Märkligaste dator-/teknikrelaterade mardrömmar ni haft?

Permalänk
Medlem

Märkligaste dator-/teknikrelaterade mardrömmar ni haft?

Ni hörde titeln.. give it a go!

Jag startade tråden främst för att dela med mig den märkligaste drömmen jag någonsin haft och för att kolla läget om någon annan varit i en liknande situation. Lite rädd för att behöva ringa de vitrockade männen annars :S

Anyhow, i natt drömde jag något så bisarrt om att kärnorna på min cpu började balla ur och tempen steg panikartat snabbt. Trots min Zalman-kylare så gick de upp till över 130 grader C. Jag sliter loss sidopanelen och råkar i min drömmande fumlighet smacka in näven i cpu-kylaren och skär upp knogarna på kylflänsen. Kopparen bucklas åt helvete och fläkten trycks fast mellan en fläns. Paniken är ett faktum och jag vaknar upp lätt kallsvettig, för att andas ut när jag ser datorn stå helt orörd...

Care to share?

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Jobbar med att bland annat kalibrera förstärkare, och efter att ha haft en stressig dag med att kalibrera ett gäng av dessa gick jag till sängs:

Vaknade upp kallsvettig av att ha drömt att det kommit in ett aslångt rack med 1000+ kort i som skulle kalibreras och skickas tillbaka samma dag. Jag kunde inte se änden på racket och hur jävla hårt jag än jobbade fanns det inte en chans att hinna klart. Kände mig riktigt nördig efteråt..

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Haha, klockren skräckkänsla i det! Det är ganska intressant hur hjärnan bearbetar stress med att spela upp en riktig mardrömsversion av en redan tillräckligt stressad dag. Kan det vara för att sända signalen att "ja, det kunde ju varit ännu värre" och ger en sanity för att vilja gå till jobbet nästa dag?

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Jag hade faktiskt någon konstig dröm för ett tag sedan som gick så här: var inne på Direct connect och helt plötsligt var jag utkickad från hubben och de visade sig att alla hade åkt fast som var på den hubben. Jag fick en räkning på 1400kr för att jag delade ut någon film. Synd jag inte kom ihåg allt i detalj men de va sjukt

Permalänk
Medlem

Jag hade en dröm för några månader sedan där nätagget började brinna när jag satt och spelade. Vaknade upp när lågorna spreds ut ur chassit i samma ögonblick som jag öppnade sidoplåten. Var tvungen att inspektera agget... hade precis köpt lite ny hårdvara, men återanvände det 2 år gamla nätagget så jag var väl lite orolig över det.

Jag minns en dator/spelrelaterad dröm jag hade för kanske 7-8 år sedan, det var några veckor eller så efter att jag hade börjat spela Eve-online och jag hade precis tagit steget upp till Cruisers (skeppkategorin som är fetare än frigates, vilket är skepptyper man kör när man är väldigt oerfaren och fattig). Jag hade kört min "Omen" som skeppet heter, i någon dag och var jättenöjd med investeringen av mina surt ihoptjänade spelpengar. Jag går och lägger mig och drömmer att jag sitter och spelar och ser skeppet bli mer och mer skadat, brinner med större lågor och still sist en explosion, i vilken stund jag då vaknar. Senare på kvällen sitter jag och spelar, och det är som en deja vu från drömmen - jag förlorar mitt skepp!

Men som tur var fick jag ut pengar på skeppsförsäkringen, och de spelpengar jag dittills hunnit samla ihop (mycket effektivt i en cruiser jämfört med en frigate) räckte för att köpa en ny och jag kunde ge mig ut och grinda mer pengar igen.

Detta hände totalt tre dagar i rad, med samma dröm och samma öde för mitt skepp. Till slut insåg jag att skeppet heter Omen av en anledning, och att jag inte var menad att flyga ett sådant. Nästa skepp fick bli en Maller, storebror till Omen som var välkänd för att kunna ta mycket skada. Detta skepp flög jag i flera veckor och livet var frid och fröjd, och inga mardrömmar hade jag heller.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Vettifasen om det är datorrelaterat men kan i dessa småtimmar bara erinra mig om mardrömmen igår natt när Lan parmabannade mig från forumet och på något magiskt sätt från alla IRC-kanaler jag känner till, för att jag var en jäkla typ, vilket han meddelade mig i ett SMS till en mobil som inte var min men som råkade ligga under min säng. Och jag har inte ens någon säng..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Jag hade en dröm för några månader sedan där nätagget började brinna när jag satt och spelade. Vaknade upp när lågorna spreds ut ur chassit i samma ögonblick som jag öppnade sidoplåten. Var tvungen att inspektera agget... hade precis köpt lite ny hårdvara, men återanvände det 2 år gamla nätagget så jag var väl lite orolig över det.

Jag minns en dator/spelrelaterad dröm jag hade för kanske 7-8 år sedan, det var några veckor eller så efter att jag hade börjat spela Eve-online och jag hade precis tagit steget upp till Cruisers (skeppkategorin som är fetare än frigates, vilket är skepptyper man kör när man är väldigt oerfaren och fattig). Jag hade kört min "Omen" som skeppet heter, i någon dag och var jättenöjd med investeringen av mina surt ihoptjänade spelpengar. Jag går och lägger mig och drömmer att jag sitter och spelar och ser skeppet bli mer och mer skadat, brinner med större lågor och still sist en explosion, i vilken stund jag då vaknar. Senare på kvällen sitter jag och spelar, och det är som en deja vu från drömmen - jag förlorar mitt skepp!

Men som tur var fick jag ut pengar på skeppsförsäkringen, och de spelpengar jag dittills hunnit samla ihop (mycket effektivt i en cruiser jämfört med en frigate) räckte för att köpa en ny och jag kunde ge mig ut och grinda mer pengar igen.

Detta hände totalt tre dagar i rad, med samma dröm och samma öde för mitt skepp. Till slut insåg jag att skeppet heter Omen av en anledning, och att jag inte var menad att flyga ett sådant. Nästa skepp fick bli en Maller, storebror till Omen som var välkänd för att kunna ta mycket skada. Detta skepp flög jag i flera veckor och livet var frid och fröjd, och inga mardrömmar hade jag heller.

EFT is your friend

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

EFT is your friend

Tack, men om du inte förstod det så var detta runt 2003-2004 och jag har spelat sedan dess. EFT och liknande program fanns inte då, sedan tror jag ändå inte att de hade hjälpt. I det här fallet tror jag helt på fantasi, spådom och mytologi osv. Det var en sådan udda grej att uppleva, tre dagar i rad. Och att jag kommer ihåg det nu snart tio år senare är ju ganska roligt

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.