vad tycker ni om swtor mot wow

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med nya mmorpgs, men det handlar inte om att det är olikt från andra mmorpgs för i grund och botten är det grind som gäller vilket mmorpg du än spelar, det som är skillnaden är att vad mmorpg't handlar om i detta fall Star Wars, givet kmr nog de flesta som gillar Star Wars mer än Warcraft Universe föredra detta mmorpg.

Sen tvivlar jag på att något mmorpg blir en "wow-killer" av den anledningen att wow är så pass etablerad+användarvänligt så det kmr alltid dra nya spelare.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

kanske lite offtopic, men om man inte gillar star wars filmerna, kan man ändå spela swtor?

Det beror på varför du inte gillar filmerna.

Om du inte gillar storyn eller karaktärerna så kan du ändå spela SWTOR då det utspelar sig 3000 år innan filmerna och har därför helt andra karaktärer och story.

Men om du inte gillar Star Wars pga att dom slåss med lasersvärd och skjuter strålpistoler så tror jag inte att du kommer gilla SWTOR då detta förekommer mycket i spelet.

Permalänk
Medlem

+ Storybaserat
+ Röster för quests, fler alternativ
+ Inga konstigheter, lätt att komma igång med

- Stela animationer
- Inte mycket nytt
- Trist/dålig grafik

Gillar man Star Wars/Sci-fi så är det förstås ett givet val, själv föredrar jag klassisk fantasy men det är fortfarande ett bra spel.

Permalänk
Medlem

Allt kommer hänga på hur mycket och hur fort dom får ut endgame content. Finns det inget att göra än att lvla alts, crafta och pvpa kommer folk sluta spela. Wow har varit oslagbart på den fronten fram till cata. Dra en lista på dungeons och raids i wow och jämför med vilket annat MMO som helst och det kommer blekna.

Dungeons/Flashpoints:

SWTOR

The Black Talon (7-10), Empire only.
The Esseles (7-10), Republic only.
Hammer Station (13-17), Empire and Republic.
Athiss (17-21), Empire and Republic.
Mandalorian Raiders (21-25), Empire and Republic.
Cademimu (25-29), Empire and Republic.
Boarding Party (29-33), Empire only.
Taral V (29-33), Republic only.
The Foundry (33-37), Empire only.
Maelstrom Prison (33-37), Republic only.
Colicoid War Game (37-41), Empire and Republic.
The Red Reaper (41-45), Empire and Republic.
Directive 7 (45-49), Empire and Republic.
The Battle of Ilum (48-50), Empire and Republic.
The False Emperor (48-50), Empire and Republic.

