C&C Generals 2 är exklusivt för PC, drivs av Frostbite 2

Permalänk
Medlem

Generals var riktigt bra, synd på några buggar och så dock.. annars ett av de roligaste rts jag kört.

Detta ser riktigt fränt ut. Hoppas det blir bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Jävla EA! Smutsar ner Bioware namnet bara för att kunna mjölka lite mer...
Det är inte dom riktiga Bioware utvecklarna som gör spelet utan en ny grupp som bara utnyttjar namnet.

http://en.wikipedia.org/wiki/BioWare_Victory

Jon Van Caneghem på Bioware Victory är ju en legend! Många år innan Bioware skapades dessutom.

Angående omdöpningen av studios till Bioware-märktet på EA;
http://www.gamasutra.com/view/news/39073/Victory_Games_Latest...

Permalänk
Medlem

att det i dags läget är pc exclusivt är nog pga att dom inte får nämna xbox 3 eller playstaion 4 ...

NDA och all sådan shit ...

Permalänk
Discokungen
Skrivet av anon89918:

I Generals heter den Overlord istället.

China will grow larger. <3 Även om Overlorden inte säger det. Åh. Det är ett fint spel!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Jäkla grymt, men 2013?

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta.
Kostar det 300 blir det ett köp.

Kul med bra grafik, och jag hoppas det kommer gå att köra i LAN utan
att man måste vara online...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Spännande!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

BIOWARE gör Strategi och Frostbite 2 används för en Generalsuppföljare.
Random är ledordet. Dock finns det chans för detta att bli det första vettiga spelet EA stått bakom på ett halvt decennium.

Skrivet av Dalton Sleeper:

Jäkla grymt, men 2013?

Blev själv förvånad. Men EA kanske kände att det var dags att ge åtminstone ett spel någon tid alls på sig att bli färdigt innan dom släpper skiten.

Alternativt så började dom utvecklingen bara härom dagen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Det finns en enhet som jag HOPPAS att de har med. Känner ni igen det här?: "AK-47's for EVERYONE!"

Haha Angry mob är lätt den bästa och roligaste enheten haha

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flamso:

Ja, det är ju en himla tur för dig.

Att säga att Dragon Age 2 rakt igenom var ett dåligt spel, ja då har man låtit nostalgin över 1an styra sitt tankesätt.

Jag kan acceptera att det är många som inte gillar det, då det är väldigt olikt 1an, men att gå ut och säga att spelet är dåligt i sig känns lite fel då det höll högre kvalité än majoriteten av RPG titlarna nuförtiden.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddis:

Vill se hårda bevis, Mr. random internet-guy.

Som dessutom heter FLAMSO

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Oh detta såg skoj ut men 2013? bah jag hade hoppats på 2012

Varför? Föredrar du rushade titlar före polerade?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Firkraag:

Att säga att Dragon Age 2 rakt igenom var ett dåligt spel, ja då har man låtit nostalgin över 1an styra sitt tankesätt.

Jag kan acceptera att det är många som inte gillar det, då det är väldigt olikt 1an, men att gå ut och säga att spelet är dåligt i sig känns lite fel då det höll högre kvalité än majoriteten av RPG titlarna nuförtiden.

Haha, det känns inte som att du och jag har spelat samma spel... Dragon Boobs DLC Deluxe 3000 som jag snabbt kom att kalla spelet har extrema brister överallt, inte minst i stridssystemet, storyn och skillsystemet. Men alla har rätt till sin egen åsikt, det är fascinerande att du gillar spelet bara, annars hade jag inte gått bonkers crazy över det.

Skrivet av Hankburger:

Som dessutom heter FLAMSO

? ;_;

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flamso:

Haha, det känns inte som att du och jag har spelat samma spel... Dragon Boobs DLC Deluxe 3000 som jag snabbt kom att kalla spelet har extrema brister överallt, inte minst i stridssystemet, storyn och skillsystemet. Men alla har rätt till sin egen åsikt, det är fascinerande att du gillar spelet bara, annars hade jag inte gått bonkers crazy över det.

Du får det att låta som att jag är ensam om att inte ogilla DA2, så är inte fallet.

Hade spelet hetat Drakar & Demoner å släppts som ett självstående spel så hade folk inte vart så snabba på att ta upp facklor å mobba det, just sayin.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Firkraag:

Du får det att låta som att jag är ensam om att inte ogilla DA2, så är inte fallet.

Hade spelet hetat Drakar & Demoner å släppts som ett självstående spel så hade folk inte vart så snabba på att ta upp facklor å mobba det, just sayin.

Alltså, det är ju inte ett jättebra RPG. Men visst, jag hade inte hatat det lika mycket då. Men att det är en uppföljare till Dragon Age: Origins och utvecklat av samma studio som gjorde Baldurs Gate? Kom igen nu, det spelet är inte värdigt Bioware.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

att det i dags läget är pc exclusivt är nog pga att dom inte får nämna xbox 3 eller playstaion 4 ...

NDA och all sådan shit ...

Eller så kanske EA äntligen låter de polera spelet ordentligt, man kan alltid hoppas.

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 från fågelperspektiv, coolt

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KKay:

Minnet svek mig, BF3 utvecklades med PC som huvudplattform. Men halvvägs så ändrade dom sig och valde konsolerna som huvudplattform.

Men att detta spel skulle bli PC exklusivt tror jag absolut inte på. Varför skulle dom?

PC är huvudplattform för BF3 fortfarande.....

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

2013, lol...
Vid den tiden kommer frostbite 2.5 vara ute...

