Söker tips om bra onlinebackup

Permalänk

Söker tips om bra onlinebackup

Hej! Finns det någon här som skulle kunna tipsa om en bra onlinebackup tjänst som är enkel att använda, erbjuder obegränsad lagring och kostar under 1000kr per år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1234:

Hej! Finns det någon här som skulle kunna tipsa om en bra onlinebackup tjänst som är enkel att använda, erbjuder obegränsad lagring och kostar under 1000kr per år?

Testa "Crashplan" (www.crashplan.com). Verkar funka utmärkt och rekommenderas på många forum. Dessutom så är det gratis i 30 dagar + att du kan använda samma klient för att backa upp ditt data till dina kompisar utan att det kostar 1 spänn

Visa signatur

"ZFS - Practicing Safe Hex"

Permalänk
Skrivet av calimero:

Testa "Crashplan" (www.crashplan.com). Verkar funka utmärkt och rekommenderas på många forum. Dessutom så är det gratis i 30 dagar + att du kan använda samma klient för att backa upp ditt data till dina kompisar utan att det kostar 1 spänn

Tack det låter bra. Går det bra att registrera sig för en amerikansk backuptjänst när man bor i Sverige?

Permalänk

Hmmm jag läste lite på crashplans sida och jag känner mig inte så sugen att backa upp till en kompis dator, jag vill inte att min kompis ska ha fri tillgång till mina filer hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1234:

Hmmm jag läste lite på crashplans sida och jag känner mig inte så sugen att backa upp till en kompis dator, jag vill inte att min kompis ska ha fri tillgång till mina filer hehe

Han kommer inte kunna komma åt dina filer eftersom de krypteras och det är endast du som kan dekryptera (vilket sker automatiskt) vid en "restore".

Visa signatur

"ZFS - Practicing Safe Hex"

Permalänk

Nu har jag installerat trialversionen. Synd bara att beräknad tid för att ladda upp mina 350gb uppskattas till 4 månader. Kan det gå snabbare om man använder en svensk tjänst där servrarna är i Sverige?