AMD kontrar Intel Ultrabook i början av 2012

Permalänk
Melding Plague

AMD kontrar Intel Ultrabook i början av 2012

Ultraportabla bärbara framförs som de naturliga efterträdararna till de en gång så populära netbook-datorerna. AMD hakar på tåget under nästa år med Fusion-baserade modeller.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter bra!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Det kan nog bli bra, med tanke på att deras grafikkretsar är så starka som dom är.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Frågan är varför man ska ha mycket kraftigare grafikdelar i dessa? Mina användningsområden hade nog varit att ha datorn på resande fot och kanske visa presentationer, word/excel, maila, och andra applikationer som inte kräver någon grafikprestanda. Kan jag se HD-film i den utan lagg så är jag nöjd.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Går det kanske till och med att spela på de

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggyoc:

Går det kanske till och med att spela på de

hehe, som Plants VS zombies

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Vill inte skaffa ultrabooks pga. endast hd3000, men nu verkar det helt klart mer intressant!

Permalänk
Skrivet av schkutt:

Frågan är varför man ska ha mycket kraftigare grafikdelar i dessa? Mina användningsområden hade nog varit att ha datorn på resande fot och kanske visa presentationer, word/excel, maila, och andra applikationer som inte kräver någon grafikprestanda. Kan jag se HD-film i den utan lagg så är jag nöjd.

Det är ju aldrig dumt med bättre grafikprestanda. Tänk om kanske 5 år, då kan man nog mycket väl spela spel så som Battlefield 3 och Skyrim på dessa. Hade inte varit helt fel.

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk

Hoppas att det inte blir plast bara. Är inte halva poängen med en sån här dator att den ska se lyxig ut och kosta lite mer, för känslans skull?

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Vad vill man mest ha i en bärbar datorn, CPU-kraft eller GPU-kraft?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Låter ju perfekt! Aningen tjockare men med rejält bättre grafikchipset. Då jag har sneglat på Chronos ett antal gånger så kan ju något i den stilen med en AMD-plattform vara nåt att ha.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

vet inte om AMD's prosessor kan stå emot ivy bridge ström snålhet. blir intresant och se

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Vad vill man mest ha i en bärbar datorn, CPU-kraft eller GPU-kraft?

Kuggfråga, rätt svar är batteritid! Eller?

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Vad vill man mest ha i en bärbar datorn, CPU-kraft eller GPU-kraft?

Jag tar GPU då den alltid är så sjukt värdelös i bärbara, fast om det inte är tillräckligt mycket GPU kraft (så man inte får igång några vettiga spel) så kan det kvitta.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Hoppas att det inte blir plast bara. Är inte halva poängen med en sån här dator att den ska se lyxig ut och kosta lite mer, för känslans skull?

Det får gärna vara plast, lackat i rosa med bruna lister för min del. Är det bra prestanda, lång batteritid och bra skärm så kvittar resten. Köper man laptops för känslan kan man ju lika gärna lägga 35 000 på e macbook air eller något i den stilen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Bra skärm, batteritid och kunna spela enklare spel (COD 4, CS, BF2, Minecraft etc) och jag skulle kunna tänka mig att köpa en.

Permalänk
Medlem

hoppas amd lyckas trist om intel tar över helt

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Avstängd

duger väl o harva wow lan med

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Entusiast
Skrivet av beatles-3122:

Kuggfråga, rätt svar är batteritid! Eller?

Precis vad jag tänkte säga.
Jag köpte laptop med klen processor och integrerad grafik. Så länge den är kraftigare än en atom så jag kan köra Word och enklare Matlabgrejer plus lite slösurf är jag nöjd. Det viktiga för mig var 10-12 timmar batteritid. Att bära med sig laddare till skolan är så förra årtiondet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Spännande! Trodde faktiskt inte AMD skulle våga.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Spännande! Trodde faktiskt inte AMD skulle våga.

Isf har du missat deras nyvunna självförtroende:
http://www.sweclockers.com/nyhet/14486-amd-visar-trinity-unde...

Finns fler exempel, men orkar inte leta efter dem.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Vad vill man mest ha i en bärbar datorn, CPU-kraft eller GPU-kraft?

Varför inte båda ? Som i min bärbara, då man kan byta mellan ett integrerat grafikkort för att spara batteritid och ett lite kraftfullare grafikkort för spel! Funkar hur bra som helst

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Heja AMD!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter bra.
Har större förtroende för AMDs fusionbaserade grafikdelar än Intels motsvarighet HD Graphics.
Och i och med att många bärbara brukar falla på just dåliga grafikdelar så känns det som ett smart drag.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Avstängd

Bättre skärmar med högre hz?? eller fortfarande 60hz stenålders skärmarna som är rent av skitdåliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

Bättre skärmar med högre hz?? eller fortfarande 60hz stenålders skärmarna som är rent av skitdåliga.

Ja tänk att det är ett måste att kunna arbeta i word och excel i 120 Hz dessa dagar!!!!
Mycket mera frags då
Ju

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bra att dom vågar sig på detta Amd! Personligen diggar jag deras kraftigare GPU:r över Intels snäppet rappare CPU:r i en superslimmad laptop.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Skrivet av r:Grid:

Fantastiskt bra att dom vågar sig på detta Amd! Personligen diggar jag deras kraftigare GPU:r över Intels snäppet rappare CPU:r i en superslimmad laptop.

Jo helt klart! MPC-HC för underbart GPU-accelereringsstöd också!

Dessa borde gå utmärkt att spela HoN på också, kan inte vänta

Och en sådan skulle vara perfekt för mig som kör en hel del WoW 1.12.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dentoid:

Ja tänk att det är ett måste att kunna arbeta i word och excel i 120 Hz dessa dagar!!!!
Mycket mera frags då
Ju

Skickades från m.sweclockers.com

Frags/sprlitterhandgranat! det du menar?
Med din barnsliga inställning så förstår jag att du är en gamer snubbe! nej jag är trött på dom urursla 60hz skärmarna sitter själv på en 120hz skärn och betraktningsvinkeln är häpnadsväckande jämfört med dom äldre skitskärmarna! som jag haft på mina förra laptops där man driver huvet 5cm o bilden ändras direkt.

med denna 120hz skärmen kan man vrida o vända skallen hur mycket man vill och bilden ändras inte ett dugg! innan du sätter din trilska barnunge sida till så se fördelerna med bättre hz på skärmen!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

Frags/sprlitterhandgranat! det du menar?
Med din barnsliga inställning så förstår jag att du är en gamer snubbe! nej jag är trött på dom urursla 60hz skärmarna sitter själv på en 120hz skärn och betraktningsvinkeln är häpnadsväckande jämfört med dom äldre skitskärmarna! som jag haft på mina förra laptops där man driver huvet 5cm o bilden ändras direkt.

med denna 120hz skärmen kan man vrida o vända skallen hur mycket man vill och bilden ändras inte ett dugg! innan du sätter din trilska barnunge sida till så se fördelerna med bättre hz på skärmen!!!!!!!

Vad fan snackar du om? HZ gör inte ett piss åt betraktningsvinkeln utan det är typen av panel som gör skillnad.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit