Visa era HIRELINGS i SKYRIM!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillade min Uthgerd så pass att jag gifte mig med henne...;) Nu senast hittade jag några Orc gloves "of extreme grip" vilket gör hennes yxsvingar ännu mer brutala. Det, plus att hon faktiskt inte är oäven i bågskytte, gör henne till en utmärkt partner. Jag sneakar med båge och sedan magi, hon yxar ner det mesta.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Murpie:

Kör stealth, då finns ingen plats för en follower!

Jag har Lydia till hjälp, och jag ber henne helt enkelt vänta på lämpliga ställen (utom synhåll för fienderna). Då kan jag utföra mina stealth-hugg med mina knivar (ggr 15 och allt vad det nu blir) utan att hon stör. Blir det strul så kan jag alltid springa tillbaka till henne för att få hjälp.

Fast snubben man får som "hjälp" i första Companion-questet är ju helt värdelös om man vill smyga. Dessutom kan man inte be honom vänta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Haha, hört talas om Print Screen? Den knappen det står PrSc SysRq. Den är lite smidigare än att hämta kameran!

Skrivet av daolo:

Skrattar bäst som skrattar sist, har DU hört talas om Playstation 3 och XBOX 360?

Skrivet av BJORLING:

Tanken slår dig inte att han kanske spelar på konsol?

Alla vet inte vad en konsol är tyvärr

Äger inget capture card så därför bilder från en sunkig HTC Wildfire.

Skrivet av Ixos:

Aha! Bevismaterial för konsolspel och konsolspelskonspiratörer!

Banna dem alla! Kriget har bara börjat!

Må alla o-rätt-trogna-konsolkramare brinna i de dåliga grafikkortens och giriga spelutvecklarnas helvette!!!

Euhm... Okej.. Lugn och fin Ixos

Tillbaka till ämnet, nånting om Hirelings? Jag har aldrig betalt för att nyttja någon kvinna i Skyrim!

Åja så kassa är dom inte, visst långt ifrån samma grafik som en "top of the line" PC men den är inte värdelös
Ångrar väl att jag inte köpte PC-versionen men bara för att jag inte kan modda bort spindlarna på Xbox annars är jag väldigt nöjd. Har haft ett endaste strul med texturer ett tag men det försvann när jag ändra från 1080p till 720p i Xboxen ingen aning varför det försvann dock.

Har varit PC-gamer sen jag köpte min första PC, eller ja egentligen innan men VIC-20 eller AMIGA 500 är ju ingen PC direkt, men där började min "PC"-gamer period

Köpte mitt PS3 för ett år sedan(idag faktiskt tror jag) å min Xbox i somras å jag ångrar INGET av dom köpen, båda har bjudit på oändligt många timmar njutning

Nåja nog med off topic nu

Har också haft Uthgerd som följeslagare å hon är riktigt bra, dock så hade hon gått ner på knä så många gånger så jag antar att snart skulle hon vara död så därför bytte jag till Ahtor

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Skrattar bäst som skrattar sist, har DU hört talas om Playstation 3 och XBOX 360?

Skrivet av BJORLING:

Tanken slår dig inte att han kanske spelar på konsol?

Åh, tabbade mig lite där xD Tog förgivet att han spelade på PC, fast så var det inte! Kan väll ha som ursäkt att HUDn ser lika dan ut?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Lydia i Ebony + Demon
PL i Nightengale

Visa signatur

Main: FD ARC, OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS, Samsung SpinPoint T166 500GB, MSI P67A-GD55, Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART, Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4,3 GHz, ZOTAC GTX 470 1280Mb * 2 SLI, Corsair AX 850W 80+ GOLD, Asus Essence STX + Sennheiser PC360, Allt vattenkylt
Cdon: SWEC1112 Inet: INET

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa mig en kompanjon.

Men har några frågor:

1. Är det skillnad på en snubbe jag betalar 500 guld för (t.ex. krigaren i vissa barer) mot exempelvis Lydia som man får av Jarlen?
2. Är de lika dumma som jag tror ex. springer rakt fram mot fiender även om jag står bakom skydd och väntar in fienderna?
3. Flikar de in med dialog o.s.v. när man snackar med NPCer eller är ute och ränner eller gör olika uppdrag?

