vad tycker ni om swtor mot wow

Permalänk

vad tycker ni om swtor mot wow

ja ni som spleat mycket mmorpg som wow osv. vad tycker ni om swtor?
tycker det är kul men som wow svårt mycket nötande för att levla, lär väl finnas en och annan dungeon som i wow?
skriv era åsikter

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Det finns fler dungeons än i wow. Därimot är det ganska mycket nötande för att lelva, men det gör inget för det är som att va med i en film Filmsekvenser osv hela vägen. Det är mer djup i SWTOR, man uppgraderar och gearar upp sig själv, sitt rymdskepp, sina companions (man har upp till 3-4). Man får 2-3 alternativ på alla frågor osv vilket gör att man kan välja vara ond eller god, på båda sidorna. Är man ond förändras karaktären sakta men säkertr och ser mer och mer ond ut. Gula ögon....ådror i ansiktet osv. Man enchantar, gemar och grejar med all gear man har. Man använder diplomaticy, skickar sina companions att grinda eller crafta åt en. Korst sagt MASSOR mer djup i SWTOR helt enkelt. Det känns verkligen fräsht på något sätt, och jag har spelat WoW från 2005-2010.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Finns det enda MMO som i princip inte bygger på någon sorts grind? Ska ju påpekas att det går att lvl väldigt snabbt till 50 (max) om man känner för det, är ju folk på SWTOR forumet som är där redan men det känns som att då har man missat den största delen av spelet. Jag skulle bara vilja påstå att det är grindande om du kör alla bonus-uppdrag gör du inte dessa kan man nog slippa det mesta av allt grindande och bara lvl på ren xp från alla quests och om du tycker att det är grindande att göra uppdrag ja då tror jag inte du har många spel att spela som du inte uppfattar som ett grindande.

Permalänk
Medlem

Spelet är mer komplett, välgjort och underhållande än wow är. Och då har wow funnits och finslipats under 7 år. Folket på Bioware är ett gäng genier som lyckats med det som alla andra spelföretag misslyckats med, att ta över mmorpg tronen.

Sitter just nu på jobbet och tänker bara på swtor, ett sån dragning till ett spel har jag inte haft sen wow-betan. Tur att man inte pluggar längre, för då hade nog studierna gått åt helvete

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

SWTOR är mycket mer som ett single player spel än WoW tack vare som redan sagts att det ALLTID är sekvenser och olika svar när man tar upp quests.
Men det blir inte SWTOR > WoW så lätt, det är mer vad man vill ha.

Hands down skulle jag säga att det är olika spel, WoW är mycket mer main stream där du egentligen inte behöver kunna så mycket för att nå max lvl och köra dungeons.

I SWTOR så..ja det är helt annorlunda, har du ingen som helst erfarenhet av MMOs så ska SWTOR definitivt inte vara ditt första.
Spelar du fel klass så kommer du inte kunna göra vissa quests utan att vara 2lvl högre, vanliga mobs kommer säkerligen döda dig om du gör fel och har du inte rätt companion så blir allt 10ggr svårare.

SWTOR har mycket mer barnsjukdomar, en ordentlig handfull av buggar och irriterande icke existerade options.

Permalänk

jag har spleat wow spelade som en fasen det i fjol nu äre swtor som gäller star wars är star wars kort och gott

näe detta spel kommer att hålla mig upptagen länge spelar som Jedi Knight rätt eller fel?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Zonerna är, enligt min mening, inte lika öppna som i WoW. Eller, som zonerna var i WoW i början. Man är väldigt styrd i hur man rör sig runt i zonerna utifrån quests och så vidare. Däremot är questerna väldigt bra, åtminstone hittills, finns mycket kul att göra.

Det mesta funkar spelmässigt ganska intuitivt, man känner igen mycket. Det som är lite annorlunda är att man alltid (nästan) har med sig en "companion", en följeslagare som kompletterar dina egenskaper genom att tanka, heala eller göra skada lite beroende på vad du vill. I början har man bara en companion, senare i spelet kan man få flera olika att välja emellan.

Just nu är det väldigt kul, och än så länge trevlig atmosfär i chattarna, lätt att få grupper till uppdrag och så vidare. Det ska dock bli intressant att se hur spelet klarar sig i endgame, väldigt mycket bygger ungefär som de säger ovan på single-player upplevelsen, det som Bioware är så bra på efter KOTOR och Mass Effect. När man inte har den där storyn att gå vidare i blir det intressant att se hur spelet kommer att utvecklas.

Visa signatur

i7 12700 | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Prime Z690-P | 2x16 GB Corsair | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce TUF-RTX 4080 | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

SWTOR har mycket mer barnsjukdomar, en ordentlig handfull av buggar och irriterande icke existerade options.

