"Anti-Rasist" & "Anti-Vit" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Hur detta ska lösas är en annan femma, men förbättrad integration i kombination av minskad invandring är IMO ett vettigt förslag!

Förbättrad integration i kombination med minskad invandring är en spöklösning. Om arbetskraften minskar så kommer fattigjobben och arbetslösheten att flytta upp i hierarkin och vi får fler fattiga svenskar. Alltså fortfarande inget nollsummespel, oavsett hur man ser på minskad, ökad eller oförändrad invandring.
Vid minskad invandring och bättre arbetsmarknad så kommer invandrare och svenskar få det bättre, dock så kommer färre invandrare få det bättre i förhållande till svenskar då vi tillhör den förunnade gruppen och alltså kan tillskansa oss jobben och statusen först.

Nej, kort och gott. Invandrarfrågan löses innanför Sverige, med arbete och social trygghet, inte på gränsen mellan Sverige och resten av världen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Precis min åsikt också, även om minskad invandring för min del inte är nödvändigt utan vi kan ändra reglerna.

Förklaringen som finns att läsa i BRÅ (vad den nu exakt var) om varför olika folkgrupper i statistiken har olika stor andel som har begått brott är ungefär det jag påstår. Jag kanske påstår annorlunda inom något, men blir jag tillrätta hänvisad med fakta så ändrar jag såklart min uppfattning.

Återigen mitt exempel, är det ett hedersbrott om jag slår tillbaka någon på käften för att denna slog mig inför folk?

Man kan ha olika definitioner på ordet heder, du blanda in manlighet och maktlös, vilket knappast ingår i min definion.
Men kan man ordbajsa, med detta menar jag att på olika sätt argumentera för att om en viss typ av händelse ska få kallas för något eller inte. Om denna händelse får kallas för något, ja då får händelse helt plötsligt en helt annan betydelse. T.ex. är fildelning = stöld, abort = mord? etc. Om man bara får likhetsteknik att gälla så kan man använda andra argument, i min mening är detta ordbajseri.

Det jag sa när jag nämnde heder var [citat]tar vi kulturell verklighetsuppfattning, så är det främst hedersrelaterade brott[/citat]. Och då syftade jag på ett visst typ av brott, men du har en annan definition av ordet heder och då blir det ju en annan tolkning.

Din definition på ordet heder är säkerligen den rätta i sverige för jag upplever att svenskar generellt saknar heder. De lever mer för dagen och gör det som de tycker är roligt, ibland blir de sura och gör något våldsbrott i direkt anknytning. Eftersom svennar generellt saknar vad jag kallar för heder, så får de ta till ett vagare begrepp.
Det finns dock stark heder inom vissa gäng i sverige, där personer som pratar skit, goolar till polisen etc inte kommer ostraffade förbi. Skillnaden på dessa och svennebannan är att tiden inte har så stor betydelse, svennar gör det de för stunden upplever. Hedersrelaterat, ja var det +30år sedan det hände så spelar ingen som helst roll, om personen inte personen har fått bötat eller på något sätt gjord så att "offret" inte känner sig "kränkt" längre.

BRÅ har ingen förklaring i sin modell. Man poängterar detta väldigt tydligt.

Nej jag har ingen annan definition av heder. Du menar att det är den som begår brottet som definierar varför de gör det och inte psykologer och sakkunniga? En psykolog kommer inte säga att ett hedersmord begås för att personen har en heder som måste skyddas. Psykologen förklarar det precis som jag påpekade med att det är en maktfråga.

Det är väl klart svennar saknar heder som förklaringsmodell i sin version av varför de dödar frugan. Det vore ju jättekonstigt om de hänvisade till sådana begrepp. Det betyder inte att deras förklaringsmodell är mer rättfärdigat än hedersmördaren. Det är inte de personerna som ska förklara de bakomliggande motiven till morden utan experterna och sakkunniga. De menar inte att det är en fråga om heder utan att det är en fråga om makt.

Du förstår inte riktigt problematiken. Du blandar ihop hedersrelaterade mord som om det är en given förklaringsmodell för vissa typer av mord. Så är det inte. Det är en underkategori under maktrelaterade mord. Bara för att du inte kan föra över begreppsvärlden direkt till en annan situation innebär det inte att det är något unikt.

Du förringar svenska kvinnor som blir dödade av svenska män för att du inte greppar konceptet med maktlöshet och hur detta kan leda till mord. Dessa kvinnor dör för att deras män känner sig maktlösa i sin kulturella omgivning. Exakt samma anledning som turkiska kvinnor dör för att deras män känner sig maktlösa i sin kulturella omgivning. Det är varken den svenska mördaren eller den turkiska mördaren som har svaret till varför de dödar. De har sina ursäkter och sina förklaringar. Det innebär inte att psykologer och andra köper denna förklaring om varför de gör det.

