Behöver hjälp - Hårddisk!

Permalänk

Behöver hjälp - Hårddisk!

Tänkte köpa mig en ny dator, har allt förutom hårddisk vilket jag inte kan mycket om. Detta är första bygget och därför vänder jag mig till er. Resten av delarna finner ni på länken under. Skulle behöva en bra hårddisk som fungerar smidigt och som får plats i själva chassit.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1253419/2011-12-18

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanonkulan91:

Tänkte köpa mig en ny dator, har allt förutom hårddisk vilket jag inte kan mycket om. Detta är första bygget och därför vänder jag mig till er. Resten av delarna finner ni på länken under. Skulle behöva en bra hårddisk som fungerar smidigt och som får plats i själva chassit.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1253419/2011-12-18

Tackar på förhand!

Har du råd så köp en 120gb SSD disk nu, kör spel o program på den.

Sen en separat lagringsdisk på 1-2tb. (kan va bra att vänta med denna då priserna på hårddiskar är helt galna nu efter översvämningar i thailand där tydligen alla världens diskar tillverkas)

Permalänk
Permalänk

Är inte 120GB ganska litet? på min dåliga HP dator har jag över 600.

Permalänk
Avstängd

caviar black tycker jag är ett bra alt.
sata 3
130mb/sek
bra söktid
driftstark
hygglig burst rate
tyst

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk

Budget på runt 1-1.5 tusen. Får även gärna finnas hos leverantör eftersom jag ska beställa idag.

Permalänk
Avstängd

Folk härinne har en tendens att rekomendera saker som dom har problem med, eller har gått sönder för dom sj..

Googla lite på sakerna du är intresserad av, kolla specar..

lycka till..

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanonkulan91:

Är inte 120GB ganska litet? på min dåliga HP dator har jag över 600.

Herp derp, det är ingen SSD i den.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

Tyvärr säger det inte mig mycket 13ers3rk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanonkulan91:

Är inte 120GB ganska litet? på min dåliga HP dator har jag över 600.

Läste du ens vad jag skrev?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grottslampan:

Folk härinne har en tendens att rekomendera saker som dom har problem med, eller har gått sönder för dom sj..

Googla lite på sakerna du är intresserad av, kolla specar..

lycka till..

Mina tre force diskar funkar helt ok. Kanske inte riktigt nöjd med hastigheten på den ena, annars inga konstigheter ^^

Permalänk
Avstängd

Ja jag säger inte att du pratar strunt, det är bara ett generellt faktum på sweclockers, att istället för att faktiskt hjälpa varanda, så stjälper man medvetet varandra istället..

är glad för din skull..god jul å allt..

;o)

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grottslampan:

Ja jag säger inte att du pratar strunt, det är bara ett generellt faktum på sweclockers, att istället för att faktiskt hjälpa varanda, så stjälper man medvetet varandra istället..

är glad för din skull..god jul å allt..

;o)

Desamma Må tomten vara god mot dig

Permalänk
Medlem

Det är ju snart jul så tar de en gång till

Anledningen att jag rekommendera dig en SSD disk som du tycker är liten är för att den är så mycket snabbare än en konventionell disk att du kommer märka skillnad i nästan precis allt du gör med datorn.

Jag rekommenderar alltid till alla att köra systemet/program på en separat disk oavsett om det är SSD eller ej.

Nu är det så att konventionella hårddiskar är snordyra, därför kan det vara ide att köpa en SSD nu, OM man klarar sig utan större lagringsdiskar åtminstone några månader innan priserna börjar gå ner igen.

Hoppas du hänger med i hur jag tänker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanonkulan91:

Är inte 120GB ganska litet? på min dåliga HP dator har jag över 600.

ta den hårddisken då som finns på din dåliga hp dator om den inte ska användas mer och sätt i den i den nya om du nu vet hur man bygger dator osv då du kommer få göra det eftersom du inte valt att dem ska bygga ihop den åt dig (finns under montering)

annars kan du ju ta och kanske köpa någon billig disk att ha som tillfällig och köpa större/fler senare

har själv strax över 80 spel på en 500 gb disk och en 250 gb disk som är för operativsystemet

har fått tag på dessa spel på lite diverse sätt genom tiden som gått

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb