Hur spelar ni Skyrim?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Det enda jag genuint störde mig på var HUR JÄVLA LÄTT DET ÄR. Quest marker som PEKAR på den NPC sman ska döda/prata med osv. Och helt utan blir det för svårt då quest systemet inte har någon som helst info om vart man ska - som det brukar i rollspel och komma ihåg alla quest jag har samtidigt, i huvudet är inte realistiskt.

Du har ju en journal du kan läsa. Där står kort info om dina quests, och markerar du en quest så kan du välja att se vart på kartan du skall gå.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IshethZenunim:

Du har ju en journal du kan läsa. Där står kort info om dina quests, och markerar du en quest så kan du välja att se vart på kartan du skall gå.

Kanske inte skrev tydligt nog.

Jag vill inte ha markerat vart jag ska gå men att hitta (till exempel) någon man ska döda åt Dark brotherhood, när det inte står något alls i loggen om vart denne kan vara så är det rätt svårt. Det står typ bara "Du ska döda en person" sen är det quest markeraren som visar vart. Detta leder till att jag utan problem kan ta mig till dit det står, döda denne och komma tillbaka utan någon som helst inlevelse alls och det känns bara tråkigt.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Tråden kanske var för vilka inställningar men skriver ändå. Kör med allt på det vanliga.
Jag är helt ny in i hela spelgenren och spelserien, kör därför på novice. Är en imperial level 16 (har nog bara runt 5-6 timmar speltid) och smithing level 81. Ebony armor ställ samt svärd och lvl 50 i speech. Har den perken som gör att man kan sälja vad som helst till vem som helst samt att man får bättre priser hos kvinnor. Tradar mest med smithingtjejen i Whiterun så jag kan sälja mina dragonbones :D. Är en väldigt oseriös spelare och lallar mest runt. Trodde inte jag skulle gila spelet men satfläsk vad roligt det är minecraft på hyllan ett tag nu. KOm gärna med tips på hur jag snabbt blir "bättre" på heavy armour och vart det finns en stor iron gruva

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Varför så upprörd över hur andra personer spelar i ett singleplayerspel?

Håller dock med dig om mynten; det är synd att de inte har samma system som i de gamal AD&D-spelen där de har copper, silver, gold och platinum (1 platinum = 10 gold = 100 silver = 1000 copper) och de flesta saker kan köpas med silver. Men nu är det som det är i Skyrim, inte så mycket att göra åt.

(och ja, jag bär aldrig med mig mer än 30-40 pilar)

30-40 pilar? Måste vara ett väldigt stort koger du har.

Jag är inte upprörd, tycker bara att ditt argument saknar grund då spelet inte är realistiskt så att försvara varför man gör på ett visst sätt på grund av tolkad realism är konstigt enligt mig.
Hade inte brytt mig överhuvudtaget om du hade skrivit "Jag bär inte med mig mer än... bla bla bla... för att jag tycker så."
T.ex därför jag inte skrev något om hur du levlar dina skills eftersom du inte försvarade det med något som enligt mig är ett ogiltigt argument.

Kort version, jag bryr mig inte om hur du spelar, jag attackerar dina argument för att det är roligt.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saodie:

Men om vi accepterar en värd full med magi, kan vi då inte acceptera att karaktären ha en påse som gör alla föremål små och viktlösa?

Låter väldigt like en viss uppfinnare som påminner om en sköldpadda hmm!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Med min andra gubbe kör jag lite mer rollspelsmässigt (eller vad man ska kalla det). Försökt hitta en balans mellan inlevelse och tristess.

Jag har aldrig använt fast travel, men efter att ha varit i huvudstäderna betalar jag ibland häst och kärra mellan dem eftersom jag tycker det ger en bra balans. Då kan jag flytta mig mellan de större städerna med en rollspelsmässig snabbförflyttning, men sen rida eller gå runt i området runtom staden själv.

Jag har inte power gamat, utan sakta men säkert ökat blacksmith genom att göra blandade saker tillgänliga för de råmaterial jag själv samlat på mig genom mining. Ibland köpt några enstaka ore eller ingots för att kunna göra färdigt något jag själv vill ha. Har också levlat alchemy till runt 50, men tröttnade lite på det eftersom det är rätt jobbigt system där man får extremt låg höjning för billiga potions som kanske är bra att ha ändå.

Jag har med mig massor av pilar, eftersom jag ändå har med mig en massa saker som jag aldrig skulle kunna haft med mig utan häst och vagn. Om jag skulle begränsa inventory vore det supersegt att levla blacksmith utan att kunna ta med sig mer än 2-3 ore innan jag måste tillbaks till stan för att lasta av dem, eller ens flytta ore/ingots från mitt hus till smeden.

