Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Dec 2011

Multi-klickade mionix naos 5000???

Har haft den lite mer än ett år nu så garantin är väll antagligen borta... Och har ingen aning om kvittot finns här hemma någonstans :/ problemet är då att BARA vänsterklick kan trycka från 1-5 gånger automatiskt... Antal gånger den klickar minskar dock när jag spelar skyrim men i minecraft så släpper den verkligen loss och t.ex i winrar så när jag ska lägga inn mods till minecraft så får jag nog försöka 15 gånger innan jag äntligen lyckas flytta jag vill flytta. Mjukvaran är 1.16 och firmwaren 1.09 tror jag, när jag ska försöka uppdatera firmwaren hänger sig bara programmet även om jag kör det som admin och när jag försöker uppdatera mjukvaran kommer jag till deras nedladdnings zon av downloads och där finns endast 1.16. Och görs några settings i programmet så hänger det sig bara... Och jag har försökt ominstallerat.... Alla svar är varmt välkomna

Detta började i söndags eller i måndags tror jag antal klickningar ökar nästan var dag

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Är den köpt på nätet behövs inget kvitto. Möjligtvis ordernummer men det kan du får tag på genom att logga in. Enligt inet är det två års garanti på musen. Annars har jag läst mig till att det kan vara smuts, så det skadar inte att öppna den om du inte kan skicka in den på garanti.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av jocke92:

Är den köpt på nätet behövs inget kvitto. Möjligtvis ordernummer men det kan du får tag på genom att logga in. Enligt inet är det två års garanti på musen. Annars har jag läst mig till att det kan vara smuts, så det skadar inte att öppna den om du inte kan skicka in den på garanti.

När jag köpte den var jag så dum att köpa den i butik på elgiganten... Jag har redan öppnat den för jag spillde lite Cola över den så vänsterklicken blev lite seg men klickandet började inte förens 3 veckor efter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Har med haft problemet med multi klick, löste sig automatiskt ett tag efter jag uppdaterade firmwaren. Så tror inte det vart firmwaren som fixade det.

|| Asus z97-A | Intel 4690k | Nvidia GTX 1080 | Corsair Vengeance LP 16gb | Corsair HX1000w |Noctua NH-D14 | Intel 520 120gb SSD | WD Black 1tb + 2tb | 3x WD Green 1tb | SilverStone FT02 | 3x u2412m | Denon AH-D2000 || Asus U31SD | Linux Mint ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Kamaon:

Har med haft problemet med multi klick, löste sig automatiskt ett tag efter jag uppdaterade firmwaren. Så tror inte det vart firmwaren som fixade det.

Fixade det sig efter att du uppdaterade firmwaren? men mionix programmet slutar bara svara, även om jag kör det som admin :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Löste sig två veckor eller något efter jag äntligen lyckades uppdatera firmwaren. Kommer tyvärr inte ihåg hur jag gjorde för att få det fungera med firmwaren. :/

|| Asus z97-A | Intel 4690k | Nvidia GTX 1080 | Corsair Vengeance LP 16gb | Corsair HX1000w |Noctua NH-D14 | Intel 520 120gb SSD | WD Black 1tb + 2tb | 3x WD Green 1tb | SilverStone FT02 | 3x u2412m | Denon AH-D2000 || Asus U31SD | Linux Mint ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Kamaon:

Löste sig två veckor eller något efter jag äntligen lyckades uppdatera firmwaren. Kommer tyvärr inte ihåg hur jag gjorde för att få det fungera med firmwaren. :/

Sadface :/ får väll försöka lite till när jag kommer hem