Logitech G930 + Spotify G-knapp fix! (+ troligen andra logitech produkter också)

Permalänk
Medlem

Logitech G930 + Spotify G-knapp fix! (+ troligen andra logitech produkter också)

Fungerar inte G-knapparna på Logitechs tangentbord/hörlurar med Spotify? Här har ni fixen som löste mina problem!

http://forums.logitech.com/t5/G-Series-Gaming-Keyboards/Logit...

1. Tryck på Windows start-knapp
2. I sökfältet skriv in Windows Sideshow och kör så får du upp ett fönster med:

3. Kryssa ur de både Logitech-alternativen och voilà!

Testat med:
Windows 7 Ultimate x64
Logitech G930 trådlöst headset
Logitech Gaming Software 8.12.030
Spotify Beta 0.8.0.873.ge92c0e3f

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Tackar! Funkade för mig och mitt G35 ^.^

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

windows sideshow programmet startar inte för mig? (alltså jag klickar på programmet men inget program startar, jag ser dock att den försöker starta i ett ögonblick.)

jag har testat som admin också

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Nån som vet en annan fix där man inte behöver separata script program osv för att få knapparna att fungera ?

Permalänk
Entusiast

Ah, nice! fungerade klockrent

Permalänk
Medlem

är sideshow bara för ultimate eller? för jag har home premium-grejen och det kommer inte upp något

edit: jag laddade ner det från någon side (sevennetforums kanske?) och det står att inga enheter är installerade även fast jag har mitt g35 i kopplat

Permalänk
Medlem
Skrivet av marm0t:

är sideshow bara för ultimate eller? för jag har home premium-grejen och det kommer inte upp något

Kommer inte upp något för mig heller, jag har dock ultimate av Windows 7.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av marm0t:

edit: jag laddade ner det från någon side (sevennetforums kanske?) och det står att inga enheter är installerade även fast jag har mitt g35 i kopplat

Skrivet av 24mbit:

Kommer inte upp något för mig heller, jag har dock ultimate av Windows 7.

Det har släppts nya drivrutiner för G35 (slutet av december 2011) och där fungerar det väldigt bra att använda G knapparna för spotify

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Det har släppts nya drivrutiner för G35 (slutet av december 2011) och där fungerar det väldigt bra att använda G knapparna för spotify

ursäkta min okunskap, men var hittar jag dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marm0t:

ursäkta min okunskap, men var hittar jag dessa?

Klart man får ha okunskap

Här hittar du dem: http://www.logitech.com/en-us/support-downloads/downloads/int...

Hoppas det fungerar för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Klart man får ha okunskap

Här hittar du dem: http://www.logitech.com/en-us/support-downloads/downloads/int...

Hoppas det fungerar för dig

schyrre! tackar