Crucial M4 128Gb? ASAP

Permalänk
Medlem

Crucial M4 128Gb? ASAP

Tjena guyz Jag tänkte önska mig en ssd till min dator och jag undrar om Denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=630675&cks=ASS&assoc=B99... är kompatibel med min dator? Tack för hjälpen.
BTW, specsen står i Signaturen.

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Ok, Tack. Men har hört att Force Gtn ger mycket med BSOD? Hur är det med Vertexen?

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Skrivet av alexst4:

Ok, Tack. Men har hört att Force Gtn ger mycket med BSOD? Hur är det med Vertexen?

Det är fixat med senaste firmware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexst4:

Ok, Tack. Men har hört att Force Gtn ger mycket med BSOD? Hur är det med Vertexen?

så som det är nu så är det väl fixat de mesta av det allafall, men dem är kända sen förut att ha/haft problem allafall, skulle köra på en Crucial m4 istället, stabil och inga kända problem.
sen så gör det ingen skillnad om vertex och gt är snabbare då du skulle aldrig sitta där med hakan på bordet och säga "omfg va mycket snabbare dessa ssd'er va än en M4" då det är bara skillnad på papper och syntetiska tester.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Jag skulle ta Crucial M4 128GB 365 dagar om året istället för de diskarna du föreslår....pålitlighet slår prestanda alla dagar i veckan!

Jag är supernöjd med min M4 128GB...gör drygt 200 i skriv och drygt 500 i läs (med nyaste firmware)...räcker för mig:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Den extra prestandan kommer ändå inte märkas, moderkortet han har använder endast sata II. Jag skulle ha valt Crucials SSD då den har haft mindre problem, det finns fortfarande de som inte kan använde de SSDs du länkade trots firmwareuppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexst4:

Ok, Tack. Men har hört att Force Gtn ger mycket med BSOD? Hur är det med Vertexen?

Jag litar inte på Sandforce. Chansa inte, kör på Crucial m4. Inte hört en enda som har problem med dem.

Sämre prestanda är väldigt marginellt, du kommer inte märka skillnad mer än att det tar 3 sekunder längre tid att flytta 15 GB foton till din andra SSD.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Jag hade valt M4 över Corsairs ssder vilken dag som helst.

Permalänk

Den eller samsungs skulle den du kollade på

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Då blir det en M4 Tack för Hjälpen

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.