Permalänk
Medlem

Windows 7 64-bit

Hur är det med Windows 7 64-bits och spel och program, upplevs det fortfarande som det finns problem eller har de börjat funka lika bra eller bättre än 32-bits versionen. Kör inga lastgamla program eller spel och inga är under 32-bits mjukvara. Finns det någon nackdel med 64-bits idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawler:

Hur är det med Windows 7 64-bits och spel och program, upplevs det fortfarande som det finns problem eller har de börjat funka lika bra eller bättre än 32-bits versionen. Kör inga lastgamla program eller spel och inga är under 32-bits mjukvara. Finns det någon nackdel med 64-bits idag.

Nix, inga problem. Kanske om du har speciella program med speciella behov men då brukar 32bit varianter fungera att köra alldeles utmärkt ändå.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Drivrutiner finns till det mesta såvida du inte har något RIKTIGT gammalt t.ex. ljud- eller nätverkskort.

I program/spelväg har jag bara stött på problem med sånt från 2000 och bakåt. Då har det dessutom i 90% av fallen funkat om jag använt mig av Windows Xp Mode(ingår i W7 Prof och uppåt).

De flesta nya spel och krävande program tycker jag personligen fungerar minst lika bra som i 32bit, om inte bättre när man har tillgång till över 3.5gb ramminne.