Abonnemang med både telefon och surfplatta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2006

Abonnemang med både telefon och surfplatta?

Hej!

Jag skall precis uppgradera min gamla HTC Desire till en Samsung Galaxy S2, och är även sugen på en Samsung Tablet. Är det någon som vet om man kan kombinera ett abonnemang med båda två?

Asus Maximum Formula // Intel Q8200@2.8 gHz // Thermaltake Macho HR-02 // MSI HD Radeon 6950 2gb Twin Frozr III // 2 gb corsair dominator 5-5-5-15 800mHz // Corsair CXV2 500W // 2 x 500gb 7200RPMdiskar // 1 x 1 Tb 7200 RPMdisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

beror på vilken operatör du har. tror bara telia har sk tvillingkort numera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Såg att "the phone house" hade erbjudande med just dessa två i ett paket. Vet dock inte hur dom har löst abbonemangsfrågan.

http://www.phonehouse.se/Kampanjer/1492861

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av Subzero299:

Såg att "the phone house" hade erbjudande med just dessa två i ett paket. Vet dock inte hur dom har löst abbonemangsfrågan.

http://www.phonehouse.se/Kampanjer/1492861

Spännande! Ska se närmare där.

Skickades från m.sweclockers.com

Asus Maximum Formula // Intel Q8200@2.8 gHz // Thermaltake Macho HR-02 // MSI HD Radeon 6950 2gb Twin Frozr III // 2 gb corsair dominator 5-5-5-15 800mHz // Corsair CXV2 500W // 2 x 500gb 7200RPMdiskar // 1 x 1 Tb 7200 RPMdisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

Det är en WiFi tab som ingår i paketet hos thephonehouse, så man får köra wifi-hotspot från telefonen om man vill surfa på den.

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av 2000+:

Det är en WiFi tab som ingår i paketet hos thephonehouse, så man får köra wifi-hotspot från telefonen om man vill surfa på den.

Jo, men det gör ju inget. Abonnemanget har fri surf, så man använder ju mobilen som hotspot. Synd att det bara är Telenor som har erbjudandet - värdelöst här uppe i norr.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Nov 2006

Värt att tänka på - om du inte har tillgång till ett eluttag så ÄTER Wifi-hotspot upp batteriet på en halv dag...

SPELBURK: DEFiNE R3 | i7 7700k + NH-U12P | MSi Z2770 PR0 | GiGABYTE 1080 Ti OC | CORSAiR HX 650W | CORSAiR 3200MHZ 16GB | SSD: iNTEL 120GB / CORSAiR LE 960GB | ACER PREDATOR X34A ULTRA-WiDE | LOGiTECH PRO GAMING+FUNC SURFACE 1030L | DEViCES: MACBOOK PRO 13" RETiNA MiD-2014 | SAMSUNG S8 | iPAD MiNi 2.... toaunderhållning.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Köp ett mobilt bredbandsabonnemang för plattan, Tele2:s Smallabonnemang kostar 79 kr/mån, 2 GB surf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Nov 2006

Jag funderar på denna http://www.universal.se/mobiltelefoni/mobil57/ men det verkar för bra för att va sant - vad är haken?

SPELBURK: DEFiNE R3 | i7 7700k + NH-U12P | MSi Z2770 PR0 | GiGABYTE 1080 Ti OC | CORSAiR HX 650W | CORSAiR 3200MHZ 16GB | SSD: iNTEL 120GB / CORSAiR LE 960GB | ACER PREDATOR X34A ULTRA-WiDE | LOGiTECH PRO GAMING+FUNC SURFACE 1030L | DEViCES: MACBOOK PRO 13" RETiNA MiD-2014 | SAMSUNG S8 | iPAD MiNi 2.... toaunderhållning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Haken är att det bara är 1Mbit i sekunden som max.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Nov 2006

Fine för 57 spänn kan man knappast begära mer för flatrate svtplay/youtube går ju bra på 1mbit, eller? Jag har även läst det finstilta och det jag annars hittar är 3 månaders uppsägsningstid. Så om man ångrar sig så lär man få ligga ut med WOOPING 171kr..

Jag hittar iaf inga fler dolda avgifter

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Jag kör med detta i min ipad. Det är ju dock bara datatrafik och inget annat men det går ju liksom inte att ringa med en ipad ändå

3Bredband Surf.
Pris 89 kr/mån
Nedlänk Upp till 6 Mbit/s
Upplänk Upp till 1,4 Mbit/s
Inkluderad data 2 GB
Uppsägningstid 1 mån

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av candyraver:

Jag funderar på denna http://www.universal.se/mobiltelefoni/mobil57/ men det verkar för bra för att va sant - vad är haken?

Intressant, frågan är hur täckningen är. Får hem en laptop snart där det troligen finns uttag för simkort men saknar själva modemet. Så med ett reservdelsmodem(till en annan modell eftersom den inte finns med modem) och det simkortet blir det ju en väldigt smidig dator med billigt internet överallt(där täckningen tillåter).

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Nov 2006

Det är telenors nät dom kör på - aldrig använt det.

--------------

Mailade Dom....

den 6 februari 2012 frågade Du:

Ert abbongemang - Mobil57 för endast 684kr/år. Hade varit perfekt till min surfplatta. Men vad är haken? Hur kan det vara så billigt? Ingen är ju ens i närheten. Jag vet ni endast har 1mbit ner och uppsägsningstid på 3 månader men ändå? Var är haken?

... Kanske snart kund

------------

Universal svarade:
Ärendenummer: 1077754 Skapad: den 6 februari 2012
Klicka här för att svara på detta mail.

Hej!

Tack för ditt mail.

Det finns ingen hake, detta är de pris vi på Universal Telecom har för denna tjänst.

Med vänlig hälsning

Nicklas Larsson

Kundtjänst
Universal Telecom

Är Du inte nöjd med svaret? Klicka här för att ställa en följdfråga!

Mobil 18. Det billigaste mobilabonnemanget! Läs mer här www.uvtc.com/sweden/Mobil/Default.aspx

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av candyraver:

Det är telenors nät dom kör på - aldrig använt det.

--------------

Mailade Dom....

den 6 februari 2012 frågade Du:

Ert abbongemang - Mobil57 för endast 684kr/år. Hade varit perfekt till min surfplatta. Men vad är haken? Hur kan det vara så billigt? Ingen är ju ens i närheten. Jag vet ni endast har 1mbit ner och uppsägsningstid på 3 månader men ändå? Var är haken?

... Kanske snart kund

------------

Universal svarade:
Ärendenummer: 1077754 Skapad: den 6 februari 2012
Klicka här för att svara på detta mail.

Hej!

Tack för ditt mail.

Det finns ingen hake, detta är de pris vi på Universal Telecom har för denna tjänst.

Med vänlig hälsning

Nicklas Larsson

Kundtjänst
Universal Telecom

Är Du inte nöjd med svaret? Klicka här för att ställa en följdfråga!

Mobil 18. Det billigaste mobilabonnemanget! Läs mer här www.uvtc.com/sweden/Mobil/Default.aspx

Jag använder sedan en månad tillbaka Universal som operatör till min privata mobiltelefon och är mycke nöjd vad gäller tjänster, drift och kundservice. Priset var det som från början verkade orimligt, men, fakturan blev likförbannat så trevlig som dom sagt, 89 kr.

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Nov 2006

Sweet, Tack för input Golf_ men du kör "Mobil 18" förvisso men det är ju bara en annan prisplan men tjänsterna, service/support är ju detsamma. Hur fick du det till 89kr? Ja det kostar ju 18kr så har du väl ringt/sms:at lite också Dessutom verkar Telenors nät rätt vettigt.

Ska beställa. Kan inte bli dyrare än 3x57kr om man passar på att säga upp abonnemanget direkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av candyraver:

Värt att tänka på - om du inte har tillgång till ett eluttag så ÄTER Wifi-hotspot upp batteriet på en halv dag...

Håller din så länge?

