Corsair CSSD-F60GB2 har fått mystiskt problem

Permalänk

Corsair CSSD-F60GB2 har fått mystiskt problem

Hej,

Min Corsair ssd har börjat bete sig väldigt konstigt sista tiden, ibland har jag 7gb ledigt och ibland har jag bara 1.5gb ledigt.
Datorn laggar ibland också efter en stund, testat alla möjliga varianter och program ( crystal mfl ) och ingen hittar något fel.

Någon som har en aning ?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har själv också börjat få liknande problem med min CSSD-F60GB2. Storleken visas rätt vad jag kan se men dator laggar först till och sen fryser den sig kort där efter.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hej! Jag har en likadan disk som ni (köpt Dec. 2010) dock utan problem uppdaterade till firmware 2.4 gick smärtfritt.Men använder bara ca hälften av utrymmet.Kanske har du för lite ledigt utrymme för att det ska funka bra.prova avinstallera eller flytta sånt du kan vara utan.Eller som sista utväg formatera o se om det hjälper.Bara gissningar från mig men kanske värt ett försök.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Hej! Jag har en likadan disk som ni (köpt Dec. 2010) dock utan problem uppdaterade till firmware 2.4 gick smärtfritt.Men använder bara ca hälften av utrymmet.Kanske har du för lite ledigt utrymme för att det ska funka bra.prova avinstallera eller flytta sånt du kan vara utan.Eller som sista utväg formatera o se om det hjälper.Bara gissningar från mig men kanske värt ett försök.

Hur går man tillväga för att uppdatera firmware?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Väldigt lätt Ladda ner firmware o lägg det på ett usbminne packa upp med winrar kör corsair update tools lägg in pkg filen i firmware package file o sen tryck download to selected drive. http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=100449

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd

Kör som administratör Lycka till.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.