Galet pris på hårddiskar...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Galet pris på hårddiskar...

När kommer priset på hårddiskar gå ner egentligen? hade egentligen planerat att köpa ett par nu till jul.. men det blir bara till att vänta känns det som.
Någon som vet hur framtiden ser ut?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av kingsizecj:

När kommer priset på hårddiskar gå ner egentligen? hade egentligen planerat att köpa ett par nu till jul.. men det blir bara till att vänta känns det som.
Någon som vet hur framtiden ser ut?

ryktades väl någon gång i slutet av 2012?

Citera! Gaming: Chassi: FD R4| CPU: 7700K | Kylare: Noctua NH-D14 | MB: MSI Z270 GAMING PRO CARBON | Grafikkort: GTX1080 | RAM: Corsair LPX 16GB 3333MHz CL16 | OS:Disk: Intel 600p 512GB | PSU: EVGA Supernova 850 G2 |
Servrar: x2 DL380 G7 x2 X5660 - 294/240GB Ram (VM Pfsense + annat)
Desktop i7 2600K - 8GB + HP DL360 G7 2xE5620 -16GB Ram (ej i drift)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

som qhrizz sa så ryktas de om ett år ungefär, så ja i slutet av 2012 låter "rimligt"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Fan va hemskt.... får bli till att köpa ett par externa då... pallar fan inte punga ut.. helt sjukt va de har gått upp, trodde att d skule öka med typ 1/200 men så gick jag in o kolla, och då hade den hårdisken jag tänkt köpa gått upp med 3xpriset (1800), sjuk ju.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fridhelmsplan; Stockholm.
Registrerad
Aug 2006

Jo, ganska sjukt men efterfrågan hämmas ju inte pga av översvämningar.. annat är det för lagren

Chassi: Fractal Design Define R5 (vit) MB: ASUS ROG MAXIMUS VII HERO RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB CPU: Intel Core i7-4790k GPU: ASUS GeForce STRIX GTX 980 Ti SDD: Samsung 850 EVO 250GB HDD1: Seagate 1TB HDD2: WD 1TB PSU: EVGA SuperNova G2 1300w Skärm: Acer 27" XB270HU Tangentbord: CM Storm QuickFire TK (Cherry MX Brown) Mus: Logitech G500 Hörlurar: Astro A50

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Asmundtorp
Registrerad
Maj 2006

jag har hört rykten att dom ska öppna upp lite lager för att få ner priserna , men håll koll på typ ica affärer och liknande dom han fortfarande ha hårddiskar externa till bra pris

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av doskrille:

jag har hört rykten att dom ska öppna upp lite lager för att få ner priserna , men håll koll på typ ica affärer och liknande dom han fortfarande ha hårddiskar externa till bra pris

ICA? Jag har då aldrig sett en hårddisk på ica...

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|
Särskrivningar, felskrivningar och diverse grammatikfel kommer finnas i min text.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av FobbanN:

ICA? Jag har då aldrig sett en hårddisk på ica...

ICA Maxi... stormarknaderna alltså.

Jodå de brukar sälja sådana saker... tv, stereo och spelkonsoler också. Dock oftast högre priser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Asmundtorp
Registrerad
Maj 2006

såg 320 diskar 2.5" externa för 399 tror ja de va på Ica Maxi i reklamen för nån vecka sen eller va de va

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

De flesta fabriker beräknas vara i bruk i början av nästa år. Räkna då in all produktion som bortfallit samt eventuell personalförlust. Det tar nog ett tag innan de är ikapp :/

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jun 2005

köp extern och slå itu skalet, dom externa är billigare än interna just nu... men det tråkiga är att dom flesta externa ligger på en hastighet av 5900... slog itu mitt när ja inte behövde min andra externa :)..

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma (i Stockholm)
Registrerad
Jan 2010

Stod nyss att WD skulle sätta igång igen? Externa kanske är ngt ifall du hittar, ibland kommer det upp ett å annat erbjudande

Fractal Design R3╠═►i7 860 3.8GHz╠═►RipjawsX 8GB
Noctua NH-D14╠═►XFX HD7970 (Ac Xtreme)╠═►Asus Xonar DX
Corsair HX 750W╠═►MSI P55A-GD65 1156╠═►Force GT 90GB|