Seagate eller Western Digital?

Permalänk

Seagate eller Western Digital?

Hej! Har en Seagate disk i min stationära som tuffat på i över två år peppar peppar! Köpte en Seagate disk på 1TB för en månad sen och efter tre veckor började den vägra att starta program ( kom upp blanka rutor ) den frös datorn så man fick starta om den trots att jag väntade i 10-15 minuter innan jag tvingade omstart. Så dagen efter dessa problem började dyka upp så kom sector error på hela disken och så var det kört...... Lämnade tillbaka den och fick pengarna tillbaka. Som alla vet är diskar dyra just nu och jag vill ha en stabil disk denna gången till min HTPC! Har en Western Digital disk på 40GB som jag köpte i samband med att jag köpte en begagnad dator och den går kanonbra. Så man kan säga att mitt förtroende för Seagate har rubbats lite.

Så vad tycker ni Seagate eller Western Digital? Av de diskar jag tittat på är Seagate mer prisvärt men Western Digital har kanske generellt sätt högre kvalitet på sina diskar?

Vad säger ni här på Sweclockers?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Wd green serie har jag 4 stycken så går 24/7 och även många här har dem och de är väldigt pålitliga bra lagringdisk men du ska ju ha system disk då är black bättre men kostar mycket nu. Så jag kan rekommendera samsung f3 tror conrad.se säljer dem till hyffsat bra pris.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Före hårddiskfallet köpte jag 4 st 1TBs seagate barracuda diskar och efter mindre än en vecka slutade ena att funka.
Så om jag vore du skulle ja satsa på WD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Wd green serie har jag 4 stycken så går 24/7 och även många här har dem och de är väldigt pålitliga bra lagringdisk men du ska ju ha system disk då är black bättre men kostar mycket nu. Så jag kan rekommendera samsung f3 tror conrad.se säljer dem till hyffsat bra pris.

Jag kan ta en strömsnål disk som systemdisk inga problem. Men Western Digital Green ser fina ut och antar att de är bättre än Seagate Green diskar?

Skrivet av Warning__3:

Före hårddiskfallet köpte jag 4 st 1TBs seagate barracuda diskar och efter mindre än en vecka slutade ena att funka.
Så om jag vore du skulle ja satsa på WD

Skickades från m.sweclockers.com

Okej ja de verkar inte helt stabila. Okej lutar mot Western Digital då fast de är dyrare.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag kan ta en strömsnål disk som systemdisk inga problem. Men Western Digital Green ser fina ut och antar att de är bättre än Seagate Green diskar?

Okej ja de verkar inte helt stabila. Okej lutar mot Western Digital då fast de är dyrare.

Ja verkar så men ta även backup på sånt du vill ha kvar. Seagate hade stora problem med en av deras serier och när folk klagade i forumet bland annat radera dem inläggen själva viket är jävligt fult gjort så kör wd du. Nu har dem köpt upp Samsung också därav jag nästan bara köper wd skulle jag köpa en 7200rpm skulle det dock bli samsung f3 har redan black nu som jag köpte för 399kr st 1.5 tb.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d