Permalänk

Dota 2 laggar?

Bara jag som märkt att vilken server jag eller min kompis än går in på så är det kanske 200 ms delay på allt man gör (kanske lite till). Tänkte fråga om några andra märkt av detta. Ganska irriterande när man gått från hon där allt flyter på som smör. Både jag och min kompis har bra internet och andra spel funkar som smör. Så det borde inte vara därför

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Medlem

Mitt flyter på utmärkt, sen är ju själva spelet segt som sirap om man jämför med hon.

Permalänk
Skrivet av KIockren:

Mitt flyter på utmärkt, sen är ju själva spelet segt som sirap om man jämför med hon.

Spelar du på EU servers?

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Skrivet av KIockren:

Mitt flyter på utmärkt, sen är ju själva spelet segt som sirap om man jämför med hon.

Skrivet av stoffe1100:

Spelar du på EU servers?


Alla "smooth-effekter" är ju ett hel*ete...

Sen tror jag det finns något som gör att man har någon sorts delay hela tiden. Det brukar ta ett litet tag från att jag har klickat tills att min hero reagerar. Tetsa att ta upp en area-spell, typ lina's stun, och dra runt musen lite. Det blåa fältet som markerar var den kommer stunna hänger inte riktigt med...

Det märks inte lika bra som i HoN när det är mycket delay, men å andra sidan så är det aldrig mycket delay i HoN

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Alla "smooth-effekter" är ju ett hel*ete...
Sen tror jag det finns något som gör att man har någon sorts delay hela tiden. Det brukar ta ett litet tag från att jag har klickat tills att min hero reagerar. Tetsa att ta upp en area-spell, typ lina's stun, och dra runt musen lite. Det blåa fältet som markerar var den kommer stunna hänger inte riktigt med...

Det märks inte lika bra som i HoN när det är mycket delay, men å andra sidan så är det aldrig mycket delay i HoN

Har 8mbit internet 580 och en i5:a tror inte det är något sånt fel. Samma grej när man kör allt på lägsta. Det finns liksom en delay hela tiden. Och den agerar precis som när man har "laggdelay" i HoN

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Skrivet av stoffe1100:

Har 8mbit internet 580 och en i5:a tror inte det är något sånt fel. Samma grej när man kör allt på lägsta. Det finns liksom en delay hela tiden. Och den agerar precis som när man har "laggdelay" i HoN

Antar att du också får fryslagg när någon pickar en hero...?
Men det kan man nog skylla på att det är en beta...

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Antar att du också får fryslagg när någon pickar en hero...?
Men det kan man nog skylla på att det är en beta...

Nej det får jag inte

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Skrivet av stoffe1100:

Nej det får jag inte

inte?
Alla jag känner får det iaf...

Permalänk

Vet vad du menar, är en kort fördröjning för allt man gör. Rätt irriterande men är ju som sagt bara beta och det hinner nog fixas.

Permalänk

Dota 2-motorn fungerar på det sättet, det har 0.1s inbyggd delay (HoN har det inte). Om det kommer att fixas eller inte vet man inte än.

Permalänk
Medlem

Fördröjningen är ungefär som den i WC3 DotA.
$2 Valde att inte porta delayen till HoN medan Valve gjorde de motsatta.

Kommer inte att fortsätta lira Dota 2 om de inte tar bort delayen.

Visa signatur

pls

Permalänk
Musikälskare

Ah där har vi svaret på varför Dota2 känns så "fel" jämfört med HoN, vissa kanske gillar det men tror inte de är så många

Iofs om man är casual gamer och kommer från ett visst spel är det nog inte så stor skillnad

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Ah där har vi svaret på varför Dota2 känns så "fel" jämfört med HoN, vissa kanske gillar det men tror inte de är så många

Iofs om man är casual gamer och kommer från ett visst spel är det nog inte så stor skillnad

Håller med. Mer flyt i HoN atm men jag tror fortfarande att dota 2 kommer bli bättre vid retail!

