Moralkärringspanik om VirginiaTech skjutningen in 3...2...1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Feb 2010

Moralkärringspanik om VirginiaTech skjutningen in 3...2...1

Så, vilket spel tror ni det kommer skyllas på denna gången av moralkärringarna och dem radikal religiösa typerna?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14052191.ab

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Det hade varit behjälpligt om du gav bakgrundsinformation och kanske en länk så att det blir någon vettig diskussion?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av m0rk:

Det hade varit behjälpligt om du gav bakgrundsinformation och kanske en länk så att det blir någon vettig diskussion?

Självklart, ursäkta mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Det är helt klart Bf3's fel.

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Jag skyller arbetsolyckor på de där realistiska simulatorerna typ Truck Simulator och dylika spel. Skyller även kommunism på Tropico och krig på Hearts of Iron.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Nästan alla pratar om vad det är för fel på spree killers, men nästan ingen funderar på vad det är för fel på omgivningen som driver personerna till att göra detta.
Så mitt råd är att mer fundera på vad vårat kalla samhällsklimat leder till, där människan har blivit som sönderavlade boskap och vet inte vad de ska göra den dagen då vargen kommer i hagen. Mer att vi i efterhand pratar om att hur kunde detta hända, personen gav inga varningssignaler och hur ska vi göra samhället ännu kallare(mer fascism) så att detta inte inträffar igen?

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".