan när man bottnar tangenterna.
Som någon sa, ta en titt på Corsairs K60 med röda brytare, ser ut att vara riktigt bra. Kostar runt 1000kr

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Har känt lite på MK-50 från Qpad och det var riktigt nice så jag tror att det blir ett sådant. Corsair är jag lite tveksam till då alla tangenter inte har mekaniska brytare..

Permalänk
Jubileumsmästare

Razer blackwidow ultimate, är riktigt skönt!
Bara lite ovant i början me de extra macro-knapparna. Så att alla knappar flyttas ett steg åt höger.

Men helt klart väldigt nöjd med de

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Permalänk
Skrivet av BumBumX:

Razer blackwidow ultimate, är riktigt skönt!
Bara lite ovant i början me de extra macro-knapparna. Så att alla knappar flyttas ett steg åt höger.

Men helt klart väldigt nöjd med de

Ok, gillar inte Razer så mycket men om jag hittar nåt ställe att känna på det så...

Hur tycker du att bruna är jämfört med röda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GylleneKvisten:

Hur tycker du att bruna är jämfört med röda?

Aldrig testat röda. Men jag har testat svarta och blåa och man kan säga att bruna är som blåa fast mindre "klickljud".

Här har du om du vill läsa om hur switcharna fungerar:
http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide#p...

Permalänk
Medlem

Köpte precis Razer blackwidow och tycker det är riktigt skönt faktiskt. Gillar det skarpt, skulle jag kört på om du är ett fan av blå