Permalänk
Medlem

Pci-E riser fördröjning?

har fick precis en liten idé.. har tänkt att plasera grafikkortet på min kommande dator på ett lite speciellt ställe och undrar då om någon här vet om det finns något pci-e riser kabel som är lite längre eller om det går att göra en egen och om det gör någon skillnad på prestanda? och då är det väll en längd på kanske 40-50cm som den behöver vara

Edit: hade tänkt mig något i stil med 2 eller 3st http://www.ebay.co.uk/itm/PCIe-Express-x16-Riser-Card-Flexibl...

Visa signatur

here we go!

Permalänk

När jag förlängde min Riser till ca 20cm så tappade grafikkortet kraft att visa windows. Vet inte om det var som så att signalen blev för svag men efter att ha pressat om risern tre gånger med samma resultat så bestämde jag mig för att utesluta en felpressning iallafall.

Permalänk
Skrivet av silverrosen:

När jag förlängde min Riser till ca 20cm så tappade grafikkortet kraft att visa windows. Vet inte om det var som så att signalen blev för svag men efter att ha pressat om risern tre gånger med samma resultat så bestämde jag mig för att utesluta en felpressning iallafall.

Det kan nog stämma. Enligt beskrivningen till eBay-auktionen står det såhär:
"19cm maximum length extension for graphics cards & sound cards"

Nog för att det brukar stå mycket konstiga saker i dessa auktionsbeskrivningarna, speciellt de från Asien, men nu verkar ju dina observationer stämma överens med vad som stod.