Barnsjukdomar är väl kanske inte så konstigt, då spelet inte ens officielt har släppts. Om man jämför swtor med wow i början av 2005, så inser man vilket potential swtor har. Det fanns ju inte ens några battlegrounds i wow då. Molten Core var det fräckaste man kunde köra, det fanns typ inget annat att göra vid max level.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

Tycker att man kom in i det lätt eftersom mycket när det gäller styrning och knappar är precis som WoW. Sen tycker jag inte det direkt känns som WoW utan ett eget spel på sina egna ben. Grafiken är upphottad (dock lite småbuggig på sina ställen), det är mycket dialog och val (märks att det är bioware som gjort det) och över lag som att det finns potential att vara den "riktiga wow-dödaren". Spelat WoW från 2005-2010 men slutade och detta är det första mmorpg:et jag testat efter WoW och jag tycker det känns fräscht än så länge i alla fall. Återstår att se sen när man kör upp till maxlevel vad som finnas att göra.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet har enorm potential. Jag har spelat en hel del MMO's, bland annat SWG och WOW.

WOW har jag spelat sedan betan, kört endgame på den tiden Molten Core var det enda som fans, då min Mage skulle fixa vatten till en 40-manna raid och man gjorde 2 flaskor per gång. Det var ju väldigt oslipat på den tiden även det.

SWTOR har ju en del buggar och konstigheter för sig, men det kommer att ordna sig i kommande patchar.

Personligen tycker jag grafiken är sådär i SWTOR, inte direkt så man dregglar över den men det funkar. Samma med animationerna.
Men sånt kommer i andra hand tycker jag, det är ju trots allt ett MMO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

SWTOR är mycket mer som ett single player spel än WoW tack vare som redan sagts att det ALLTID är sekvenser och olika svar när man tar upp quests.
Men det blir inte SWTOR > WoW så lätt, det är mer vad man vill ha.

Jag skulle vilja säga tvärt om. Swtor har mängder med quests som man måste vara med i en grupp för att klara av. Wow har ju plockat bort ALLT vad gruppquests heter. Så jag säger att swtor är mer mmo än vad wow är.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Inaktiv

Jag testade betan av SWTOR och var allt annat än nöjd, jag höll på att spela det i ungefär fyra timmar i sträck, sen åkte det ut med svärord som följd. :/ Karaktärerna liksom flyter fram på marken, deras steg ser otroligt onaturliga ut och slåss med en ljussabel såg ut som ett skämt. Jag har inte hittat något spel någonsin där karaktärerna i strider rör sig ens i närheten så bra som i WoW. :/ Sen är jag inte alls mycket för rymd-RPG, eller hur man ska förklara det - jag tycker om svärd, magier och drakar.

Permalänk
Medlem

Jag testade under betan men det föll mig inte i smaken, gillade inte stilen och att allt var cutscenes. När jag spelar vill jag ha något att säga till om hela tiden, annars kan jag lika gärna kolla på film. Gillar iof inte wow heller, men swtor var nog det första spel jag inte ens var villig att ge en chans, redan vid character creation så kände jag instinktiv avsmak och tänkte "det här är ett spel jag definitivt inte kommer köpa", fick dåliga vibbar av allting helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kega:

Jag tycker spelet har enorm potential. Jag har spelat en hel del MMO's, bland annat SWG och WOW.

WOW har jag spelat sedan betan, kört endgame på den tiden Molten Core var det enda som fans, då min Mage skulle fixa vatten till en 40-manna raid och man gjorde 2 flaskor per gång. Det var ju väldigt oslipat på den tiden även det.

SWTOR har ju en del buggar och konstigheter för sig, men det kommer att ordna sig i kommande patchar.

Personligen tycker jag grafiken är sådär i SWTOR, inte direkt så man dregglar över den men det funkar. Samma med animationerna.
Men sånt kommer i andra hand tycker jag, det är ju trots allt ett MMO.

Ohh, dig känns det inte som man sett på ETT BRA tag på forumet
De var mycket i WoW med din tauren warrior(om jag inte minns fel, hehe)

Jag väljer SWTOR över WOW nu efter 7 år utan problem.
swtor är ett mmo som får mig att spela timma efter timma för storyn. Pvpandet känns mer brutalt för allt känns liksom "old-school" igen =D
Group quests(Heroic) är faktiskt en utmaning, som du inte ens klarar själv om du är 3-4 levlar över som i WoW.