Permalänk
Medlem

Spelet är ju långt från realistiskt också, det suger ju att den behövs 3 pilar genom skallen på vissa gubbar för att dom ska kola...
Ta bort siktet är jag inte heller med på, i verkligheten kan man hålla bågen som man vill framför ögat, vilket inte går ingame, vem skulle skjuta utan att sikta i verkligheten?
Själv kör jag mage som är ruskigt klen, och kan därav inte bära mycket mer än en armor, yxa & båge, vilket är hyfsat.
Min gubbe kolar också oftast på första slaget av lite starkare opponenter, vilket är lite mer realistiskt än tvärt om.
Nu kör jag ju på adept också som standard, på lättare skulle dom nog dö fortare.

Permalänk
Medlem

Jag spelar med ett par grafikhöjande mods, men försöker läsa de böcker som verkar intressanta och roliga. Försöker att inte läsa på om olika OP-metoder för att levla snabbare eller få massvis med kosing. Det är sånt jag vill upptäcka själv och utforska. Försöker uppleva spelet på så sätt som jag vill se på film - med så lite information från omvärlden som möjligt gällande hur filmen/spelet är, vad som gör det bra eller dåligt osv. Jag försöker spela utifrån mina egna uttryck och agerar efter möjligheterna som jag finner i spelet.

Att springa fram och tillbaka 30 gånger för att tömma en grotta känns onödigt. Då skulle jag också behöva hålla koll på tiden som säger att jag borde nog äta 6 gånger per dag och dricka tillräckligt många liter vätska för att klara av dessa vandringar.

Nä, det blir för omständigt. Spelet tillåter mig att förbise dessa tråkiga nödvändigheter och istället få fokusera på storyn, miljöerna och de andra roliga bitarna.

Vill jag ta på mig en päls för att det är kallt så skulle jag nog hellre engagera mig i lajv t.ex. än att låtsas frysa framför datorn.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Med F5 och F9

Permalänk

Vanila och normal svårighet.
Rullar på och njuter, inga mods eller dylikt som förändrar vaniljsmaken.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Själv har jag koncentrerat mig på Smithing Enchanting samt One handed.

Deadric armor i Legandary och det mesta är enchanted med 41% fortify one handed +ring och halsband
Därav har jag nu ett Deadric sword med 335 i maxdamage

Har använt mig utav Elixir när jag har gjort min armor/vapen och samt mina smedkläder med fortify smithing.
Bara det har säkert tagit mig 5-10 timmar att få till.

Men nu har jag bara små quest kvar dock =/ Och det är lite som att gå in i en vägg, Grottor är inga problem längre då jag hugger ner det mesta med ett hugg. Och drakar på 4-5.

Längtar till DLC

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Skrivet av Ang3r:

Själv har jag koncentrerat mig på Smithing Enchanting samt One handed.

Deadric armor i Legandary och det mesta är enchanted med 41% fortify one handed +ring och halsband
Därav har jag nu ett Deadric sword med 335 i maxdamage

Har använt mig utav Elixir när jag har gjort min armor/vapen och samt mina smedkläder med fortify smithing.
Bara det har säkert tagit mig 5-10 timmar att få till.

Men nu har jag bara små quest kvar dock =/ Och det är lite som att gå in i en vägg, Grottor är inga problem längre då jag hugger ner det mesta med ett hugg. Och drakar på 4-5.

Längtar till DLC

Hehe lite skillnad från mig Jag har bara spelat 8-9 timmar och hade min svåraste fajt hittills igår, Frost Troll på väg uppför Throat of the World..
Det var en tuff rackare även på normal, för mig iaf. Dog ett antal gånger innan jag fick ner den.

Men fördelen är att jag har hela äventyret, och utmaningarna, framför mig

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Mr Najsman:

Hehe lite skillnad från mig Jag har bara spelat 8-9 timmar och hade min svåraste fajt hittills igår, Frost Troll på väg uppför Throat of the World..
Det var en tuff rackare även på normal, för mig iaf. Dog ett antal gånger innan jag fick ner den.

Men fördelen är att jag har hela äventyret, och utmaningarna, framför mig

Frost-troll oneshottas med en bra båge och sneakattack

Spelet börjar bli ganska lätt nu. Skall köra igenom det mesta sedan kör jag nog om på en hårdare svårighetsgrad. Och så vet man lite bättre vad man skall leta efter och i vilken ordning som är lämpligt både spelmässigt och storrymässigt att lösa saker.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Så fort jag spelat igenom spelet så kommer jag göra samma som du dock med ändringen att ställa svårtighetsgraden på det svåraste och aldrig någonsin ladda spelet (bara save, och continue), dör jag så är karaktären död.
Ska dra en Breton magiker (illusion magic och restoration).

Permalänk
Medlem

Underbart! Trotts sin lite omogna approach så skrattade jag rejält. Ska nog kanske gå in lite mer för spelandet i skyrim. Kanske köra 100% role-play.

själv lirar man maniskt och går på alla quests man ser. Tvångstanke? Kanske det, man blir ju lite orolig ibland...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC