Permalänk
Medlem

Jag tror plattor med Windows 8 kommer bli riktiga vinnare. Sägs komma vid mitten av 2012, så även om jag vill ha en platta nu så kommer jag vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

var inte W8 värsta floppen av de som testat?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Om du är ute efter vad som är bäst skulle jag helt klart säga ipad..

Inte av egenskap av att den är bäst, men med ett sådant tänk så bli rman nöjdare med än ipad. Den är mycke mer begränsad men det den kan göra klarar den av bra. Man behöver inte oroa sig för lagg/hack.

Jag har själv en asus transformer och är så sjukt nöjd med den, köpte den på release och har använt den flitigt varje dag sen dess..
Men har svårt att rekomendera en surfplatta just för att de har ett begränsat användningsområde. det är mycke pengar att punga ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

var inte W8 värsta floppen av de som testat?

Jag har bara läst gott om det i de previews jag sett. Det är ju inte helt färdigutvecklat än så när det väl kommer lär det vara ännu bättre. Jag är så sjukt nöjd med metrogränssnittet på mobilen så platta med win 8 kommer passa mig perfekt iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den utan konkurrens mest kompetenta surfplattan alla kategorier just nu är ju helt klart följande:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1002346
Annars rekommenderar jag Transformer Prime, den verkar ju vara bättre än alla andra traditionella surfplattor (android, iOS) utom just avseende grafikprestanda, där iPad2 fortfarande har ett mätbart försprång. CPU-prestandan är överlägsen med en quadcore-CPU, åtminstone i flertrådade tillämpningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

var inte W8 värsta floppen av de som testat?

Det som alla har klagat på är ju att Metro UIt är för touch anpassat för en stationär dator, men det borde väl ändå vara en fördel när det kommer till tablets

Tror att W8 har allt som krävs för en stor framgång, speciellt med transformerplattor då man kan växla till ett traditionellt Windows desktop när man kopplar in tangentbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

var inte W8 värsta floppen av de som testat?

Det dröjer minst ett år innan vi vet om W8 var värsta floppen. Du tänker nog på WM6 eller nåt. Betan som finns ute har fått mycket god kritik överlag, och lansering planeras efter sommaren.

Permalänk
Inaktiv

Ipad 2, för att jag har den. Efter att ha varit i Androidträsket, måste jag säga att jag är besviken på gränsnittet på Android. Det flyter inte på alls, varken på en SGS2 eller en Zte BLade. Sålde av SGS2 och köpte en IPhone 4S och alla problem med krashande och ologiska gränssnitt försvann.

Är en PC-nörd egentligen, men Apple har helt enkelt lyckats med konceptet "just works". Du behöver inte läsa manualen för att komma åt funktionerna i iOS, dock måste du handskas med ologiska funktioner. Det är därför den stora massan kör med iOS och inte med Android.

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Det dröjer minst ett år innan vi vet om W8 var värsta floppen. Du tänker nog på WM6 eller nåt. Betan som finns ute har fått mycket god kritik överlag, och lansering planeras efter sommaren.

Mja jag har nog fått det om bakfoten! Tack i alla fall

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

Kollade idag på en Toshiba A100 med Tegra 2 och 16 GB minne. Har dessutom standard-usbport som funkar till både minnen, hårddiskar, mus och tangentbord. Dessutom med sd-kortläsare och "normalstor" hdmi-ut. Kommer nog bli ett köp av den alldeles strax. Ligger på c:a 3500:- Bra pris! Den var dessutom - hör och häpna - i princip lika laggfri som iPad2, vilket ingen annan platta jag testat har varit. Tjock, men rätt låg vikt (att den är tjock skiter jag faktiskt i...). 16:10 skärm, vilket var anledningen till att jag inte valde iPad (Film, e-böcker och lite surf är det jag kommer ha plattan till). Den har inte 3G-möjlighet, men jag delar ut anslutningen från telefonen, så det spelar ingen större roll. Men allt beror ju såklart på vad man ska ha plattan till.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!