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Funderar på att skaffa mig en kompanjon.

Men har några frågor:

1. Är det skillnad på en snubbe jag betalar 500 guld för (t.ex. krigaren i vissa barer) mot exempelvis Lydia som man får av Jarlen?
2. Är de lika dumma som jag tror ex. springer rakt fram mot fiender även om jag står bakom skydd och väntar in fienderna?
3. Flikar de in med dialog o.s.v. när man snackar med NPCer eller är ute och ränner eller gör olika uppdrag?

Har bara testat en som jag betalat 500 för å hon gjorde allt för att skydda mig, d.v.s. CHAAAAAARGE så fort hon såg en fiende

Det man kan göra är att be följeslagaren vänta en bit bort så du kan smyga dig på dom själv

Om dom ser nåt så snackar dom, Ahtor som jag har nu säger väldigt ofta A cave, dark and dangerous, typ vid alla grottor
Sen inne i grottorna hör man ofta Wow....thats just wow, visst är det snyggt men man hör det jämt
Knappast spoiler så därför inga taggar.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krimsarn:

Funderar på att skaffa mig en kompanjon.

Men har några frågor:

1. Är det skillnad på en snubbe jag betalar 500 guld för (t.ex. krigaren i vissa barer) mot exempelvis Lydia som man får av Jarlen?
2. Är de lika dumma som jag tror ex. springer rakt fram mot fiender även om jag står bakom skydd och väntar in fienderna?
3. Flikar de in med dialog o.s.v. när man snackar med NPCer eller är ute och ränner eller gör olika uppdrag?

Vet inte men tror att de du betalar för dör men Lydia dör inte Och ja de springer rakt mot fienden Nä du får sköta snacket, de är ju body guards?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Vet inte men tror att de du betalar för dör men Lydia dör inte Och ja de springer rakt mot fienden Nä du får sköta snacket, de är ju body guards?

Jaha, även Lydia och

Aela the Huntress

Dold text

? Tänkte att de var mer som vänner än vakter.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Vad beyder fus doh rah?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Vad beyder fus doh rah?

Det är på drakarnas språk i Skyrim, här är en bild direkt från spelet vad det är för betydelse/power. Det är alltså orden Force (Fus), Balance (Ro), Push (Dah) som bildar en shout power.

Här finns det bättre förklarat i detalj
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Dragon_language

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Aha! Bevismaterial för konsolspel och konsolspelskonspiratörer!

Banna dem alla! Kriget har bara börjat!

Må alla o-rätt-trogna-konsolkramare brinna i de dåliga grafikkortens och giriga spelutvecklarnas helvette!!!

Euhm... Okej.. Lugn och fin Ixos

Tillbaka till ämnet, nånting om Hirelings? Jag har aldrig betalt för att nyttja någon kvinna i Skyrim!

du får inte betalt för att nyttja en kvinna?
eller du är så bra att du slipper betala för att nyttja en kvinna?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Funderar på att skaffa mig en kompanjon.

Men har några frågor:

1. Är det skillnad på en snubbe jag betalar 500 guld för (t.ex. krigaren i vissa barer) mot exempelvis Lydia som man får av Jarlen?
2. Är de lika dumma som jag tror ex. springer rakt fram mot fiender även om jag står bakom skydd och väntar in fienderna?
3. Flikar de in med dialog o.s.v. när man snackar med NPCer eller är ute och ränner eller gör olika uppdrag?

Jag har skaffat mig en en högst kapabel avhoppad häxtjej, Illia. Hon hade ändå inget för sig efter att jag hjälpt henne döda sin onda mamma.
Lydia har jag aldrig testat. Satte henne som husfru i mitt hem i Whiterun sen jag fick henne. Ogillar att behöva ta hand om någon extra person.

Den här Illia passade och matchade mig, som "destruction" magiker, mycket bättre.
Har inte kört så länge med henne, men hon verkar inte vara av den galna typen som tokrushar så fort hon ser en fiende.
Hon verkar mer försiktig, står lite längre bak än mig och börjar kasta sina spells när jag börjar attackera. Tillsammans med mina spells blir det ett riktigt bra ös med spells som få står emot.
Däremot verkar hon inte sugen på att hoppa ner för branter, som jag brukar göra för att gena, så man får vara beredd att ta lite lättare vägar.

