Alan Wake kommer till PC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Alan Wake kommer till PC

http://www.shacknews.com/article/71563/alan-wake-coming-to-pc...

haha tidigt 2012.. är det nån som gillade spelet ?

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Jag tyckte spelet var väldigt bra, lirade igenom det på en annans xbox. Blir absolut ett köp!

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Jag tyckte att det var helt okej!
Inte det bästa man spelat men helt klart godkänt tidsfördriv.

/Gigabyte Z390/Intel i5 9600K/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830/16GB Corsair vengeance 3000mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/Ducky YOTHMx Green/M-Audio AV40 MK2/MX Master/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2008

Yes! så nu är det bara några konsolportningar till så slipper jag köpa en xbox Kollar särskilt på dig Red dead
Liret lär ju vara sjukt tungdrivet iom random dx11 effekt :/

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åland
Registrerad
Sep 2004

Jag tänkt nästan köpa en Xbox för att lira detta, nu slipper jag ju det, wee

=)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Nice, gillade spelidén men har ingen kexbox, nu gör det ju inget.

En dag kommer 360emulator, en dag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Mja, misstänker att de mest försöker mjölka så mycket pengar som möjligt ur spelet.
Xbox versionen har kanske gjort sitt och säljer kanske knappt längre och då kan de ju vara bra att snabbt slänga upp någon dålig konsollport. Sedan kan de skylla på pirater om de inte drar in gigantiska summor..

Eller så är jag bara lite onödigt bitter. Lägger de ner lite kärlek på PC versionen så kan det ju faktiskt bli riktigt bra.

Namn : Jesper | Ålder : 42 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jan 2011

Finns anledning till att spelet ligger i "fynd"lådor... Junk, köpte sexbox och spelet men fy fan.. Men finns andra spel till krysslådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av quattro-2.6:

Finns anledning till att spelet ligger i "fynd"lådor... Junk, köpte sexbox och spelet men fy fan.. Men finns andra spel till krysslådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Anledningen till att du hittar de i fyndlådor kan ju vara att det inte är särskillt nytt. Och det är inte skräp bara för det inte föll dig i smaken fick ju helt ok betyg i många recensioner vad jag minns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:)
Registrerad
Okt 2008

Vart riktigt glad när jag läste om det! Älskade det spelet till 360, ska självklart lira genom det på PC också

Apple Mac Mini

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta spel. Minns första bilderna/filmsnuttarna från spelet då det var till både PC/360 då verkade det väldigt intressant. Sen när det blev exklusivt för 360 så tyckte jag de såg mer instängt och linjärt ut, då tappade jag sugen för det. Med denna nyhet känns det bara "hmm ok" att det ska komma.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av jOnÄTÄn:

Anledningen till att du hittar de i fyndlådor kan ju vara att det inte är särskillt nytt. Och det är inte skräp bara för det inte föll dig i smaken fick ju helt ok betyg i många recensioner vad jag minns.

Nja, fanns äldre spel till högre pris i samma lådor.. men kan vara fel satt pris i dom butikerna.

Den som betalar bra får bra recensioner..

Men kan vara så att spelet ska spelas i rätt sinnesstämning, lagom kusligt mm.

Hm, kom på en sak.. Spelade på min sketna 26" tjockis TV, måste måste ge det en chans till på min 40" plattis.

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
linköping
Registrerad
Dec 2010

älskade spelet själv iallafall ett av mina absoluta favoritspel till xbox

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av quattro-2.6:

Nja, fanns äldre spel till högre pris i samma lådor.. men kan vara fel satt pris i dom butikerna.

Den som betalar bra får bra recensioner..

Men kan vara så att spelet ska spelas i rätt sinnesstämning, lagom kusligt mm.

Hm, kom på en sak.. Spelade på min sketna 26" tjockis TV, måste måste ge det en chans till på min 40" plattis.

Jo men sen är det ofta så att spel utan multiplayer blir billiga fortare än spel med populärt online osv, Jag tycket inte heller om spelet det föll mig inte i smaken men tycker spelet är bra ändå

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

http://forum.alanwake.com/showthread.php?t=7667

Spelet släpps till Steam i Febrauri, där är en liten FAQ med information om DLC, plattform, minimum req osv.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg/Vimmerby
Registrerad
Jan 2011

Spelet släpps på Steam klockan sju ikväll. Någon mer än mig som köper det direkt? Segt bara att jag inte har mer än 2Mbit nedåt. Blir väl inte förrän imorron som jag får spela det.

