Jag söker efter ett gammalt Beavis & Butthead-spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

Jag söker efter ett gammalt Beavis & Butthead-spel

Hej!

Under mitten eller slutet av 90-talet, spelade jag oftast ett riktigt underhållande Beavis & Butthead-spel, där man spelar antingen Beavis eller Butthead. Syftet var att man skulle spotta på så mycket saker som möjligt - människor som djur - från skolans tak. När rektorn kom gående på trottoaren, och man lät en riktigt mysig snorbuse landa på hans huvud, fick man höra ett och annat från hans mun. Ju fler träffar, desto högre poäng fick man.

Det jag undrar nu, vad heter detta underbara och klassiska spel?

Tack på förhand

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av edgren:

Hej!

Under mitten eller slutet av 90-talet, spelade jag oftast ett riktigt underhållande Beavis & Butthead-spel, där man spelar antingen Beavis eller Butthead. Syftet var att man skulle spotta på så mycket saker som möjligt - människor som djur - från skolans tak. När rektorn kom gående på trottoaren, och man lät en riktigt mysig snorbuse landa på hans huvud, fick man höra ett och annat från hans mun. Ju fler träffar, desto högre poäng fick man.

Tack på förhand

Gissar på Beavis and Butt-head in Virtual Stupidity

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Anerhell:

Gissar på Beavis and Butt-head in Virtual Stupidity

Där satt den! ^^ Tusen tack! Här är ett videoklipp från just det jag pratade om: http://www.youtube.com/watch?v=QvK0lKksIuk&t=6m18s

Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av edgren:

Hej!

Tack på förhand

Satt faktiskt och tänkte på det spelet tidigare idag :D.

Vilka minnen. Min syster spelade just spotta-biten väldigt mycket. Det, och tetris.

Spelar RB6 Siege, PUBG, Rimworld och lite annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Nightcrawl:

Satt faktiskt och tänkte på det spelet tidigare idag :D.

Vilka minnen. Min syster spelade just spotta-biten väldigt mycket. Det, och tetris.

Hehe Ja. Man har väldigt härliga minnen från just den delen av spelet ^^ Jag kan dock inte komma längre än till själva loggan på företaget som skapade spelet :/ Spelet hänger sig när loggan håller på att fade'as ut. Surt :/ Att ändra kompabilitets-läge funkar inte heller.

Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av edgren:

Hehe Ja. Man har väldigt härliga minnen från just den delen av spelet ^^ Jag kan dock inte komma längre än till själva loggan på företaget som skapade spelet :/ Spelet hänger sig när loggan håller på att fade'as ut. Surt :/ Att ändra kompabilitets-läge funkar inte heller.

Aha. Jag har inte försökt installera och spela. Jag vill bevara minnet orört så att säga ;).

Spelar RB6 Siege, PUBG, Rimworld och lite annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Nightcrawl:

Aha. Jag har inte försökt installera och spela. Jag vill bevara minnet orört så att säga ;).

Det gör du rätt i

Min blogg

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av edgren:

testa detta
http://www.adventuregamers.com/forums/showthread.php?t=26320

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

Att installera DivX v5.2.1 och använda sig av Windows 95 som kompatibilitets-läge, gjorde susen Tusen tack!

Min blogg