Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

MX510 vs MX518 vs G400

Hej!

Jag har en Logitech MX510 och är oerhört nöjd med formen på den. Jag har hört att den har en av de absolut bästa optiska sensorerna, men jag känner mig ändå inte helt nöjd med precisionen (kan de åldras och bli sämre?).

Därför är MX518 och G400 två heta kandidater som har samma form, men hur är sensorerna på de två? Är de annorlunda? Är de bättre? Jag föredrar låg sensitivitet och är ute efter en så naturlig känsla som möjligt, så att man känner sig som ett med musen.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Jag hade en 518 en gång i tiden och den var ju verkligen kanon egentligen med skön form och bra sensor men hade då för mig att jag inte kunde lira med prediction.. Har på senaste provat spela med prediction med min DA och det funkar verkligen kanon för mig nu så jag beställde faktiskt en ny 518 nu för skojs skull.. Frågan är nog mest en smaksak om g400 är värd det dubbla över mx518 plus skatez Plasten på 518 kontra g400 kan ju också vara en fördel om m an gillar det mera vilket jag kan tycka är ganska skönt. Har även en ny 3.0 och en zowie ec1 på g så ska själv ha ett jädra mustest här

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Billigaste MX518: 289Kr
Billigaste G400: 249kr

Så G400:ans plast är lite strävare, typ som HTCs mobiler, lite gummiaktiga? Medan MX518 är blank som MX510?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Oj du det var billigt! Jag följde prislistan på maxfps vilket iofs va riktigt dumt haha Hmm kan inte minnas hur ytan på en HTC är men skulle nog kunna stämma. Tänk DA, Zowie ec/am osv. Ja MX518 är blank i plasten hur 510 är vet jag inte men dom ser ju snarlika ut tycker jag. Jag gillar den ytan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

MX510 hade en sensor på 800dpi

MX518 hade först 1600dpi och sen kom det en uppdaterad version med 1800dpi. (den nya version har andra "fötter med"), och ser lite annorlunda ut på undersidan. Har båda och de är identiska för övrigt.

G400 har en sensor på 3600dpi. Exakt samma form som MX518, men som de andra skriver är ytan annorlunda, 510/518 är mer blankare medan G400 är mer strävare ("rugged"). Själv föredrar jag den blankare ytan på 518.

För dig hade jag nog ändå rekommenderat MX518, du kommer få en mus som känns exakt som den du har både till form och ytstruktur men med en bättre optisk motor. Dock är ju MX518 på väg att fasas ut nu så vänta inte för länge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jun 2007

G400 är uppföljaren av mx518!,,så det är samma form o knapparna sitter lika, enda som igentligen skiljer är utseendet. annars är det samma lika bara nytt namn.

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Har hört att G400 är av sämre kvalité, väger för lite och dålig scroll. Tror jag slår till på MX518 innan det är för sent!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Fire_Ice:

Har hört att G400 är av sämre kvalité, väger för lite och dålig scroll. Tror jag slår till på MX518 innan det är för sent!

Scrollen skall vara lite annorlunda har jag också hört

Och jag tänkte likadant, så jag köpte 2 MX518 för några veckor sedan som får ligga ouppackade tills jag behöver de