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

aldrig testat själv, bara sett spelet i förbi farten och det lilla jag har sett har fått mig att tro att spelet är bra.
ska definitivt skaffa det till PC

keep your friends close but your enemies even closer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
camping
Registrerad
Jul 2001

Spelets ljuseffekter är jäkligt läckra och de har gjort ett bra jobb att polera spelet jämfört med 360-versionen. Det är faktiskt mer tungdrivet än vad jag trodde det skulle vara, med tanke på de låga systemkraven. GPU:n blir varm och fin, det är nästan "Furmark"-temps ibland. Inte ens BF3 eller Crysis 2 stressar grafikkortet så hårt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Zaptoit:

Nice, gillade spelidén men har ingen kexbox, nu gör det ju inget.

En dag kommer 360emulator, en dag.

edit
NVM

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008

Känns väldigt tveksamt det där. Finns ju inte ens en vanlig xbox emulator som fungerar.

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av flyawaynille:

Känns väldigt tveksamt det där. Finns ju inte ens en vanlig xbox emulator som fungerar.

Kan ju vara fake, inte testat men kollat deras updates så sidan är uppdaterad de datum m.m. som står det vet jag iaf men väldigt utdragen fake isf.

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Ferrat:

Kan ju vara fake, inte testat men kollat deras updates så sidan är uppdaterad de datum m.m. som står det vet jag iaf men väldigt utdragen fake isf.

Ja om man klickar download så är det survey time

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Wully:

Ja om man klickar download så är det survey time

Mm, plus att surveyn ligger på en bild av en megaupload sida.

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av flyawaynille:

Mm, plus att surveyn ligger på en bild av en megaupload sida.

Haha jo såg det

- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av JesperT:

Mja, misstänker att de mest försöker mjölka så mycket pengar som möjligt ur spelet.
Xbox versionen har kanske gjort sitt och säljer kanske knappt längre och då kan de ju vara bra att snabbt slänga upp någon dålig konsollport. Sedan kan de skylla på pirater om de inte drar in gigantiska summor..

Eller så är jag bara lite onödigt bitter. Lägger de ner lite kärlek på PC versionen så kan det ju faktiskt bli riktigt bra.

haha ja tror du har rätt där

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@63c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 54c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo Legion y720, Gtx1060, i7 7700hq, 16gb 2133, 250gb ssd, 1tb hdd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Jag provade spelet i 5 min och sen köpte jag det direkt
Verkade riktigt trevligt och stämningen var super. Jag var såld direkt!

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Dec 2009

Spelet är ju sanslöst snyggt och flyter mkt bra på min rigg.

I7 7700K@5.0Ghz|Asus Prime Z270-A|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Zotac GTX 1080Ti AMP Extreme|Corsair Vengeance LPX 3000mhz 16GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

jisses, spelet gjorde så mitt radeon 6970 blåste upp till 80 grader:O
inget spel har lyckats med det.
spelet är jävligt snyggt och flyter på hur bra som helst, men pga utav de 80 graderna, så krashar mitt spel efter en stund:(

keep your friends close but your enemies even closer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Riktigt bra spel. Förvånade mig positivt. Ett av mina top 10 spel.
Mitt överklockade GTX 570 har aldrig blivit varmare!

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 860 Evo 1TB| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
R'lyeh
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av mangemani:

jisses, spelet gjorde så mitt radeon 6970 blåste upp till 80 grader:O
inget spel har lyckats med det.
spelet är jävligt snyggt och flyter på hur bra som helst, men pga utav de 80 graderna, så krashar mitt spel efter en stund:(

Kraschar av 80 grader? Det är inte onormalt högt på något sätt, även om det kan vara högre för dig än andra titlar. Måste vara något annat.
Klarade ut main spelet idag och har börjat på den första DLC episoden. Det är ju helt klart ett av de bästa PC spelen på mycket länge, om man gillar story fokuserade spel.
Hoppas nu bara att det säljer riktigt bra, så att Microsoft går med på att släppa det nya på PC också...

Enthoo EVOLV ATX Tempered Glass | Corsair HX650W | Intel Core i7 7700K | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | ASUS STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 770 Pro 250 Ohm | AOC G2460PG + Eizo Foris FS2331 Monitor |