Permalänk
Medlem

Steelseries Ikari Optical

Köpte denna mus i fredags efter 8 år med Logitech MX möss. Dock har jag en liten fundering. Ska musknapp 1 (skjutknappen) kännas lättare än höger knappen? Svårt att förklara men den kräver mindre kraft att trycka ner den om jämför höger knappen.

Skicka samma fråga till Steelseries support. Enda svaret jag fick där var att de va mer än villiga att byta ut den (2 års garanti i europa). Men är de normalt känns de jäkligt onödigt att skicka iväg den (man får stå för returportot).

Frågan är alltså: Kräver vänster musknapp mindre kraft att trycka ner än den högra? (känns som den ligger "längre" ner dvs kortare väg till ett klick).

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Har läst ett annat inlägg här i swecforumet om ett liknande problem, han som skrev tyckte att höger musknapp var för hård, det slutade med att han bytte ut musen.. Om du inte har några problem med musen så känns det väl lite onödigt att byta ut den. Men som svar på din fråga: Nej, jag tror att knapparna ska vara lika lättklickade.

Permalänk
Medlem

Fick ett "final" svar idag av Steelseries support:

Citat:

John W, Dec-12 11:59 (CST):
No - the buttons should feel the same.

Please exchange it through them! Thank you,

JW

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club