*** EDIT ***

Problemet är inte din definition av heder. Det får du ha vad du vill av. Heder är dock ingen förklaringsmodell utan heder är en konstruktion som man baserar t.ex. maktlöshet på. Det är alltså en ursäkt från en person att denne säger att han har en heder som ska försvaras. Psykologer köper självklart inga sådana bortförklaringar utan går in på den djupare meningen med i det här fallet heder och då handlar det alltså om maktfrågor.

Jag är rätt säker på att du inte skulle köpa att en religiös fanatiker säger att det var satan som tvingade honom att skjuta en person eller om en seriemördare hävdar att det var en hund som var besatt av en demon som gjorde det utan du skulle istället söka den bakomliggande riktiga anledningen till mordet. Det är knappast så att satan manifesterar sig och tvingar någon att döda utan där finns förmodligen helt andra förklaringar till att man begick mordet.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Precis min åsikt också, även om minskad invandring för min del inte är nödvändigt utan vi kan ändra reglerna.

Förklaringen som finns att läsa i BRÅ (vad den nu exakt var) om varför olika folkgrupper i statistiken har olika stor andel som har begått brott är ungefär det jag påstår. Jag kanske påstår annorlunda inom något, men blir jag tillrätta hänvisad med fakta så ändrar jag såklart min uppfattning.

Min åsikt ang. minskad invandring har till största delen att göra med ekonomi. Minska invandringen så får du mer pengar att lägga på integreringen av de invandrare vi tar in.

Permalänk
Skrivet av Sentenced:

Nej jag har ingen annan definition av heder. Du menar att det är den som begår brottet som definierar varför de gör det och inte psykologer och sakkunniga?

Det borde vara sakkunniga, även om jag har en skeptisk till att dessa i sverige genomsyras av den humanistska världsbilden och söker förklaringar i denna. T.ex. särbehandlar personer som talar med fiktiva vänner, beroende på vem denna fiktiva vän är. Och inte nödvändigtvis hur mycket denna fiktiva vän får påverka persons liv och vardag.

Skrivet av Sentenced:

En psykolog kommer inte säga att ett hedersmord begås för att personen har en heder som måste skyddas. Psykologen förklarar det precis som jag påpekade med att det är en maktfråga.

Psykolog ser på den enskilda individen och heder påverkar personens sociala status, vilket kan påverka att personen känner sig maktlös.

Så visst heder handlar om makt vilket du säger, det innebär dock inte att man kan gå uppåt i hierarkin och säga att två saker är detsamma. Däremot kan man säga att heder är ett maktbrott, men inte att maktbrott per automatik är hedersbrott.

Skrivet av Sentenced:

Du förringar svenska kvinnor som blir dödade av svenska män för att du inte greppar konceptet med maktlöshet och hur detta kan leda till mord. Dessa kvinnor dör för att deras män känner sig maktlösa i sin kulturella omgivning. Exakt samma anledning som turkiska kvinnor dör för att deras män känner sig maktlösa i sin kulturella omgivning. Det är varken den svenska mördaren eller den turkiska mördaren som har svaret till varför de dödar. De har sina ursäkter och sina förklaringar. Det innebär inte att psykologer och andra förstår varför de gör det. Eller i vart fall har en bättre möjlighet att förklara.

Jag påstår inte att maktlöshet inte kan leda till mord, bara det att jag inte anser maktlöshet vara detsamma som heder.
En person som blev dödad p.g.a. någon kände sig maktlös, blev alltså inte nödvändigtvis dödad p.g.a. heder, även om heder har med maktlöshet att göra.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Det borde vara sakkunniga, även om jag har en skeptisk till att dessa i sverige genomsyras av den humanistska världsbilden och söker förklaringar i denna. T.ex. särbehandlar personer som talar med fiktiva vänner, beroende på vem denna fiktiva vän är. Och inte nödvändigtvis hur mycket denna fiktiva vän får påverka persons liv och vardag.

Psykolog ser på den enskilda individen och heder påverkar personens sociala status, vilket kan påverka att personen känner sig maktlös.

Så visst heder handlar om makt vilket du säger, det innebär dock inte att man kan gå uppåt i hierarkin och säga att två saker är detsamma.

Jag påstår inte att maktlöshet kan leda till mord, bara det att jag inte anser maktlöshet vara detsamma som heder.
En person som blev dödad p.g.a. någon kände sig maktlös, blev alltså inte nödvändigtvis dödad p.g.a. heder, även om heder har med maktlöshet att göra.

Så om en mördare säger att satan fick honom att begå brottet så är det förmodligen så att satan manifesterat sig och dödat en person? Eller tror du man kan komma till en annan förklaringsmodell till varför mordet begicks?

Hedersvåld är i allra högsta grad en maktfråga. Mannens makt över kvinnan i det här fallet. Precis som det kan vara i ett helt vanligt svennebanan mord. Mannens makt över kvinnan.

Nej en person som blir dödad pga maktlöshet behöver inte bli dödad påga heder. Helt riktigt. Börjar du greppa detta nu alltså? Heder är en ursäkt, en efterhandskonstruktion för att rättfärdiga en situation där man känner sig maktlös. Precis som när svennebanan säger att han dödade frun för att han blev väldigt arg på fyllan och bara inte kunde låta bli att misshandla ihjäl henne. Han kände sig maktlös för att hon varit otrogen och fråntagit hans manlighet och därmed förnedrat honom inför andra.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Skrivet av Sentenced:

Så om en mördare säger att satan fick honom att begå brottet så är det förmodligen så att satan manifesterat sig och dödat en person? Eller tror du man kan komma till en annan förklaringsmodell till varför mordet begicks?

Jag vet inte hur du fick fram detta påstående. Men personer som pratar med fiktiva vänner särbehandlas beroende på vem denna är, begår personen dock ett brott av dennas begäran så är nog skillnaden inte så stor.
Ta en person som tror att det finns en groda i sjön som pratar med denna, personen går dit och matar den varje dag, även utför diverse sysslor på arbetstid etc för dennas skull, kanske har ett behov att ha en låtsatssvans på sig hela tiden. (för grodor har ju svansar).
Nå oavsett vad anledningen till mordet var, så kommer nog psykologerna att reagera till personens troende på denna groda. Och det kan påverka dennas straff.
*edit*
Skillnaden är dock egen fantasi och indoktrinering.

Skrivet av Sentenced:

Hedersvåld är i allra högsta grad en maktfråga. Mannens makt över kvinnan i det här fallet. Precis som det kan vara i ett helt vanligt svennebanan mord. Mannens makt över kvinnan.

Nej en person som blir dödad pga maktlöshet behöver inte bli dödad påga heder. Helt riktigt. Börjar du greppa detta nu alltså? Heder är en ursäkt, en efterhandskonstruktion för att rättfärdiga en situation där man känner sig maktlös.

Jag ändrade min text ovanför lite sent, ja heder är en maktfråga. Det betyder dock inte att alla maktfrågor är hedersfrågor.

Och hur jag kom in på heder var att jag syftade på vissa typer av brott, men eftersom vore definitioner skiljer sig åt, så blir brotten jag syftade på olika.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag vet inte hur du fick fram detta påstående. Men personer som pratar med fiktiva vänner särbehandlas beroende på vem denna är, begår personen dock ett brott av dennas begäran så är nog skillnaden inte så stor.
Ta en person som tror att det finns en groda i sjön som pratar med denna, personen går dit och matar den varje dag, även utför diverse sysslor på arbetstid etc för dennas skull. Ja oavsett vad anledningen till mordet var, så kommer nog psykologerna att reagera till personens troende på denna grodda. Och det kan påverka dennas straff.

Jag ändrade min text ovanför lite sent, ja heder är en maktfråga. Det betyder dock inte att alla maktfrågor är hedersfrågor.

Och hur jag kom in på heder var att jag syftade på vissa typer av brott, men eftersom vore definitioner skiljer sig åt, så blir brotten jag syftade på olika.

Men det har jag ju sagt hela tiden. Jag har inte sagt något om att skilja specifika brott. Men det är exakt samma anledning som svenska män mördar sina kvinnor de har olika ursäkter till varför. Den ena skriker att det är heder, den andra skriker att det är för att han var riktigt arg. Det du missar är att det är deras ursäkter. Det är samma slags brott i slutändan.

Du missar exempelt med satan. Du köper ju att personen förklarar att han har en heder som ska skyddas och att det är därför han begår mordet. Det gör ju inte en psykolog. Psykologen vet att det är för att han är maktlös och att det är hans försök till att återfå makten som gör att han begår mordet.

Personen säger att det är satan som begår mordet genom honom. Det tror inte psykologen. Psykologen menar på att det är för att han manifesterar sin egen ångest i form av en entitet som begår ett mord som gör att hans ångest dämpas.

