Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Firewire backplate

Tjena!

Jag har ett moderkort med endast intern firewire anslutning (aka IEEE 1394), men det finns varken på baksidan av moderkortet eller på framsidan av chassit jag kan ansluta den till.

Jag är nu ute efter något i stil med denna: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_2945.html
Men kan inte hita liknande i någon svensk affär. Tips på var jag kan hitta det skulle vara mycket uppskattade!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Asus säljer det som sagt som tillbehör och förr fanns det svenska butiker som hade, köpt det själv, även den användbara spdif->optisk/coax. Jag fick själv ta brackets från gamla moderkort när jag skulle ha firewire på mitt senaste bygge.

Varför inte skicka mail till de butiker du handlar av och se om de kan ta hem?

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

Har en sådan liggande om du vill ha den.

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av MultiMan:

Asus säljer det som sagt som tillbehör och förr fanns det svenska butiker som hade, köpt det själv, även den användbara spdif->optisk/coax. Jag fick själv ta brackets från gamla moderkort när jag skulle ha firewire på mitt senaste bygge.

Varför inte skicka mail till de butiker du handlar av och se om de kan ta hem?

Men de borde väll finnas någon svensk butik som fortfarande har dem eller? kjell och company tex har ju lika dan fast för esata.