IBM dator som ska uppgraderas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

IBM dator som ska uppgraderas.

Min far sitter då på en gammal IBM netvista från år 2000 eller nå sånt det är en intel pentium 4 på 2ghz och 1gb ram i den och något ej nämnbart grafikkort i den han har gnällt nu att det laggar på youtube när han ska se filmer och att det laggar på hans spel på spigo.se så jag tänkte ett nytt grafikkort borde väll lösa den delen? Vad tror ni om detta kort? http://www.inet.se/produkt/5409259/sparkle-geforce-8400gs-512...

är det en bra lösning tror ni? har ni nån bättre lösning? Han är ingen som lägger ut pengar på datorer så det ska vara så billigt som möjligt. Enda ja är orolig över är ström förbrukningen... Förresten trollar han eller som skrev recensionen på grafikkortet? :/

Intel Core I5 760 @ 3,40ghz | Windforce GTX 670 | 500GB , 1TB samt 180GB ssd. | 8GB ram | Chieftec 500W | Antec Nine Hundred Chassi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I hamnen
Registrerad
Jul 2009

Jag skulle nog slänga i lite mer ram och ett billigt grafikkort. eller köpa en helt ny dator

________________________________________________________________________________________________
Chassi: Antec 1200 | Nätagg: Corsair AX1200w | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | Processor: i7-960 @4,1 | Grafikkort: Asus GTX580 DCII | Ram: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 6gb |HDD: Intel® SSD 510 Series 120GB