Hon verkar inte flika in med någon dialog annat än ett "oh" när man knuffar lite på henne så att hon fattar att hon står i vägen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Esseboy:

Vet inte men tror att de du betalar för dör men Lydia dör inte Och ja de springer rakt mot fienden Nä du får sköta snacket, de är ju body guards?

Har du hittat scroll of ressurrection eller hur menar du? För mig gick hon och dog inom ett par timmar efter anskaffning och min save var långt bak. Insåg att hon skulle chargea ihjäl sig för eller senare så jag lät henne ligga. Kändes ruttet då men nu ångrar jag inte min 500-gulds hyrgubbe Vorstag (se första inlägget för bild) en sekund. Han fattar galoppen

"Would it be to much to ask to stop and light a fire? I suppose it would...." <----- Damn right you are^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ghostshades:

Har du hittat scroll of ressurrection eller hur menar du? För mig gick hon och dog inom ett par timmar efter anskaffning och min save var långt bak. Insåg att hon skulle chargea ihjäl sig för eller senare så jag lät henne ligga. Kändes ruttet då men nu ångrar jag inte min 500-gulds hyrgubbe Vorstag (se första inlägget för bild) en sekund. Han fattar galoppen

"Would it be to much to ask to stop and light a fire? I suppose it would...." <----- Damn right you are^^

Min lydia dör aldrig iaf hennes health går ner och sen typ sätter hon sig ner på marken och "fienderna" attackerar mej istället

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Esseboy:

Min lydia dör aldrig iaf hennes health går ner och sen typ sätter hon sig ner på marken och "fienderna" attackerar mej istället

Ja min lydia gick också ner på knä, tänkte att hon kanske skulle fria men så kom det en Draugr Deathlord och nös henne i nacken och då la hon sig ner för att sova lääääääänge.....

Arngeir eller någon av de andra gamla gråskäggen skulle ju gärna få haka på! Eller en liten drake?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är ju en allmänt känd bugg att din följeslagare inte levlar när du gör det. Det är därför de hukar sig så fort de skall slåss.
Finns lösning på youtube hur man ställer om så följeslagaren har samma level som du.
http://www.youtube.com/watch?v=lsAXKpQ27IQ
Min öka från 150 i health till över 550.

Kör med Lydia. Ebony armor och egen enchantad yxa med burning

Permalänk
Medlem

Om man vill ha en hireling som kan vara tank åt en vilken och vart skaffar man då?

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaPaGoja:

Om man vill ha en hireling som kan vara tank åt en vilken och vart skaffar man då?

Ahtor är "bödel" i Windhelm(tror de var Windhelm :/) bara hjälpa han med en grej så kan du få han att följa med sen. Benor(tror han heter så) i Morthal bara "spöa" han i ett redigt slagsmål utan vapen så är han din trogna följeslagare. Eller varför inte Lydia eller Uthgerd trots att dom är fruntimmer så är dom rätt ok . Lydia "får" du när du dödat första draken och blivit Thane i Whiterun
Uthgerd kan du "spöa" på samma sätt som Benor, hon är i baren i Whiterun

Sen bara slänga på den du väljer en rejäl rustning å ett bra vapen så röjer dom rätt häftigt. Benor med two-handed å lite enchanted gauntlets å en ring med extra damage för two-handed dödar allt rätt fort i närstrid förstås
En nackdel med dessa är dock att dom rusar som tok in i strid direkt, inte bara en gång jag satt en pil i nacken på dom bara loada senaste save då

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Använd inte Mjoll the lioness som companion om ni vill lyssna på dialoger.

Anledning:

När jag satt i High Hrothgar runt det stora bordet och försökte styra politik mellan Imperial och Stormcloaks så överröstade hon vår extremt viktiga konversation med hennes tjat om att hon brukade jaga med sin far i skogen, till och med texten byttes ut till hennes babbel.

Dold text
Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

Marcurio min nuvarnade hireling, riktigt bra descruction magiker som inte bara rusar in i strid utan tar dom på lite avstånd

Visa signatur