Surfplatta som man kan koppla mus och tangentbord till?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2005

Surfplatta som man kan koppla mus och tangentbord till?

Jag har noll koll på surfplattor och undrar om någon här inne vet om det finns någon surfplatta där man kan koppla in tangentbord och mus till?
Antingen via usb eller egna kontakter, gärna någon platta med windows eller liknande?

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Jakelol:

Jag har noll koll på surfplattor och undrar om någon här inne vet om det finns någon surfplatta där man kan koppla in tangentbord och mus till?
Antingen via usb eller egna kontakter, gärna någon platta med windows eller liknande?

Jag sitter just nu med trådlöst tangentbord och mus kopplade till min Asus Transformer. Det fungerar felfritt, de två fullstora 2.0 USB-portarna på tangentbordsdockan tar allt från en datormus till en extern hårddisk med eller utan extern strömförsörjning.

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2006

Min Thinkpad tablet har en fullsize USB port som är gjord för att ha externt tangentbord /USB Hråddisk eller liknande, funkar felfritt.

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080