Permalänk
Medlem

Luftflöde på Cpu-Kylare

Hejsan! Sitter o bygger ihop min första dator nu och har en fråga om luftflödets riktning till CPUn Kylaren (Corsair H60)
Chassit är ett Corsair Carbide 500R och har 2st 120mm i fronten en 200mm i sidopanelen och dom blåser in luft. Sen sitter utblåset längst bak i chassit en 120mm.

Jag ska montera Kylaren till CPUn (Corsair H60) nu och undra om det funkar bra att sätta den i toppen på lådan och sätta den så den blåser ut luft igenom kylaren. Så den tar luft inifrån chassit, eller blir luften inne i datorn så pass varm att den inte kyler ordentligt skulle isf sitta så här, Fläkt Chassi Kylare. Kylaren hamnar du ovan på chassiet i ett fack under ett galler. I länken ser man en bild där det sitter 2 fläktar i taket på chassit och kylaren skulle ligga ovan på den ena 120mm fläkten. Kanske enklare att förstå vart den ska sitta om ni kollar länken

http://www.corsair.com/carbide-series-500r-mid-tower-case.htm...

Tack på förhand Mvh Tobbe

Permalänk
Medlem

Du kan ju ha den så den tar luft inifrån chassit om du har bra luftflöde i chassit men rekommenderar att du försöker montera den så den tar luft utifrån chassit. kyler bäst då:)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Du kan ju ha den så den tar luft inifrån chassit om du har bra luftflöde i chassit men rekommenderar att du försöker montera den så den tar luft utifrån chassit. kyler bäst då:)

Jo de föstår jag med men blir lite dåligt med genomströmningen om jag ska ha den där bak kanske inte påverkar så mycket iofs. Får väl testa mig fram när jag har fått fram en skärm så ja kan kolla så datorn funkar först och främst