Annars ser det väldigt intressant ut, hoppas inte det blir en konsollportning bara!

Permalänk
Medlem

Full of win
Dock 2013 kändes väldigt långt bort :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag tycker Dragon Age 2 är helt fantastiskt.
Storyn har många lager och det är modigt att de väljer att berätta den så som dom gör över så lång tid.
Jag tycker det är många intressanta och bra karaktärer, visst är dom lite klyschiga och fyller sina roller på ett typiskt sätt men det finns mycket att hitta hos de flesta när man tittar lite djupare.

Vad gäller skillsystemet vet jag inte riktigt vad du klagar på.

Stridssystemet är lite för button mash konsolifierat och känns inte så strategiskt och mångsidigt som det borde. Men samtidigt tycker jag det är oerhört underhållande att kötta loss så även om jag tycker det hade kunnat vara bättre så tycker jag det är mycket underhållande och snyggt.

Vilka spel jämför du med?

Man tycker olika, jag förstår inte vad det är du tycker är fascinerande med att någon tycker om DA2.

Permalänk
Medlem

Varför ser jag Orcas...! det ska inte finnas orcas i generals... jag kommer gå sönder om dom får för sig att göra generals till nån prequel till tiberium wars...

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker Dragon Age 2 är helt fantastiskt.
Storyn har många lager och det är modigt att de väljer att berätta den så som dom gör över så lång tid.
Jag tycker det är många intressanta och bra karaktärer, visst är dom lite klyschiga och fyller sina roller på ett typiskt sätt men det finns mycket att hitta hos de flesta när man tittar lite djupare.

Vad gäller skillsystemet vet jag inte riktigt vad du klagar på.

Stridssystemet är lite för button mash konsolifierat och känns inte så strategiskt och mångsidigt som det borde. Men samtidigt tycker jag det är oerhört underhållande att kötta loss så även om jag tycker det hade kunnat vara bättre så tycker jag det är mycket underhållande och snyggt.

Vilka spel jämför du med?

Man tycker olika, jag förstår inte vad det är du tycker är fascinerande med att någon tycker om DA2.

Alltså. Storyn ja, det är väl trevligt att de har "olika tidsperioder" men det gör ingen praktiskt skillnad, inget som man inte kunnat fixat på annat sätt. Det är ett intressant koncept som föll extremt platt, det fyller liksom ingen större funktion. Och spelets karaktärer är så skrattretande dåligt gjorda att det finns inte, tjejerna är antingen irriterande som fan eller väldigt manliga, inget fel med det men det blir lite tjatigt. Sen har alla tjejer galet stora bröst (ja, det stör mig som fan) och exakt samma kroppformer, inklusive Merrill som är en liten alv och inte borde ha den fysiken... Angående storyn i det stora hela så vill jag inte spoila så mycket då det involverar massa annat, men den är ju så löjligt Transformers att jag skrattade så jag grät, åt spelet och utvecklarna.

Men visst, man kanske gillar sånt, jag tycker det är ett extremt snedsteg jämfört med ettan.

Skillsystemet är brutalt nerdummat, även om det är en av få saker som också blivit bättre så är det extremt mycket mer aktiverade abilities och dylikt vilket är på gott och ont, jag gillar inte att det är så konsolanpassat eftersom det faktiskt är ett strategiskt RPG när det gäller striderna, eller ja, ettan var det i alla fall. Striderna och skillsystemet hör ihop rätt bra i och med abilities som de utökade och att det faktiskt har rätt stor plats nu. Jag gillar Origins blandning mellan KotOR och Mass Effect, det blev lite lätt överkört i tvåan. Men jag vet inte, alla gillar ju olika, jag saknar ett djupt RPG i dagens blandning av "RPG".

Edit: Eh, kom på att detta inte har något med nyheten att göra förutom EA och Bioware, och det är inte ens samma studio. Såatte. Kanske lite väl off topic. ;_;

Visa signatur

Permalänk

Kotor 3 i frostbite engine snälla?

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Avstängd

Fail att dom kör med Buggfrost2 motorn.

Permalänk

Det skulle kunna bli så att vi får se aliens, inga baser, framtid, pay to get more, origin only, ett spel som inte är ettan likt utan tar ett spel som alla älskade och gör det till något annat som någon hel galen lead developer tyckte va coolt, buggar, dåligt fungerande online läge, ubisoft kopierings skydd, stora red alert bröst, ett spel som inte tar sig själv på allvar, inget LAN läge och massor av scud! Men... Vi får hoppas att bara 1 av dem följer med... scud storm ready!

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

PC är huvudplattform för BF3 fortfarande.....

http://www.computerandvideogames.com/324517/battlefield-3-lea...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av bazookan:

Haha Angry mob är lätt den bästa och roligaste enheten haha

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20100226174130/cnc/imag...

Oja men dom dog ganska lätt men om man kunde flanka motståndarna så kunde utrota hela deras bas på några sek om man hade en arme stor nog

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Emilkjellner:

Det skulle kunna bli så att vi får se aliens, inga baser, framtid, pay to get more, origin only, ett spel som inte är ettan likt utan tar ett spel som alla älskade och gör det till något annat som någon hel galen lead developer tyckte va coolt, buggar, dåligt fungerande online läge, ubisoft kopierings skydd, stora red alert bröst, ett spel som inte tar sig själv på allvar, inget LAN läge och massor av scud! Men... Vi får hoppas att bara 1 av dem följer med... scud storm ready!

Typ som... Command and Conquer Tiberian Twilight? >_>

Visa signatur