Letar efter filmer som handlar om mystiska saker om nazismen

Permalänk
Medlem

Letar efter filmer som handlar om mystiska saker om nazismen

Har alltid varit intresserad av att nazisterna skulle hålla på med massa mystiska saker, sen att det det bara är BS är en annan sak :).

Men med mystiska saker menar jag kanske filmer som handlar om nazistzombies, nazistguld, nazistspöken, odödliga nazistkrigare. Med andra ord det kan vara vad som helst så länge det är mystiska nazist saker utöver det normala om man säger så.

SÅ någon som känner till någon bra film med det temat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Har alltid varit intresserad av att nazisterna skulle hålla på med massa mystiska saker, sen att det det bara är BS är en annan sak :).

Men med mystiska saker menar jag kanske filmer som handlar om nazistzombies, nazistguld, nazistspöken, odödliga nazistkrigare. Med andra ord det kan vara vad som helst så länge det är mystiska nazist saker utöver det normala om man säger så.

SÅ någon som känner till någon bra film med det temat?

Hmm, Pan's labyrinth är det enda jag kan komma på på rak arm. Ett ex hade som uppgift analysera filmen (bild/ljus/miljö-miljömässigt) och jag har för mig att jag såg den tillsammans med henne. Kommer dock inte exakt ihåg vad själva plotten var. Den klassas iaf som drama/fantasy/war och utspelar sig i fascistspanien 1944. Bra betyg har den fått också, så den kanske är känd som just typisk nazistmytologisk film

Vilka vet du själv om inom området? Någon du kan rekommendera?

Det är ju en liten udda kombination just WWII och fantasy.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Hmm, Pan's labyrinth är det enda jag kan komma på på rak arm. Ett ex hade som uppgift analysera filmen (bild/ljus/miljö-miljömässigt) och jag har för mig att jag såg den tillsammans med henne. Kommer dock inte exakt ihåg vad själva plotten var. Den klassas iaf som drama/fantasy/war och utspelar sig i fascistspanien 1944. Bra betyg har den fått också, så den kanske är känd som just typisk nazistmytologisk film

Vilka vet du själv om inom området? Någon du kan rekommendera?

Det är ju en liten udda kombination just WWII och fantasy.

Den har jag sett, tyckte den var väldigt bra :). Outpost och Död Snö är några jag kan rekommendera. Speciellt Outpost den stämmer in väldigt bra på sånna filmer jag letar efter.

Permalänk
Medlem

The Bunker, tror att den är smålik Outpost.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Hellboy. Filmerna är väl tämligen mediokra, men serierna är fantastiska.

Permalänk
Medlem

Indiana Jones

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Kalimac:

Hellboy. Filmerna är väl tämligen mediokra, men serierna är fantastiska.

Klart sevärda! Bättre än din genomsnittliga actionvåffla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Indiana Jones

Men visst! Att ingen sagt det än är ju nästan skandalöst, den första och den andra passar ju som handen i handsken med önskemålet.
Sen vet jag att "Return To Castle Wolfenstein" inte är en film, men antingen så lirar du igenom det med en trainer eller glor på tuben när någon spelar igenom det, ruskigt bra story.

Och nu hittade jag faktiskt en lista på wikipedia som kan vara läsvärd: http://en.wikipedia.org/wiki/Nazism_and_occultism

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sYph:

Men visst! Att ingen sagt det än är ju nästan skandalöst, den första och den andra passar ju som handen i handsken med önskemålet.
Sen vet jag att "Return To Castle Wolfenstein" inte är en film, men antingen så lirar du igenom det med en trainer eller glor på tuben när någon spelar igenom det, ruskigt bra story.

Och nu hittade jag faktiskt en lista på wikipedia som kan vara läsvärd: http://en.wikipedia.org/wiki/Nazism_and_occultism

haha du wolfenstein spelen har jag redan lirat igenom, klockrena spel ju :D.

tack så mycket för länken ser väldigt intressant ut

Permalänk
Medlem

Senaste Captain America filmen, som gick på bio nyligen, passar också alldeles utmärkt i kategorin !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.