När de gäller grafiken, så bräcker de ju wow med hästlängder.
Man kan förövrigt tvinga igång AA om man känner för det, finns lite små buggar med det, men funkar till 90% felfritt för mig.
Om nån är sugen, så gör:
Dokument -> Appdata -> Local -> SWTOR -> SWTOR -> Settings
Sen in i Client settings, och lägg till,
AntiAliasingLevel = 4 (välj eran nivå, 2,4,6,8,12 om jag inte minns helt fel)
DebugAdvEnviroLighting = true

Enjoy =D

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag spelade wow sedan första stund, betatest och sen fram till 2009 då jag toktröttnade på mmo och framför allt på allt vad wow hette då jag tyckte att allt stagnerade och vad man än gjorde eller la till, så var det ändå mer av samma sak.

Swtor känns som nåt nytt, eftersom det finns nya sätt att göra questar på, dvs heroic och att man då behöver faktiskt hjälp för att klara av dem, hur roligt som helst att ha en nya utmaningar runt hörnet.

Det som jag tycker är positivt är singelplayer och att gruppa med en vän, jätteroligt och särskilt om man då har lyckats kombinera två bra klasser med varsin companion
Plus, att även om vissa saker är klass-specifika storys, så funkar det ändå, man har gemensamma, även egna storys

Negativt är väl en del buggar, såsom att det ibland inte funkar att göra gruppquestande ibland och man får prova ett par gånger innan man får med sig sin kompis i konversationerna men den biten lär ju fixa sig med tiden

Annat negativt är väl allt springande men vadtusan..minns ni vanillatiden i wow innan mounten?..jag minns bara alla ändlösa springande från ena änden till den andra..även om det är en hel del sånt här i swtor också, så finns det roliga saker på vägen för det mesta förutom i en del stora städer

Det som känns rörigt för mig, som har en tendens att bara spela och köra på utan att läsa mig till saker, är nog crafting och att ge companions yrken
Den biten är nog olika för många, men tror att den biten kan få många att känna sig frustrerade som precis som mig, hatar allt med att behöva läsa i en manual om något gällande ett spel ^^

Grafiken, well, jag kör 3x24" i eyefinity med ett 6970 och en del ögongodis påslaget precis som ovan, det flyter på fint, men som sagt, är ingen fps-nörd så en del skulle säkert störa sig på en del fps-drops jag kan ha ibland, men det är verkligen gjort för att funka med eyefinity och ibland ger det som sagt fördelar då jag ser så mycket mer runt mig

Kort och gott, detta spel kommer nog sysselsätta mig mycket framöver, och precis som andra här längtar jag hem till mitt spel och få se mer roliga scener

Just det ja, det är en hel del humor inblandat i många av de scener och questuppdrag jag fått, dvs vad karaktärerna säger, och om man ibland är lite busig i sina val man får göra
Jag kör själv en bountyhunter, och tycker det är roligt att vara girig på pengar, och att flirta lite med en del uppdragsgivare, detta är en del av saken som gör att jag bara vill göra mer i spelet^^
Känner mig nästan lite som att jag favoriserar spelet nu, erhm, ja just det, jag gör nog det;)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Imorgon lämnar jag Vintergatan och åker mot en galax långt långt borta Har stora förväntningar på detta lir och tycker att ni som skrivit ovan har klarat er bra från att "Fanboy" recensera. Tur att man råkat ta ledig from ons---> nästa vecka

Någon server som rekommenderas? Något guild för oss Swec:are?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

hur många spelare har detta spel om ett år ? kommer det slå igenom ?? vore roligt att se en riktig utmanare till WOW

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är mysigare än WoW, det låter kanske konstigt när man kör som en Sith och tokköttar "oskyldiga" till höger och vänster, men det känns mer personligt som det har nämnts tidigare. Detta i och med sekvenserna och att gubbarna faktiskt pratar... Det är klart, WoW har funnits ute ett bra tag med expansioner och what not men jag tycker att om de fortsätter i samma spår så kommer SWTOR att bli ett lyckat spel. Måste tilläggas att jag är en inbiten singleplayer spelare, körde WoW en stund, (1 år från lanseringen) men tröttnade och har inte rört multiplayer sedan dess, men sen kom detta spel från ovan så då var man tvungen att testa, det är ju trots allt Star Wars... Och sedan blev man fast.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

kanske lite offtopic, men om man inte gillar star wars filmerna, kan man ändå spela swtor?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag testade betan av SWTOR och var allt annat än nöjd, jag höll på att spela det i ungefär fyra timmar i sträck, sen åkte det ut med svärord som följd. :/ Karaktärerna liksom flyter fram på marken, deras steg ser otroligt onaturliga ut och slåss med en ljussabel såg ut som ett skämt. Jag har inte hittat något spel någonsin där karaktärerna i strider rör sig ens i närheten så bra som i WoW. :/ Sen är jag inte alls mycket för rymd-RPG, eller hur man ska förklara det - jag tycker om svärd, magier och drakar.