Skrivet av El_Raspberry:

Köp ett mobilt bredbandsabonnemang för plattan, Tele2:s Smallabonnemang kostar 79 kr/mån, 2 GB surf.

Tror inte att Tele2 tillåter tvillingkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Okt 2002

Har haft mobil 57 sen i somras. Har fungerat fint. Inga dolda utgifter men faktura skickas ej ut under 250kr. Gjorde mig lite nervös...tog lång tid innan jag fick första fakturan.

Ryzen 5 2600@4150MHz, 2x8GB@3000MHz DDR4, GeForce RTX 2080 and SSD's and external stuff

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av kallabaz:

Håller din så länge?

Vet inte, testa de för första gången här om veckan...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av hulkenstrong:

Har haft mobil 57 sen i somras. Har fungerat fint. Inga dolda utgifter men faktura skickas ej ut under 250kr. Gjorde mig lite nervös...tog lång tid innan jag fick första fakturan.

Jaha? Jag tänkte bara använda surf-delen, så jag kommer aldrig över 57kr, kommer ju ta 4,3 månader för min första faktura fan va NICE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av candyraver:

Sweet, Tack för input Golf_ men du kör "Mobil 18" förvisso men det är ju bara en annan prisplan men tjänsterna, service/support är ju detsamma. Hur fick du det till 89kr? Ja det kostar ju 18kr så har du väl ringt/sms:at lite också Dessutom verkar Telenors nät rätt vettigt.

Ska beställa. Kan inte bli dyrare än 3x57kr om man passar på att säga upp abonnemanget direkt.

Så lite så, kände att det var tvunget då jag är nöjd med vad de har erbjudit så här långt.

Exakt, 89 kr kommer från den användning jag står för.

Telenors nät är helt okej, ingenting för den som bor i de norra delarna av landet (som jag tidigare). Men, bor man i närhet till en större stad så skall det inte vara några problem.

Lycka till!

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Lånar tråden lite och passar på att fråga ifall det finns något sätt att "kopiera" simkortet så att man kan ha sitt vanliga simkort på mobilen för att ringa och surfa med. Samt samma abonnemang på paddan men där räcker det att kunna surfa för min del.

Intel i5 2500k @ 4,6 Ghz | Corsair Hydro H80 | Corsair 16GB Vengence Cl9 | Asus Maximus IV Gene-Z | 60GB SSD Crucial C300 | Asus hd 7970 1125/1575 @1172mA | Corsair AX850W | Tj08-E | Win 7 Ultimate |
3D Mark http://3dmark.com/3dm11/2883492

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

Finns säkert semi-kriminella som kan kopiera ett simkort åt dig men räkna med en kostnad på tio-tusentals kronor.

Mig veterligen är det bara Telia som erbjuder tvillingkort idag, kostar väll runt 50kr / månad. Fungerar enbart på vissa abonnemang, ej de nya "Flex" abonnemangen tex.

Annars har Telenor en schysst deal via återförsäljare, "Maxdealen" Du får Iphone 4S + Ipad 2/3 3G/4G för 799kr / månad. Då är det fastpris på telefonen och obg med surf på båda enheterna (tvillingkort i Ipaden).

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

"iPhone 4S 16 GB Svart + iPad 2 16 GB Svart WiFi med 3Total. Du betalar endast 499:-/mån i 24 månader. Samtal, surf, sms och mms ingår. "

Den är ju prisvärdare....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö/staffanstorp
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av kallabaz:

Håller din så länge?

Tror inte att Tele2 tillåter tvillingkort?

Tag sedan nu men tänkte svara med att Tele2 har tvillingkort, kostar men gör telias också, har reklam på tvn nästan varje dag om det.

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av 2000+:

Mig veterligen är det bara Telia som erbjuder tvillingkort idag, kostar väll runt 50kr / månad. Fungerar enbart på vissa abonnemang, ej de nya "Flex" abonnemangen tex.

Även Telenor har tvillingkort. Kostar 29 kr i månaden.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

skulle inte rekommendera någon att köpa något från Universal Telecom pga deras ondskefulla telemarknadsföring där de försöker lura personer