Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Okt 2011

Wacom Intuos4 snabbknappar, hjälp!

Hej alla SweClockare!

Hoppas att ni kanske kan hjälpa mig i denna stressiga tentaperiod.

Jag har en "Wacom Intuos4" och vill göra lite snabbknappar med programet "Corel Painter 12".

Nu är det så att "Corel Painter 12" har en del ovänliga kommandon för plattan. T.ex. Temporary Color Wheel = Ctrl+Alt+0
Detta kommando kan jag inte göra för att "Ctrl", "Alt", "Shift" räknas som "modifiers" vilket man inte kan kombinera med "keystroke (där man skricer in snabbknappskommandi)" funktionen.

Kan jag kringgå problemet utan att ändra kommandot i programet (Corel Painter 12). Jag vet att en del personer skriver om kommandot i programet i frågan (Corel Painter 12).

Man byter alltså "modifiers" till "vanliga" tangenter eller tvärtom.

Tackar!
MvH
//Joakim.

OBS TILL MOD: vet inte vart jag ska placera tråden men det är bara flytta den om det behövs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2004

Hmm, jag hade inga problem med att sätta ctrl+alt+z och liknande kombinationer som keystroke med hjälp av Wacom-mjukvaran. Detta var visserligen på en Cintiq, men jag tycker det borde gå även på en Intuos?
Å andra sidan, varför kan du inte ändra snabbkommandot i Corel? Ctrl+alt+0 låter ju som en besvärlig kombination i vilket fall som helst, så att ändra den till någon annan random knapp, och sen sätta den som keystroke borde väl vara en fullösning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Kalimac:

Hmm, jag hade inga problem med att sätta ctrl+alt+z och liknande kombinationer som keystroke med hjälp av Wacom-mjukvaran. Detta var visserligen på en Cintiq, men jag tycker det borde gå även på en Intuos?
Å andra sidan, varför kan du inte ändra snabbkommandot i Corel? Ctrl+alt+0 låter ju som en besvärlig kombination i vilket fall som helst, så att ändra den till någon annan random knapp, och sen sätta den som keystroke borde väl vara en fullösning.

Jo, jag tänkte att man kan göra det. Men det kanske finns andra jobbiga kommandon i "Corel Painter 12" som jag inte har hittat än och vill helst inte mappa om hela programet.

Ska se om det går nästa gång jag använda den. Konstigt att det fungerar på din "Cintiq" men inte min "Intuos"...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2004

Säker på att du har senaste drivrutinen till plattan? Tycker det bör fungera med keystrokes isåfall, men är inte säker.