PopBox_V8 nätverkdelnings problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

PopBox_V8 nätverkdelnings problem

Hallå allesammans.

Har införskaffat mig en PopBox_V8 media spelare.
Denna är inkopplad i en D-link Dir-600 i v-rummet och i data rummet har jag en swiths.
Jag har kopplat in allt korrekt. Jag kommer in i menyerna förutom till själva nätverktdelningen då begär den användarnamn och lösenord.
operativsystemet jag använder mig av är win7 32-bit.

Ni som har erfarenhet och är kunniga i detta. Kan ni förklara för mig vad jag gör för fel.
Tack!

Med vänliga hälsningar
Jarre!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Knappa in användarnamn och password så kommer det fungera.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Nätverksdelningen i win 7 kräver att du har inloggning för att fungera om du inte ställer om det i datorn, så lägg ett password på din användarprofil i datorn.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2002

Network and Sharing Center -> Advanced sharing settings -> Under "Home or Work" (Antar att du inte väljer public som profil hemma) så skrollar du ner till "Password protected sharing".
Har bara Engelska OS, men det borde vara lätthittat i alla fall.

Det här gör så att kategorin "Everyone" kan komma åt dina utdelningar, inte supersäkert, men för ett hemnätverk är det ok om man bara ger "Everyone" läsrättigheter till de katalogerna som mediaspelarna ska komma åt.