Känner som dig, tycker atmosfären av ett MMO är som bäst när de är magi, trähus, svärd och drakar. Dock är det ju ganska gammalt koncept nu men SWTOR känns så stelt i fighterna, lasersvärden har samma känsla som ett neon inlindat järnrör. I pistol fighterna står man o kollar på varandra och skjuter några gånger varje sekund.

När man spelar fantasy MMO:s finns det en anledning till varför inte vissa monster dör av ett slag av ett gigantiskt fight, det är för att de är påhittat man har ju inget direkt att jämnföra med. Med SWTOR slår man människor med lasersvärd och det skvätter lite gnistor, känns liksom som att man vill ha en förklaring. Det är skitsvårt att förklara men det känns helt enkelt fel med teknik istället för fantasi, hoppas någon förstår!

Har själv inte spelat spelet och har som sagt någon tvångs idé om hur ett MMORPG ska vara, så rätta mig gärna eller länka videos som bevisar motsatsen.
PS: Längtar själv djävulskt till Guild Wars 2.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

kanske lite offtopic, men om man inte gillar star wars filmerna, kan man ändå spela swtor?

Japp!!!
De här spelet kan t.o.m få dig att gilla Star wars Du lever helt enkelt i den världen när du lvlar din karaktär:)

Förutom de att man alltid ska jämföra WoW med varje mmo som släpps börjar bli lite jobbigt...
Men enkelt sagt, fortsätter Bioware med sitt jobb, kommer detta spel att lyckas, lite buggar här o där...men komien spelet är på early access och släpps inte förens imorgon...slår vad om en patch vid release också !:D
Ge Swtor, ska inte säga 7 år som wow, men några månader till 1-2 år...så kan man kanske börja dra för/nackdelar om spelet...nu är det iallafall för tidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

hur många spelare har detta spel om ett år ? kommer det slå igenom ?? vore roligt att se en riktig utmanare till WOW

Jämfört med alla andra som gått ut och sagt att de ska slakta WoW så har inte Bioware sagt något om det, vilket är till deras fördel.
De vet vad de erbjuder.
Jag tror spelet kommer slå igenom, de har lite små saker som måste fixas, men en mer polerad och bra head start har jag aldrig varit med om.
De har sköt sig till 100% bra enligt min mening, och då var jag även en av dem som starta sin första gubbe den 13:e på Tomb of freedon som har de längsta köerna av någon servern, hann till och med att bli level 23. Så nu kört om på en ny server och är snart level 23 där med =D

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

------------
Såna här frågor är ganska onödiga egentligen, det finns bara ett enda vettigt svar på den saken och det är att det vet vi om ett år, visst spekulera kan vi göra tills vi avlider och det är inget fel i det men det känns mest lite som att de flesta som frågar är en wowspelare, som vill veta om det är "värt" att byta

Säger själv, att man får prova, tycker man det är roligt så stannar man, hur ska man annars få en spelarbas som gör att liret går runt?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Jo det har potential, grafiken däremot är för kass, det är nästan så att kotor spelen som det delvis grundar på ser bättre ut, reflektiva ytor tack. Jag kommer spela mest för att jag spelat wow för länge, behöver nått som är annorlunda.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Jag har såklart inte nått endgame, men av vad jag hunnit tagit del utan (Lvl 2x) så är det 100% linjärt. Det är mycket trevligt om man gillar en story satt i sten, känns som att spela Mass Effect.

Finns inga "questhubbar" i den bemärkelse man är van vid. Att du går dit, tar ett gäng questar och sen beger dig ut i det öppna för att göra klart dem. I SWTOR får du en quest, som givetvis har voiceacting och flera olika val. Questandet är exakt som i ett singleplayer spel, you know what I mean.

Sen att det är loadscreens överallt och så sjukt instancerat (en instance med loadscreen för varje rum) bidrar inte direkt till en känsla av "massiv" eller öppenhet.

Som jag sagt i någon annan tråd. Det är Mass Effect med CO-OP online och lightsabers.

Av alla "new MMORPG!" båtar jag hoppat på så har jag absolut minst förtroende för att det här spelet ska leva vidare utanför starwars-nörd-cliquen.