Personen säger att han begått mordet för att han var jättearg på sin fru för att hon var otrogen. Psykologen pekar på att han begår mordet för att han anser att han kontrollerar frun och har tappat makten. osv osv

Brotten ÄR olika.

Hedersmord FINNS.

Svennebanan mord FINNS.

Det har samma förklaring. Du hittar inte hedersmord och svennebananmord som separata kategorier. Du slår upp mord begågna pga maktlöshet. Det hari nget med KULTUR att göra. Det får olika uttryck beroende på kultur men det är samma typ av mord. Det spelar ingen roll om man är en turkis fåraherde eller Svennebanan från jukkasjärvi. De begår samma brott. Av samma anledning. Med olika ursäkter.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Skrivet av Sentenced:

Du slår upp mord begågna pga maktlöshet...

Jag förstår inte riktigt vad vi argumenterar om. Såklart hedermord tillhör mord begågna pga maktlöshet. Likaväl som att hedermord tillhör kategorin mord. Jag och du har väl sedan olika definitioner på vad heder är, din passar säkerligen bättre med den "västerländska modellen".

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag förstår inte riktigt vad vi argumenterar om. Såklart hedermord tillhör mord begågna pga maktlöshet. Likaväl som att hedermord tillhör kategorin mord. Jag och du har väl sedan olika definitioner på vad heder är, din passar säkerligen bättre med den "västerländska modellen".

Vi har väl samma definition på heder. Det är bara att du vägrar se det som en "ursäkt" utan du tror att det finns på riktigt som förklaring till varför man begår mord. Irrelevant om du kallar det heder, satan eller vad som helst. Det är pga maktlöshet.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Skrivet av Sentenced:

Vi har väl samma definition på heder. Det är bara att du vägrar se det som en "ursäkt" utan du tror att det finns på riktigt som förklaring till varför man begår mord. Irrelevant om du kallar det heder, satan eller vad som helst. Det är pga maktlöshet.

Ja hedermord begås p.g.a. maktlöshet. Det som skiljer oss åt, är att jag inte anser att samma brott som du vara hedersbrott.
De är dock detsamma brott när man pratar om maktlöshet. En väldigt stor del av våldsbrotten handlar dock om maktlöshet som grundorsak.
*edit*
Är inte maktlöshet en term som missbrukars kraftigt, jag tycker mig höra denna som en förklaring på i princip allt?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Ja hedermord begås p.g.a. maktlöshet. Det som skiljer oss åt, är att jag inte anser att samma brott som du vara hedersbrott.
De är dock detsamma när man pratar om maktlöshet.

Va?

Nej du tror att det finns någon slags behov att dela upp i hedersrelaterade mord och svennebananmord. Det finns det inte. Det är om du har ett specifikt fall, ett lik. Då kan du säga att det är liket är pga ett typiskt turkbrott för att det är hedersrelaterat till klaner osv osv. Vid specifika fall. För du kan inte härleda en viss mordtyp till en viss kultur. Du kan härleda specifika mordfall till en viss kultur. På andra sätt skiljer de sig inte åt.

Men när du pratar rent generellt om mord begågna av män mot kvinnor pga maktslöshet så är den kulturella aspekten helt irrelevant. Dessa mord begås av samma anledning. Det finns ingen som helst poäng med att försöka förklara det utifrån kulturell bakgrund då det är samma typ av mord med olika ursäkter. Heder är en av flera ursäkter för att begå det mordet. Det är inte förklaringen till att mordet sker och sådana mord sker.

Finns tusentals olika förklaringar till att man begår mord. Flera av exemplen jag tagit upp kan ha andra förklaringar också om de varit verkliga. Jag har bara förenklat det hela. Varför läser du inte en bok om t.ex. kriminell profilering om du har ett sådant intresse som du verkar ha? Finns mängder med böcker om ämnet och du kanske ändrar på lite åsikter i samma veva? Då menar jag inte bara FBIs modell utan även t.ex. Turvey som är något mer kritisk till deras version.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Skrivet av Sentenced:

Nej du tror att det finns någon slags behov att dela upp i hedersrelaterade mord och svennebananmord.

Problemet är snarare att jag nämnde att kulturer inte påverkar brottsbelägenhet mer än hedersmord. Sedan har det pågåt en lång diskussion om vad hedersmord är och du har X antal gånger påpekat att hedersmord är brott begångna p.g.a. maktlöshet och jag har hållit med, men sagt att det inte per automatik gör brott begångna p.g.a maktlöshet till hedersmord.

Att sedan dela ord mord efter orsak (svenne heder eller finsk heder), så är detta mer för en fascistisk politik för att förhindra att vissa brott kommer att begås. I praktiken så är det dock inte så lätt om man värnar om integritet m.m.

