Ett grafikkort med 3-4 skärmar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005

Ett grafikkort med 3-4 skärmar.

Tjena!

Tänkte höra med folk om vilket kort de tycker fungerar bäst när det kommer till att köra 3-4 skärmar samtidigt i rimlig prisklass.

Jag vill alltså inte ha 2st grafikkort eller liknande utan ett enda kort som jag som sagt kan köra 3-4 skärmar på.
Prisklassen får gärna ligga på mellan 2000-3500 SEK.

Alla tips och trix angående detta är också välkommet såklart.

Stort tack på förhand!

/MVH

Michael

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av niNza:

Tjena!

Tänkte höra med folk om vilket kort de tycker fungerar bäst när det kommer till att köra 3-4 skärmar samtidigt i rimlig prisklass.

Jag vill alltså inte ha 2st grafikkort eller liknande utan ett enda kort som jag som sagt kan köra 3-4 skärmar på.
Prisklassen får gärna ligga på mellan 2000-3500 SEK.

Alla tips och trix angående detta är också välkommet såklart.

Stort tack på förhand!

/MVH

Michael

Vill du köra tre skärmar skulle jag skaffa ett HD 6970 för 3000:-, det är vad jag vet är det billigaste kortet med en grafik processor.

Vill du köra fyra kommer du nog billigast undan med två stycken HD 6870 för 1500:- st men då kan du uppleva micro-stutter, jag rekomenderar att du googlar lite på det.

| i5 3570k | Gigabyte Z77X-D3H | 16GB Ram | MSI GTX660 | WD Caviar Black 500GB 7200RPM 32MB | XFX Core 550w | Bitfenix Shinobi USB 3.0 | Lenovo X220i | CM Storm Novatouch | Zowie FK1 | Steelseries QCK+ | Sennheiser PC 360 |
Citera för svar!