Enda räddningen skulle vara om PvP:n vid 50 blir mindblowing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Karaktärerna går lika bra som i wow, t.o.m. i en mer verkligare nivå...Hur dem går, pratar, rör på läpparna, allt är perfekt...När dem slåss med en ljussabel, kanske du tycker de ser konstigt ut..men låtsas som att de är ett 2 meter långt svärd som är längren själva gubben som i wow No joke! Men , jag tror du hade stor server lagg när du fick den uppfattningen...Tyvär

Skrivet av BJORLING:

Känner som dig, tycker atmosfären av ett MMO är som bäst när de är magi, trähus, svärd och drakar. Dock är det ju ganska gammalt koncept nu men SWTOR känns så stelt i fighterna, lasersvärden har samma känsla som ett neon inlindat järnrör. I pistol fighterna står man o kollar på varandra och skjuter några gånger varje sekund.

När man spelar fantasy MMO:s finns det en anledning till varför inte vissa monster dör av ett slag av ett gigantiskt fight, det är för att de är påhittat man har ju inget direkt att jämnföra med. Med SWTOR slår man människor med lasersvärd och det skvätter lite gnistor, känns liksom som att man vill ha en förklaring. Det är skitsvårt att förklara men det känns helt enkelt fel med teknik istället för fantasi, hoppas någon förstår!

Har själv inte spelat spelet och har som sagt någon tvångs idé om hur ett MMORPG ska vara, så rätta mig gärna eller länka videos som bevisar motsatsen.

Vet inte hur man ska bevisa dig motsatsen, de är som wow, eller lord of the rings online..eller rift, eller som vilket annat mmo som helst..bara att de är just SW..Finns inte direkt något att bevisa, att stå som bounty hunter med 2 vapen och skjuta varje sekund är som att stå emd en hunter i wow...och skjuta pillar, Sen så kommer du säga att man kan mata ut abilites medans man skjuter varje sekund..De kan man göra i Swtor också, fast man har nu även Skillshots i swtor...Typ eldkastaren Bounty hunters har, styr du helt manuellt...

Förutom det finns det ingen Autoattack i Swtor, För tänker man efter, så har ju alltid mele fighters en fördel, när dem i pvp springer efter en mage, så kan dem iallafall alltid få in ett par autoattacks medans en mage måste stå still och skjuta spells...här måste du klicka i autoattacks varje gång du vill attackera..Låt säga att du har mer kontroll över din karaktär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Jag skulle vilja säga tvärt om. Swtor har mängder med quests som man måste vara med i en grupp för att klara av. Wow har ju plockat bort ALLT vad gruppquests heter. Så jag säger att swtor är mer mmo än vad wow är.

SWTOR har för många group quests i mitt tycke, det är minst sagt efterblivet att ha så många.
Om en vecka kan du ju glömma att hitta folk till dom.

Det finns en anledning till att WoW tog bort dom, dom fungerar absolut inte i längden!

Och sen baserar du vad ett MMO är pga group quests... ... ... /facepalm

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Mimematis:

SWTOR har för många group quests i mitt tycke, det är minst sagt efterblivet att ha så många.
Om en vecka kan du ju glömma att hitta folk till dom.

Det finns en anledning till att WoW tog bort dom, dom fungerar absolut inte i längden!

Och sen baserar du vad ett MMO är pga group quests... ... ... /facepalm

Om jag inte hittar någon att göra dessa quests med så sparar jag dem tills jag är lite högre level och gör dem ihop med min companion. Så det tycker jag inte är något problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Om jag inte hittar någon att göra dessa quests med så sparar jag dem tills jag är lite högre level och gör dem ihop med min companion. Så det tycker jag inte är något problem.

Exakt och då är ju hela (egentliga)meningen med questen borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Vet inte hur man ska bevisa dig motsatsen, de är som wow, eller lord of the rings online..eller rift, eller som vilket annat mmo som helst..bara att de är just SW..Finns inte direkt något att bevisa, att stå som bounty hunter med 2 vapen och skjuta varje sekund är som att stå emd en hunter i wow...och skjuta pillar, Sen så kommer du säga att man kan mata ut abilites medans man skjuter varje sekund..De kan man göra i Swtor också, fast man har nu även Skillshots i swtor...Typ eldkastaren Bounty hunters har, styr du helt manuellt...

Förutom det finns det ingen Autoattack i Swtor, För tänker man efter, så har ju alltid mele fighters en fördel, när dem i pvp springer efter en mage, så kan dem iallafall alltid få in ett par autoattacks medans en mage måste stå still och skjuta spells...här måste du klicka i autoattacks varje gång du vill attackera..Låt säga att du har mer kontroll över din karaktär.

Ah du har rätt var ett dumt inlägg av mig, som du beskriver känns det helt som en smaksak helt enkelt.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04