Enkelt installerad kylare för 1155-system sökes

Permalänk
Medlem

Enkelt installerad kylare för 1155-system sökes

Har ett Asus p8z68-v pro moderkort med en i7-processor. Letar efter en kylare som gör jobbet, men ändå är lätt att installera och inte gör att jag får problem med plats för minnena. Eftersom jag inte kommer att överklocka är det bra om priset är under 500kr typ. Några tips?
Tack!
Magnus

Permalänk
Medlem

noctua nh-d14 är det enda rätta...

Permalänk
Hedersmedlem

Använder samma moderkort+2600k och kör en Noctua U9. Själva kylaren går inte över någon minnesplats alls, däremot kan nedre fläkten behöva flyttas upp lite (mycket enkelt) med riktigt höga minnen. Med 4st Corsair vengeance low profile behövs inte ens det. Mycket lättmonterat som alla Noctua jag testat, men som alltid, läs instruktionerna först.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tack tipsen till er båda! Valde en u9 och är supernöjd. Aldrig mer stock-kylare...

Skrivet av MultiMan:

Använder samma moderkort+2600k och kör en Noctua U9. Själva kylaren går inte över någon minnesplats alls, däremot kan nedre fläkten behöva flyttas upp lite (mycket enkelt) med riktigt höga minnen. Med 4st Corsair vengeance low profile behövs inte ens det. Mycket lättmonterat som alla Noctua jag testat, men som alltid, läs instruktionerna först.