WoW

Level 15-16 Deadmines (Westfall)
Level 17-20 Wailing Caverns (The Barrens)
Level 18-21 Shadowfang keep (Silverpine Forest)
Level 22-25 Blackfathom Deeps (Ashenvale)
Level 26-29 Gnomeregan (Dun Morogh)
Level 31-34 The Scarlet Monastary (Tirisfal Glades)
Level 32-35 Razorfen Kraul (The Barrens)
Level 36-39 Maraudon (Desolace)
Level 37-40 Uldaman (The Badlands)
Level 40-43 Scholomance (Western Plaquelands)
Level 42-45 Razorfen Downs (The Barrens)
Level 48-51 Stratholme (Eastern Plaquelands)
Level 52-55 The Sunken Temple (Swamp of Sorrows)
Level 53-56 Blackrock Depths (Between Searing Gorge & Burning Steppes)
Level 54-61 Dire Maul (Ferelas)
Level 58-58 Blackrock Spire (Between Searing Gorge & Burning Steppes)
Wow (World of Warcraft) Eastern Kingdom & Kalimdor Minor Instanced Areas
Level 13-20 Ragefire Chasm (Ogrimmar)
Level 20-25 The Stockades (Stormwind)
Level 46-49 Zul’farrak (Tanaris Desert)
WoW (World of Warcraft) Burning Crusade Dungeon List
Level 59-62 Hellfire Ramparts (Hellfire Peninsula)
Level 61-63 The Blood Furnace (Hellfire Peninsula)
Level 67-75 The Shattered Halls (Hellfire Peninsula)
Level 62-64 The Slave Pens (Zangarmarsh)
Level 63-65 The Underbog (Zangarmarsh)
Level 67-75 The Steamvault (Zangarmarsh)
Level 64-66 Mana-Tombs (Terokkar Forest)
Level 65-67 Auchenai Crypts (Terokkar Forest)
Level 67-68 Sethekk Halls (Terokkar Forest)
Level 67-75 Shadow Labyrinth (Terokkar Forest)
Level 66-68 Escape from Durnholde (Tanaris)
Level 69-72 Opening of the Dark Portal (Tanaris)
Level 67-75 The Mechanar (Netherstorm)
Level 67-75 The Botanica (Netherstorm)
Level 68-75 The Arcatraz (Netherstorm)
Level 70-70 Magisters’ Terrace (The Isle of Quel’Danas)
WoW (World of Warcraft) Wrath of the Lich King Northrend Dungeon List:
Level 69-72 Utgarde Keep (Howling Fjord)
Level 75-77 Utgarde Pinnacle (Howling Fjord)
Level 72-74 Azjol-Nerub (Dragonblight)
Level 73-75 Ahn’kahet: The Old Kingdom (Dragonblight)
Level 71-73 The Nexus (Borean Tundra)
Level 75-77 The Oculus (Borean Tundra)
Level 74-76 Drak’Tharon Keep (Grizzly Hills)
Level 75-77 The Culling of Stratholme (Tanaris)
Level 76-78 Gun’Drak (Zul’Drak)
Level 75-77 Violet Hold (Dalaran)
Level 77-78 Halls of Stone (Storm Peaks)
Level 79-80 Halls of Lightning (Storm Peaks)
Level 78-82 Crusaders’ Coliseum (Icecrown)
Level 80-80 The Frozen Halls (Icecrown)
WoW (World of Warcraft) Cataclysm Dungeon List:
Level 80-81 Blackrock Caverns (Blackrock Mountain)
Level 80-82 Throne of the Tides (Abyssal Depths)
Level 82-84 The Stonecore (Deepholm)
Level 82-84 The Vortex Pinnacle (Uldum)
Level 84-85 Lost City of Tol’Vir (Uldum)
Level 84-85 Halls of Origination (Uldum)
Level 84-85 Grim Batol (Twilight Highlands)
Level 85-85 Deadmines Heroic (Westfall)
Level 85-85 Shadowfang Keep Heroic (Silverpine Forest)

Tämligen säker på att samma förhållande råder gällande raids/operations. Visst vanilla wow hade inte så många dungeons/raids men ett modernt MMO förväntas och bör ha mer raids och dylikt för att tillfredsställa den typiske MMO-lirarern imo. Time will tell.

Bara hoppas på att Bioware inte ligger på latsidan med att ge ut ny content. Ingen blir gladare än mig om så är fallet då man är en riktig SW fanboi men tyckte det var lite för mycket singelplayer i beta.

Permalänk

de e klart SWTOR skiljer sig från WOW men det är som några sagt, ett nytt spel som kan utmana WOW på riktigt.
Men ett par expansioner så kan detta bli riktigt härligt, tror dock inte Luke,Han,Leia,Vader,Cwebacca gör nån entre men deras likar kan man nog möta kanske Falcen eller liknande i nån expansio men vem vet.
Bioware är riktigt duktiga på spel som DAO serien för det var väld e som gjorde dom spelen?
I vilket fall är jag glad att deta äntligen kom väntat på ett stort SW spel att göra ett mmo med crysis grafik kräver nog en hel del av utveklare som datorer, i detta fall är jag nog mer fanboy än nånsin känns som SW är heligare än nåt annat för mig he he lol

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Jag har själv spelat WoW i 7(?) år, sedan release, och varje gång jag provat ett annat mmorpg så har jag gått tillbaka till WoW för de nya har "inte har samma kvalitét" ..eller nått sånt.

Nu har jag dock kört SWTOR sedan early access första dagen... jag skulle aldrig klara av att gå tillbaka till WoW nu, det känns som att gå från en skön mjuk fåtölj till att sätta sig på en sten.. Älskar SWTOR.

och visst kan det kännas som ett singelplayer spel.. men det tycker jag alla themepark mmo's gör om man questar själv, nu har jag alltid questat med kompisar/guilden i swtor och jag tycker mmo kännslan är precis lika som andra spel. Tog en world boss igår som droppa fina grejor

Sen tycker jag spelet flyter på bra, och det är inte alls stelt som vissa säger.. mycket mera action i fighterna än tex WoW.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

SWTOR har för många group quests i mitt tycke, det är minst sagt efterblivet att ha så många.
Om en vecka kan du ju glömma att hitta folk till dom.

Det finns en anledning till att WoW tog bort dom, dom fungerar absolut inte i längden!

Och sen baserar du vad ett MMO är pga group quests... ... ... /facepalm

Jag baserar inte ett MMO på antal groupquests, jag baserar det på att man ska spela multiplayer vilket det blir mer av med groupquests.
Annars är det ju ett helt vanilgt singelplayerspel där man ska nå maxlevel och först då gå online och spela.

"/Facepalm X2"

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Jag baserar inte ett MMO på antal groupquests, jag baserar det på att man ska spela multiplayer vilket det blir mer av med groupquests.
Annars är det ju ett helt vanilgt singelplayerspel där man ska nå maxlevel och först då gå online och spela.

"/Facepalm X2"

Så raiding och dungeons gäller inte?

Du gör bara dig själv till ett skämt...

EDIT: Sen ochså att man kan se folk runt om kring sig och gruppa med dom för att göra quests ändå gäller inte heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

SWTOR har för många group quests i mitt tycke, det är minst sagt efterblivet att ha så många.
Om en vecka kan du ju glömma att hitta folk till dom.

Det finns en anledning till att WoW tog bort dom, dom fungerar absolut inte i längden!

Och sen baserar du vad ett MMO är pga group quests... ... ... /facepalm

Gruppquests finns det, och som du säger många, men för många? Tycker jag då inte. Tror inte att det kommer bli extremt svårt att hitta folk till gruppquesterna i framtiden, men man får helt enkelt vänta och se. Sen behöver man absolut inte göra dessa questen överhuvudtaget. Finns nog med quests för att komma flera levlar över det man bör på den planeten, i alla fall tills level 20 (inte kommit längre). Det ger en ett val, kör man med polare eller är med i en någorlunda stor guild så har man en grupp ganska enkelt. Och som sagt, om det nu blir svårare att hitta grupp i framtiden får vi helt enkelt se, beror ju på om spelet växer eller inte.
Kan ge exempel på min Sith Warrior, jag kom till Balmorra vid lvl 16 och 50% xp till lvl 17. Är nu en bit över 20 och är redo för nästa planet men har minst 8-10 questkedjor att göra och runt 3-4 gruppquests jag inte har gjort eller kommer behöva göra.

Vad man sen tycker om SWtOR mot WoW är ju helt upp till en själv, man kan inte direkt säga att det ena är bättre än det andra rent generellt utan det är upp till var och en. Personligen tycker jag SWtOR är roligare på alla sätt och vis och grafiken är väldigt snygg och "smooth" om man jämför med WoWs kantiga system. Det är trots allt ett MMO och är riktat till så många som möjligt, och merparten sitter inte med en 10-15 000 kronors burk som de kan maxa spelet med. Enda problemet hittills för mig är köandet, å andra sidan är jag på en av de servrarna med högst population, så det får man ta och spelet har, trots allt, inte släppts än. Gruppquesterna är svåra och engagerande men inte FÖR svåra.

