Corsair SSD Force 3 Series 120GB garanti?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011

Corsair SSD Force 3 Series 120GB garanti?

Hejsan allihopa! I slutet av sommaren köpte jag mig en "Corsair SSD Force 3 Series 120GB" till min MacBook Pro. Jag var jättenöjd i ca 3 dagar tills den började frysa och skapade problem vi starten, trots flera om installationer av OS X har inget hjälpt så jag undrar om det kan vara fel på disken...

Jag vet inte hur en SSD ska uppföra sig men den tiden jag sparar på att allt går snabbt ibland förlorar jag i uppstarter som jag måste göra minst varannan dag. Så jag tänkte att jag skulle ringa komplett och få pengar eller en ny. Många pratar om att Force 3 series har varit ett helvete och jag kommer inte köpa en från Corsair igen iaf. kan jag uppdatera firmware från en mac? Om inte, är det någon som har något råd?

PS.

Ibland ligger skiten bara död och då får man installera om OS X och formatera

Inte direkt nöjd

/ Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Johanvonessen:

Många pratar om att Force 3 series har varit ett helvete och jag kommer inte köpa en från Corsair igen iaf. kan jag uppdatera firmware från en mac? Om inte, är det någon som har något råd?

Har själv två Corsair SSD:er och de fungerar klockrent.. förutom när jag stoppade den ena i min HP-laptop. HP rekomenderar bara Intels SSD:er... tror det är samma med Apple och Mac:arna.
Intel är mer stabila men lite slöare..

Du kan inte uppdatera firmware från en Mac vad jag vet.. Men om du har någon kompis som sitter på en PC, så kan du ju göra det hos honom.

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av DaBone:

Har själv två Corsair SSD:er och de fungerar klockrent.. förutom när jag stoppade den ena i min HP-laptop. HP rekomenderar bara Intels SSD:er... tror det är samma med Apple och Mac:arna.
Intel är mer stabila men lite slöare..

Du kan inte uppdatera firmware från en Mac vad jag vet.. Men om du har någon kompis som sitter på en PC, så kan du ju göra det hos honom.

Är inte så hajj på windows längre och mina kompisar är ju som badankor i en tsunami, helt fel ute.
Så om jag nu ska köpa mig en ny SSD blir det nog en intel som jag vet fungerar, många nämnder att macbook pro inte leker så bra med en 6GB/S utan många rekomenderar 3GB/S om man vill köra säkert

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011

Är inte så hajj på windows längre och mina kompisar är ju som badankor i en tsunami, helt fel ute.

Så svårt är det inte att uppdatera.. Här är en guide om du nu mot förmodan har tummen helt mitt i handen..
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=uppdatera%20firmware%20...

Guiden är till Force med SATA2, men grejen är densamma.. Du ska ha en firmware som heter 1.3 eller möjligtvis 1.3.3.

Så om jag nu ska köpa mig en ny SSD blir det nog en intel som jag vet fungerar, många nämnder att macbook pro inte leker så bra med en 6GB/S utan många rekomenderar 3GB/S om man vill köra säkert

SATA3 är bakåtkompatibelt, men man vet ju förstås aldrig..

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB