USB-minnen krånglar

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2002

USB-minnen krånglar

z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Fungerar uppstarten av nya Windows utan USB-minnet ?
Har du provat att formatera om USB-minnena i en annan dator ?
Även om minnena inte syns i Windows så skall du se dem i "Start - Datorhantering - Diskhantering".

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800x | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2002

Ja. Felet inträffade efter att jag installerat windows och tog ut minnet för att kopiera över filer från en annan dator till minnet (och då ska sätta i det i den datorn med nyinstallerat windows). De två minnena som felet inträffar hos kan man ej se i diskhanteraren heller... dessa två fungerade bra igår kväll för övrigt.. relativt nya och dem blir varma efter ett tag trots att man inte kan använda dem normalt... så jag kan inte formatera dem och jag vill inte formatera dem då det finns viktiga saker på dem.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2002

Nu verkar den ena USB-enheten ha dött helt.. kommer inte upp någonting längre.. tråkigt för det var den viktigaste.. dock är det en M2 Adapter, så vet någon var man kan få tag i en sådan för ett bra pris?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Kan det vara så att du behöver installera moderkortets drivrutiner för att USB portarna ska funka?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2002

nä, jag har ju testat dem på tre olika datorer och alla har samma fel. Ett minne fungerar utan problem. De två andra får upp det där "känns inte igen"-meddelandet oavsett vilken port man sätter dem i. Dessutom blir det ruskigt varma efter ett tag har jag märkt...

edit: Om dessa minnen nu har pajat av någon anledning, tänker då på M2 -> USB adaptern, kan det då vara så att själva minneskortet är helt men USBn är kass?

edit 2: Var desperat så åkte och köpte en ny USB adapter för M2-kortet. Kortet fungera så fick ut innehållet från den.. men nu har min Kingston 8gb fortfarande kass.. några tips på att få fram datan ur minnet?