Skrivet av Sentenced:

Finns tusentals olika förklaringar till att man begår mord. Flera av exemplen jag tagit upp kan ha andra förklaringar också om de varit verkliga. Jag har bara förenklat det hela. Varför läser du inte en bok om t.ex. kriminell profilering om du har ett sådant intresse som du verkar ha? Finns mängder med böcker om ämnet och du kanske ändrar på lite åsikter i samma veva? Då menar jag inte bara FBIs modell utan även t.ex. Turvey som är något mer kritisk till deras version.

Jo jag läser en hel del främt om filosofi. Där jag inser att väldigt mycket av dagens psykologi genomsyras av humanism. Samma sak anser jag om kriminell profilering, de tänker som humanister. -Vilket uppfattning säkerligen ändras om jag läser mer.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Problemet är snarare att jag nämnde att kulturer inte påverkar brottsbelägenhet mer än hedersmord. Sedan har det pågåt en lång diskussion om vad hedersmord är och du har X antal gånger påpekat att hedersmord är brott begångna p.g.a. maktlöshet och jag har hållit med, men sagt att det inte per automatik gör brott begångna p.g.a maktlöshet till hedersmord.

Att sedan dela ord mord efter typ, så är detta mer för en fascistisk politik för att förhindra att vissa brott kommer att begås. I praktiken så är det dock inte så lätt om man värnar om integritet m.m.

Jo jag läser en hel del främt om filosofi. Där jag inser att väldigt mycket av dagens psykologi genomsyras av humanism.

Hur kan du få det till att jag överhuvudtaget sagt att brott pga maktlöshet är hedersmord? Det är ju du som hakat upp dig på det begreppet. Hedersmord är definitionen av ett maktlöshetsmord. Så långt verkar du ju hålla med. Men du verkar tro att jag menar att hedersmord därmed skulle vara samma typ av mord som svennebanan gör. Då har du ju helt och hållet tappat hela poängen. Hedersmord är en definition på ett specifikt mord begått av en specifik kulturell yttring. Det fungerar som en förklaringsmodell vid enskilda fall. Ett lik. Det är då du kan definiiera det som hedersmord.

Mord begågna pga maktlöshet är paraplydefinitionen. Det är en förklaring till varför man begår hedersmord. Det är inte pga heder utan för att man är maktlös. Att det kallas hedersmord överhuvudtaget är ju för att man pekar på vad förövaren ser som skäl till mordet. Det är inte anledningen utan man är överrens om att det handlar om maktlöshet. Den maktlösheten får olika uttryck men den är inte unik i någon kultur utan tar olika former. Därför är en sådan defintion som "hedersmord" irrelevant när du ser till den stora bilden.

Genom alla kulturer och uttryck för sådana finns mord begågna pga maktlöshet. Kulturerna har olika förklaringar till detta för att rättfärdiga mordet. Det är skitsamma. Alla de morden begås för att man är maktlös. Sen skiter jag fullkomligt i ursäkten från förövaren. Det är polisen eller utredaren som ska bry sig om ursäkten för då kan man hitta förövaren. Men det är helt meningslöst annars då det inte är något unikt för nån kultur.

*** EDIT ***

Vill du däremot demonisera och distansiera dig från mord av kvinnor pga män som känner sig maktlösa. För allt i världen se till då att peka ut vissa mord som hedersmord och lek att sådant håller inte svennebanan på med. För svenska män är snälla och dödar inte kvinnor för att deras heder är befläckad. Gud så gulliga de är!

Förstår du inte vad det leder till om du tänker så när det i själva verket visst är så att svenska män dödar kvinnor pga samma anledningar (maktlöshet). Du tror inte det leder till att du kan se ner på en etnicitet som extra elaka för att de håller på med hedersrelaterat våld medan svenska män gör det inte?

Upplever du verkligen som att det är rätt vanligt bland svenska mord på kvinnor att män dödar dem för att de känner sig maktlösa? Eller upplever du inte det som så att det inte är något problem bland svenska män men att svartmuskiga invandrare minsann dödar sina kvinnor?

*** EDIT 2 ***

Jag för min del upplever det i alla fall som att det springer runt massa invandrare som dödar sina fruar pga heder(maktlöshet) men jag märker inte alls av att fler kvinnor dödas av deras svenska män av samma anledning(maktlöshet). Det betyder såklart inte att svenska män är ondskefullare utan för att svenska män är i majoritet. Men sådana kvinnor kommer konstigt nog inte få ett fackeltåg mot kvinnovåldet eller liknande på samma sätt som när någon dödas pga hedersrelaterat våld.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"