Kompakta skrivbord med plats för stationär dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Mar 2011

Kompakta skrivbord med plats för stationär dator?

Hej alla SweClockers!

Jag sitter just nu med ett sådant här skrivbord. Tycker personligen att skrivbordet är snyggt, och det passar bra in i min moderna inredning. Tyvärr är det för litet; endast tangentbordet tar upp halva skrivbordsytan, vilket gör att min lilla musmatta inte riktigt får plats. Dessutom skulle jag vilja hitta en bra lösning för min stationära dator, som just nu står på golvet, inklämd mellan min säng och mitt skrivbord. Jag har kollat lite på mitt nuvarande skrivbords storebror, det här. Måtten passar perfekt (det är 105 brett och utrymmet mellan sängen och väggen är 107), det är snyggt och det är dessutom prisvärt. Frågan är bara om den där lilla boxen tillåter tillräckligt med luft att flöda in och ut ur datorn, det vill säga, kommer datorn överhetta lättare?

Speldator: Asus P8P67 PRO REV B3 || i5 2500K 3,3GHz || Corsair Cooling Hydro H50 || Corsair 8GB 1600MHz || XFX Radeon HD6950 2GB || 1TB Samsung || 1TB WD || Tesla 650W 80+ ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Tjena! Jag kan länka en personlig favorit: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29887466/, Jag kör med denna just nu och är riktigt nöjd, gott om space för mus, t-bord, musmatta och även 3 skärmar i eyefinity om du är sugen på det.

Lycka till!

ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68 S-1155 ATX, INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155, ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB, CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ, CORSAIR AX 750W Gold 80+ Modular, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 WHITE, WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 750GB 7200RPM SATA/600 64MB, SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART, Windows 7 Home Premium 64-bit SWE.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av tigras:

Hej alla SweClockers!

Jag sitter just nu med ett sådant här skrivbord. Tycker personligen att skrivbordet är snyggt, och det passar bra in i min moderna inredning. Tyvärr är det för litet; endast tangentbordet tar upp halva skrivbordsytan, vilket gör att min lilla musmatta inte riktigt får plats. Dessutom skulle jag vilja hitta en bra lösning för min stationära dator, som just nu står på golvet, inklämd mellan min säng och mitt skrivbord. Jag har kollat lite på mitt nuvarande skrivbords storebror, det här. Måtten passar perfekt (det är 105 brett och utrymmet mellan sängen och väggen är 107), det är snyggt och det är dessutom prisvärt. Frågan är bara om den där lilla boxen tillåter tillräckligt med luft att flöda in och ut ur datorn, det vill säga, kommer datorn överhetta lättare?

Du skulle ju kunna köra det skrivbordet du länkade men att du plockar bort luckan för det lilla skåpet? kommer nog se rätt schyst ut tror jag!

Kör själv med MICKE skrivbord fast det som är ÄNNU större (bredare)

där ser man ju ungefär hur det kan se ut utan luckan

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 4 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ Sapphire 7970 Dual-X ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3
Telefon: HTC Desire HD ~ Android Revolution HD 7.0.2

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Jag har hört att IKEA Galant är ett bra alternativ.

Annars kolla här:

http://www.rp.se/mobler/skrivbord/
http://www.bbsmobler.se/