Frågelådan: Processorer, nätaggregat, data vs. dator och fanboys

Permalänk
Melding Plague

Frågelådan: Processorer, nätaggregat, data vs. dator och fanboys

Emil och Jonas sätter tänderna i inte mindre än åtta återkommande läsarfrågor, som sträcker sig från processorer och kraftfulla nätaggregat till terminologi och fenomenet fanboys.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Perfekt med fredags underhållning

Permalänk
Medlem

Är det inte fredagspanel idag? eller har jag fel?

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk

Va bra!

Jag som inte hade något att göra!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av Squedo:

Är det inte fredagspanel idag? eller har jag fel?

Ja det har du nog, det var fredagspanel förra veckan.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk

Känns skitkonstigt iom att de bytt plats!

Permalänk
Medlem
Skrivet av beatles-3122:

Ja det har du nog, det var fredagspanel förra veckan.

Det borde vara fredagspanel varje vecka

Permalänk
Medlem

soft äntligen fredag:D

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Oj redan innan kl 16!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk

Underbart...

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Härligt med en frågelåda till kaffet!

Visa signatur

Sann livsglädje är att få göra så lite som möjligt, på så lång tid som möjligt. För så mycket pengar som möjligt. Åtta timmar varje vardag, med ledig helg.

Permalänk
Medlem

Dom sitter ju fel

Permalänk
Medlem

Fina tröjor

Permalänk
Medlem

Fina grejor!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem

"Sätta in hårddisk i hårddisken" haha dagens bästa

Permalänk
Medlem

Gaah... Vad fokuserar kameran på?!
Jag håller med, vilket är synd. Det finns inga vettiga budgetalternativ i5 2500k. Alltså pris/prestanda vinnare brukar man hitta i lägre prisklasser, men enbart med förutsättningen att dessa kan överklockas. Vilket de inte kan idag. Så billigaste, klockbara alternativet blir ju tyvärr i5 2500k.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Gaah... Vad fokuserar kameran på?!
Jag håller med, vilket är synd. Det finns inga vettiga budgetalternativ i5 2500k. Alltså pris/prestanda vinnare brukar man hitta i lägre prisklasser, men enbart med förutsättningen att dessa kan överklockas. Vilket de inte kan idag. Så billigaste, klockbara alternativet blir ju tyvärr i5 2500k.

PhenomII

Permalänk

Emil och Jonas. Ni är grymma, helt klart!
Men.. Kan ni inte ordna autofokusen på kameran?
Det är väldans påfrestande för ögonen att kika på videon när
ni går ur och i fokus.

Bra som faen i övrigt dock!

Permalänk
Medlem

data = information medans dator är en maskin som kan utföra beräkningar på data...

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

De junajted states of amerika va?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Jo såklart... Men efter utlåtandet kommer dom snabbt ta slut på begagnatmarknaden
Annars har nog phenom II iaf ungefär samma pris/prestanda som en i5 2500k, till ett lägre pris.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Mest buggiga skiten sedan Obilivion

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jo såklart... Men efter utlåtandet kommer dom snabbt ta slut på begagnatmarknaden
Annars har nog phenom II iaf ungefär samma pris/prestanda som en i5 2500k, till ett lägre pris.

Jag kanske ska passa på att sälja min nu...
Önskar att jag kunde sätta en sb-e på mitt crosshair v formula.... Underbart moderkort, förutom att processorn man kan sätta på det drar 40 tusen miljarder watt om den överklockas

Permalänk

Men det här med nätagg. Min dator i signaturen har jag varit uppe i strax över 500w i BF3, så då lär ju ett GTX 580 kunna dra iaf 600w med samma rigg och hög överklock?

Mätte från väggen då med bara datorn

Permalänk
Relik 📜

Mjo, autofokusen gav sig visst ut på äventyr. Svårt att se när man filmar, tyvärr, och inte direkt aktuellt att göra om allt. Får köra manuell nästa gång, inte så att vi rör oss fram och tillbaka i bild.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

På tal om surround så var det någon idiot som hade ställt upp en nvidia 3d-surround dator på dreamhack. Där kunde man testa att spela bf3 med allt på ultra i 3x1080p och 3d!

...

Med gtx580 1,5gb SLI

Jag tror inte att det blev så bra reklam för dem...

Permalänk
Medlem

Första gången jag kollar egentligen

Jag tkr iaf PSU Calc stämmer hyfsat. Jämförde Swec's test av 560Ti med PSU calc och fick ganska lika värden. Om man går direkt till "Extreme Outervision" så går det ju inte via en tillverkare som vill sälja heller, så tkr det är ett dåligt argument.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Data eller datorspel, varför inte videospel?

Permalänk

Härligt om uppmaningarna till mindre fanboy-ism faktiskt skulle funka!
Tack för en trevlig frågelåda.