Css speltid visar olika :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Liatorp
Registrerad
Mar 2010

Css speltid visar olika :S

Hejsan, gick in och kollade min speltid på Css, Klickade på bibliotek och där står det "1212timmar senast spelat idag" men går jag in på Gemenskap, står det 580H speltid. Någon som vet varför, och vilket tid stämmer egentligen?

Steam namn: NoobStarSwE så ser ni själva

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2001

Steam visar ju i biblioteket hur länge som spelet faktiskt varit igång på din dator, inklusive hur länge du suttit i en meny medans du varit på ikea och julhandlat.

Min gissning är väl kanske att Gemenskapen visar en faktiskt speltid in game?

Även fast det låter lite knasigt att du skulle ha suttit i laddningsskärmar osv mer än 100% utav speltiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Liatorp
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av KoloN:

Steam visar ju i biblioteket hur länge som spelet faktiskt varit igång på din dator, inklusive hur länge du suttit i en meny medans du varit på ikea och julhandlat.

Min gissning är väl kanske att Gemenskapen visar en faktiskt speltid in game?

Även fast det låter lite knasigt att du skulle ha suttit i laddningsskärmar osv mer än 100% utav speltiden.

Tycker jag med För att när jag inte spelar, asså med andra ord gör något annat, te,x går ut och röker, stänger jag ner hela spelet, för att låta datorn vila lite. Laddar visa maps och servrar tar ju c:a 10 sec max för mig på 24Mbit/s ADSL Så hur det kan vara att jag har suttit mer än c:a 600 timmar i själva spelet utan att göra något

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011

"Gemenskap" ... -.-' *facepalm* Steam på svenska...

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Liatorp
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av BrutalSwede:

"Gemenskap" ... -.-' *facepalm* Steam på svenska...

Ibland undrar jag om detta är ett forum för att få hjälp, eller för att vara dryg mot andra. Om jag nu vill ha mitt Steam på Svenska så behöver inte du var dryg för det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Geforce9500gt:

Ibland undrar jag om detta är ett forum för att få hjälp, eller för att vara dryg mot andra. Om jag nu vill ha mitt Steam på Svenska så behöver inte du var dryg för det

Ingenting personligt, jag tycker bara att det låter så j*vla fult.

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Sant. Men vem fan bryr sig om steam visar antal timmar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Geforce9500gt:

Tycker jag med För att när jag inte spelar, asså med andra ord gör något annat, te,x går ut och röker, stänger jag ner hela spelet, för att låta datorn vila lite. Laddar visa maps och servrar tar ju c:a 10 sec max för mig på 24Mbit/s ADSL Så hur det kan vara att jag har suttit mer än c:a 600 timmar i själva spelet utan att göra något

Då gissar jag att steam är "intelligent" och har räknat ut hur mycket ditt liv förkortas i och med inaktivitet i spelet + rökning. 580h speltid är ytterligare 632 timmar förkortat liv på grund utav emfysem, KOL och diabetes