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk

nån vänlig själ som har lust att ge mig en invite? (A)

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Skrivet av psykiskanka:

nån vänlig själ som har lust att ge mig en invite? (A)

Lovat vänner i första hand. Får jag tag på fler ska jag nog dela ut dem på något sätt på sweclockers

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk

(A)

Skrivet av stoffe1100:

Lovat vänner i första hand. Får jag tag på fler ska jag nog dela ut dem på något sätt på sweclockers

har väntat som en galning på att få dota2 invite har inte fått nån än i mailen heller hoppas att du får en över då köper jag den av dig!

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk

Varför porta över det?! Det är väl inte precis något som de ville ha i wc3? Eller så är det som allt annat i dota2 och lol, bara "smooth effekter", för att det ska kännas mjukare... :/

Permalänk

Det finns så mycket fel i spelmotorn som HoN hade fixat sedan den tidiga betan för flera år sedan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Dota 2-motorn fungerar på det sättet, det har 0.1s inbyggd delay (HoN har det inte). Om det kommer att fixas eller inte vet man inte än.

http://www.youtube.com/watch?v=n0YQP4TQdsA

Redan fixat.

För det andra så stör jag mig rejält på hon-spelare som inte vet vad de pratar om :D. DotA2 har längre cast times, turn times, animationer etc. DotA2 är långsammare än HoN, vad man tycker om det är en smaksak. Delayen är icke-existerande i DotA2 när jag spelar. Vissa servrar är dock laggigare. Lita aldrig på en HoN-spelare är det generella tipset.

Skriv net_graph 1 i din console och ta reda på pingen och lerpen. Finns inga andra dolda delays tror jag.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Alla som stör sig på delayen gick nog inte från dota 1 till dota 2! märken ingen skillnad alls där emellan!
dom har gjort dota 2 så likt dota 1 som möjligt, det är därför!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av psykiskanka:

nån vänlig själ som har lust att ge mig en invite? (A)

Sorry, spelade själv 50+ games och la ner, polare fick mina 2 andra nycklar och de la ner de med

Primary: Extremt dåligt argument... Dota2 känns som de har tagit från olika MOBA spel men missat på fatala punkter, men tråden var inte om det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Hehe, Det var otroligt längesedan jag körde vanliga dota då HoN har varit mycket fräschare imo. Men jag tror och hoppas på att dota 2 kommer köra över HoN. Mycket skönare på något sätt. Det är något magiskt med det liksom.

Men tack för alla svar. Då vet jag att det inte är jag som laggar

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk

:P

Skrivet av flashen:

Sorry, spelade själv 50+ games och la ner, polare fick mina 2 andra nycklar och de la ner de med

Primary: Extremt dåligt argument... Dota2 känns som de har tagit från olika MOBA spel men missat på fatala punkter, men tråden var inte om det

vet att det inte handlade om det men värt ett försökt att fråga endå jag vill inte köpa ett spel som jag varken har fått en känsla av då känns det helt värdelöst man får hoppas att man får tack på en nyckel tillslut så man kan testa spelet

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Skrivet av stoffe1100:

Hehe, Det var otroligt längesedan jag körde vanliga dota då HoN har varit mycket fräschare imo. Men jag tror och hoppas på att dota 2 kommer köra över HoN. Mycket skönare på något sätt. Det är något magiskt med det liksom.

Men tack för alla svar. Då vet jag att det inte är jag som laggar

Dota 2 kommer garanterat köra över HoN. Kolla bara på hur många som spelar samtidigt. Dota 2 betan, som fortfarande är väldigt begränsad i vem som har tillgång till den, har över 20k online. HoN som är gratis och alla kan spela, har ca 40k online.

Gissa vad som kommer hända när Dota 2 blir öppet för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellaK:

Redan fixat.

För det andra så stör jag mig rejält på hon-spelare som inte vet vad de pratar om :D. DotA2 har längre cast times, turn times, animationer etc. DotA2 är långsammare än HoN, vad man tycker om det är en smaksak. Delayen är icke-existerande i DotA2 när jag spelar. Vissa servrar är dock laggigare. Lita aldrig på en HoN-spelare är det generella tipset.

Skriv net_graph 1 i din console och ta reda på pingen och lerpen. Finns inga andra dolda delays tror jag.

10ms ping, Känns fortfarande som att man lirar med 200ms

Visa signatur

pls