Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Sep 2011

Samsungskärm

Jag dras med ett irriterande litet problem med min Samsungskärm, en 2693HM det är på följande vis att när jag startar datorn så börjar skärmen alltid söka "source" dvs den går alltid i ordningen hdmi , sen hmm analog tror jag sen, äntligen digital som är min dator. Finns det ett sätt att låsa källan? eller är det bara trava iväg och köpa hdmi kabel, tror mitt graffe har en utgång för det också.

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

På min 2232BW så kan jag ställa in manuellt med hjälp av source-knappen och då kopplar den direkt upp på analog. Har du någon sådan knapp på skärmen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Tuxsux:

Jag dras med ett irriterande litet problem med min Samsungskärm, en 2693HM det är på följande vis att när jag startar datorn så börjar skärmen alltid söka "source" dvs den går alltid i ordningen hdmi , sen hmm analog tror jag sen, äntligen digital som är min dator. Finns det ett sätt att låsa källan? eller är det bara trava iväg och köpa hdmi kabel, tror mitt graffe har en utgång för det också.

Har liknande. Fast använder jag digital (dvi) så startar han alltid upp med det så inga problem att slå av och på. Däremot om jag ändrar så att bilden ska visas på TVn (hdmi) så börjar den gå igenom hdmi > vga > dvi då den inte får någon signal. Om jag sedan har på skärmen och sätter på signalen genom dvi:n så tar den inte det med en gång utan går ändå igenom alla. Dock är det rätt som Hundkex säger, det finns oftast en source-knapp som man enkelt kan hoppa mellan de olika ingångarna, dock tror jag inte det finns något sätt att låsa till vilken han börjar med.

P280 | Ryzen 1600X | GTX 1080Ti | 16GB DDR4 | 850 EVO x2
BlackWidow Chroma v2 | Mamba TE | ROG Sheath
G933 | PG279Q 27" | DELL 27" | Rift + Touch

Skribent för SvenskaDiablo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Sep 2011

Hittade iaf en sourceknapp, kan testa att pilla lite på den å se, just denna skärm har ju med all rätt fått lite kritik för sina knappar som är rätt så anonyma och svåra att se, dvi är även mitt val av kabel, men ändå envisas den med att söka igenom alla andra alternativ innan den går till 2digital" läget ,så det mesta av biosens alla delar har redan laddat klart när jag äntligen får bild. Tack för tips och svar

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930