Alan Wake kommer till PC

Permalänk
Proffsmoddare

Köpte ny dator för det här spelet 2007. De snackade om att man var tvungen att använda en quadcore, så det blev en Q9550 och Geforce 7950GT. Snopet!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Tyckte spelet var jättekul! bra grafik och storyn vart jag förvånad över på ett bra sett! Klarade spelet igår "normal" Tummen upp!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Var lite skeptisk till det här spelet först eftersom jag hörde att de liksom tonade ner spelet för att anpassa det till Xbox 360. Visst, det hade säkerligen varit bättre om de fortsatt utveckla det till PC, men jag måste säga att jag blev positivt överraskad ändå. Berättartekniken och atmosfären i spelet är grymt, och gameplay är helt okay det med. Dessutom är grafiken riktigt snygg om man bortser från ganska lågupplösta texturer (tack Xbox -_-), ljussättningen och miljöerna är riktigt vackra.

Många säger att spelet inte är särskilt skrämmande, och jag höll med om det när jag spelade igenom de första två "avsnitten", men nu när fienderna börjar bli starkare samt komma i större/fler grupper så börjar jag faktist känna lite panik när jag kutar runt i skogen och letar efter collectibles när ammunitionen och batterierna till ficklampan börjar sina >_< Det gör inte saken bättre att jag glömde plocka upp den starkare ficklampan man hittar eventuellt.

Hursomhelst, riktigt bra spel. Jag hoppas de säljer tillräckligt bra för att Remedy ska återgå till att utveckla till PC fingers crossed iaf.

Permalänk
Medlem

Sålt bra har det tydligen gjort:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120220/alan-wake-pa-pc-st...
Härliga nyheter :).

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Blev ett köp på steam idag inte spelat på Xbox heller så det ska bli intressant å se hur det är

Är det lättdrivet eller kommer jag bli besviken ikväll när jag ska spela å upptäcker att min dator är för kass för att klara high?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Blev ett köp på steam idag inte spelat på Xbox heller så det ska bli intressant å se hur det är

Är det lättdrivet eller kommer jag bli besviken ikväll när jag ska spela å upptäcker att min dator är för kass för att klara high?

Jag har utgått från hur det ser ut på high, fast sänkt på en del saker . Flyter inte på acceptabelt annars, och det jag anser vara acceptabelt är runt 40 fps och uppåt.
Kör så här:
Anti Aliasing: 8x
FXAA Quality: Low
Anistropic Filtering: 16x
Shadow Quality: High
SSAO Quality: Low
Backdrop Quality: High
Godray Quality: High
Volumentric Light Quality: Low
Draw Distance: Max
LOD Distance: Max

Du kan bara välja mellan High Eller Low, därför har jag valt så.
1920x1080 för övrigt.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Avstängd

spelet verkar inte vara samma hype som på gamingcentral forumet.

grafiken verkar ju grym och även stämningen men en fråga
vad går det ut på?
det måste vara mer än att springa med en ficklampa i skogen?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

spelet verkar inte vara samma hype som på gamingcentral forumet.

grafiken verkar ju grym och även stämningen men en fråga
vad går det ut på?
det måste vara mer än att springa med en ficklampa i skogen?

Tycker det är svårt att förklara utan att spoila spelet :/
Men jag tycker handlingen är helt ok, helt klart värt ett köp "utmärkt produkt" får den av mig
27,99€ på steam för collectors edition
http://store.steampowered.com/app/108710/

Dock rätt krävande ligger på ~30-45FPS med allt maxat i 1080p, lär dock inte vara några problem för dig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ljuseffekterna är mycket läckra, helst när man använder flares. Men mitt 560Ti får verkligen slita för att hålla en fps över 25 när man bombar på med flare-pickadollen. AMD:s 7000-serie verkar tugga på fint i det här spelet, så man får väl spela om det när det nya grafikkortet är installerat.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel Remedy räddade mitt spel år med den här tittel, nu spelar det ingen roll om Rockstar förstör Max Payne 3.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

spelet verkar inte vara samma hype som på gamingcentral forumet.

grafiken verkar ju grym och även stämningen men en fråga
vad går det ut på?
det måste vara mer än att springa med en ficklampa i skogen?

Det går ut på att Alan är en skräckförfattare, får skrivkramp, åker till en liten håla på amerikanska vischan med sin fru på semester för att kunna börja skriva igen. Väl där börjar konstiga saker hända och man vet inte vad som är verklighet eller dröm. Alans fru försvinner och man måste hitta henne. Det finns fiender, bossar och sånt som det brukar göra i de flesta spel, det är liksom ett vanligt spel.
Det liknar Resident Evil 4 och Dead Space till viss del gameplaymässigt, fast kombinerat med Twin Peaks-atmosfär och Stephen King-berättande.
Eller RE4 och Dead Space kanske inte heller handlar om nått? Varför tror man nått sånt...?

Permalänk
Medlem

Gjorde en liten film PC vs Xbox. Jag tycker dom har lyckats bra med PC-versionen, visst lite väl krävande på hårdvaran men grafiken är bra mycket bättre på PC

http://www.youtube.com/watch?v=UfcJLIfGd_Y

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av korda:

Ljuseffekterna är mycket läckra, helst när man använder flares. Men mitt 560Ti får verkligen slita för att hålla en fps över 25 när man bombar på med flare-pickadollen. AMD:s 7000-serie verkar tugga på fint i det här spelet, så man får väl spela om det när det nya grafikkortet är installerat.

http://www.abload.de/img/2d3ewc.png

Blev bra mkt bättre prestanda efter att dom släppte patchen som fixade SLI, ligger på 60FPS för det mesta, men vissa miljöer verkar trycka ner FPS:en ner mot 40, av någon outgrundlig anledning, tex inne i byggnader går fps ner vilket är konstigt, borde va tvärt om. Men helt optimerat är det ju inte, luktar GTA IV syndromet lång väg

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm