Köpa denna externa 2Tb på cdon eller välja annan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Köpa denna externa 2Tb på cdon eller välja annan?

Hejsan.

Jag funderar på att köpa denna: http://cdon.se/hemelektronik/2tb_seagate%C2%AE_expansion_external_drive._usb2.0-13148006 749Kr med xY59assu Rabattkod.

I dagens riktigt dåliga prisläge för hårddiskar så är denna "billig".
Men är den bra tro?
Den har fått en del negativa omdömen, så jag är försiktig med köp. Vad säger ni?

Finns det någon annan extern eller intern på 2Tb ni kan rec för ca samma summa?

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vasa, Finland
Registrerad
Jul 2011

Jag skulle nog säja att den är värt priset
Nästan värt att köpa och skruva bort hårddisken för intern användning ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2001

Den Seagate-lådan är bedrövligt dålig, disken i sig är det inget fel på, men lådan - eller elektroniken i lådan är katastrofdålig. Jag har haft 2 st som redan efter 1 vecka började bete sig konstigt. En kompis har även han varit tvungen att byta 2 såna av samma skäl.

Lägg på en hundring och köp Western Digitals 2Tb istället - mitt tips

Det är inte lätt när det är svårt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalsjöfors
Registrerad
Aug 2008

Köp den externa och bryt upp och montera in disken i datorn?
Om inte det finns en billigare 2TB extern elr intern att skaffa. Men priserna på hårdiskar är riktigt dyra nu, så den är nog värd sitt pris.

Intel i7 8700k|Noctua NH-D15|EVGA GTX 1080 FTW|Asus Maximus X Hero|16GB Corsair DDR4 3600MHz|Seasonic Prime Titanium 750W|Samsung SSD 960 PRO 512GB|Phantek Enthoo Primo||Acer XB270HU IPS 144Hz Gsync|BenQ XL2410T 120Hz|Logitech G903|Qpad MK-90|Sennheiser Game Zero Black|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bunkeflostrand, Malmö
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Bart:

Den Seagate-lådan är bedrövligt dålig, disken i sig är det inget fel på, men lådan - eller elektroniken i lådan är katastrofdålig. Jag har haft 2 st som redan efter 1 vecka började bete sig konstigt. En kompis har även han varit tvungen att byta 2 såna av samma skäl.

Lägg på en hundring och köp Western Digitals 2Tb istället - mitt tips

Jag har också köpt en sån men min fungerar som den ska och haft den i ca 1 månad.
Tror du har fått ett måndags exemplar men skulle min börja jävlas så plockar jag ut disken och stoppar den i datorn istället.

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.