Filmer år 2011 man inte får missa.

Permalänk
Medlem

Filmer år 2011 man inte får missa.

Nu när året lider mot sitt slut tänkte jag att vi tillsammans skulle sammanfatta filmåret 2011 och tippsa om filmer (utkomna uteslutande 2011) man inte får missa. Länk till IMDB är mycket uppskattat.

Jag kollar på en hel del film och börjar med att tippsa om dessa som jag tyckte riktigt mycket om (i random ordning):

Limitless
Fast Five
Horrible Bosses
Drive
The Adjustment Bureau
Crazy Stupid Love
Hanna
The Lincoln Lawyer
The Change-Up
The Help
50/50
Warrior
Take Me Home Tonight
The Devil's Double
Terri
Source Code

Kommer uppdatera om jag kommer på nån mer som jag missat :). Sen är det ju filmer som fortfarande inte kommit, och som kommer 2012 till Sverige. Jag utgår alltid efter tidigaste releasedatumet vanligtvis när filmen släpps i USA.

EDIT:
Passar på att lägga in Source Code. Den är faktiskt rätt bra

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Min känsla i år har varit att det känns som ett skit år för filmer men allt eftersom så har det kommit en del bra, Horrible Bosses var kul men inget extraordinärt, Limitless och The Lincoln Lawyer var spännande men det hade behövts en riktigt fullträff i år men det kanske Drive är? Den ska jag ta mig i kragen att se liksom 50/50 och Hanna.

Moneyball
http://www.imdb.com/title/tt1210166/
Verkar spännande.

Permalänk
Medlem

Melancholia och Drive för min egen del.

Permalänk
Medlem

The Expendables 2 får man absolut inte missa 2012!

Permalänk
Medlem

Super 8
The hangover part 2
Your highness

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Transformers: Dark of the Moon <3

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Melancholia och Drive för min egen del.

Ska också försöka ta mig tid att se Melancholia, har varit lite allergisk mot Von Trier efter Antichrist (som var helt sjuk och osmakligt och gjorde att man nästan behövde gå i terapi efteråt). Drive var helt underbar, speciellt soundtracken var magisk och allt bara passade ihop så sjukt bra.

Skrivet av Superlight:

The Expendables 2 får man absolut inte missa 2012!

Kan väl hålla oss till 2011 så länge, så det inte blir rörigt.

Skrivet av Ahlen:

Super 8
The hangover part 2
Your highness

Skickades från m.sweclockers.com

Hangover 2 var väl OK, men jag skulle inte direkt sörja om jag hade missat den. Your Highness orkade jag inte ens se klart, men den va stundvis rolig.

Skrivet av MyRus:

Transformers: Dark of the Moon <3

Ja e lite transformers fan, så jag gillar alla dom filmerna, ser väldigt mycket fram emot Real Steel som är lite samma genre.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Permalänk

Någon som kan uttala sig om Apollo 18? känns rätt skruvad rulle?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Någon som kan uttala sig om Apollo 18? känns rätt skruvad rulle?

Jag gav den faktiskt aldrig en ordentlig chans då jag fick känslan av att det var ännu en "The Blair Witch Project" kopia, fast i rymden. Hela filmen filmas ju med typ webbkamera.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Någon som kan uttala sig om Apollo 18? känns rätt skruvad rulle?

Riktigt dålig!

Permalänk
Medlem

Hugo Cabaret http://www.imdb.com/title/tt0970179/
Biutiful http://www.imdb.com/title/tt1164999/ (kan hända att den visades i Sverige 2010)
Habemus Papam http://www.imdb.com/title/tt1456472/
Contagion http://www.imdb.com/title/tt1598778/

Dessa är väl de filmer jag tycker att man inte bör missa under 2011!
Har säkert missat några dock, men dessa 4 stannade kvar i minnet.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Red dog, löjligt bra australiensisk film om en hund... Som är lite speciell... Bland det bästa jag sett i år, baserad på en verklig vovve, och ja vissa delar av filmen kan producera en tårliknande substans även på vuxna män

/Daniel

Skickades från m.sweclockers.com