Planeterna kanske är lite låsta i högre level, men är det så stor skillnad gentemot WoW? När man har fått sitt skepp så kan man, så vitt jag vet, åka vart man vill. Inte drar man iväg till t.ex. Northrend i lvl 1 på WoW heller.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

---------
Tobblish, jag vet inte, men mestadels var jag än ser dig skriva om swtor i princip, så skriver du bara negativt om spelet

Man kan förstå att man inte gillar spelet, men vad sägs om att ta ett steg tillbaka och titta på att man själv som potentiell köpare, och man funderar på att spela det, faktiskt bör köpa och prova?
Åsikter finns det gott om här och på andra ställen så det råder det inte någon direkt brist på

Vi vet redan att du tycker spelet suger, iallafall om man sett dig skriva i den största swtor-tråden, och du verkar ha en liten benägenhet att vilja slå dig för bröstet och anse att du enbart har rätt i sak och alla andra har fel.
Ange istället bara vad du tycker är negativt helt enkelt, man behöver inte springa runt med en pekpinne och säga åt andra att de har fel för att de inte tycker som du

Folk upplever saker olika, jag tycker spelet är bra, schysst upplägg (än så länge) men att det är åt skogen för tidigt att dra slutsatser om spelets levnadslängd osv
Sen kan du omöjligt veta om detta upplägg funkar eller inte, och om något inte fungerar så kan man bara ta bort saken eller lägga till, svårare än så är det ju inte och absolut inget att starta andra världskriget över gång på gång.

Du verkar ha en väldigt negativ sida, kanske borde stävja den sidan lite och bara tänka på att alla tycker inte likadant om spelet?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Allt kommer hänga på hur mycket och hur fort dom får ut endgame content. Finns det inget att göra än att lvla alts, crafta och pvpa kommer folk sluta spela. Wow har varit oslagbart på den fronten fram till cata. Dra en lista på dungeons och raids i wow och jämför med vilket annat MMO som helst och det kommer blekna.

Dungeons/Flashpoints:

SWTOR

15 st

WoW

~60 st

Gillar hur du tar med alla instancer i WoW som har, vad är det nu, tre expensioner och funnits i 6 (rätt?) år jämfört med ett nylanserat Nähmen jag förstår vad du menar och säljer SWTOR bra kommer de ju också släppa content patchar, expansioner och mer där till. Men så är det väl i stort sett med alla mmorpgs, finns det för lite att göra när man är maxlevlad dör det ut.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

IMO känns det som detta spel kommer bli F2P alá DC Universe, men måste nog testa det ändå, hoppas de kommer en free trial.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Dungeons/Flashpoints:

SWTOR

The Black Talon (7-10), Empire only.
The Esseles (7-10), Republic only.
Hammer Station (13-17), Empire and Republic.
Athiss (17-21), Empire and Republic.
Mandalorian Raiders (21-25), Empire and Republic.
Cademimu (25-29), Empire and Republic.
Boarding Party (29-33), Empire only.
Taral V (29-33), Republic only.
The Foundry (33-37), Empire only.
Maelstrom Prison (33-37), Republic only.
Colicoid War Game (37-41), Empire and Republic.
The Red Reaper (41-45), Empire and Republic.
Directive 7 (45-49), Empire and Republic.
The Battle of Ilum (48-50), Empire and Republic.
The False Emperor (48-50), Empire and Republic.

WoW

Level 15-16 Deadmines (Westfall)
Level 17-20 Wailing Caverns (The Barrens)
Level 18-21 Shadowfang keep (Silverpine Forest)
Level 22-25 Blackfathom Deeps (Ashenvale)
Level 26-29 Gnomeregan (Dun Morogh)
Level 31-34 The Scarlet Monastary (Tirisfal Glades)
Level 32-35 Razorfen Kraul (The Barrens)
Level 36-39 Maraudon (Desolace)
Level 37-40 Uldaman (The Badlands)
Level 40-43 Scholomance (Western Plaquelands)
Level 42-45 Razorfen Downs (The Barrens)
Level 48-51 Stratholme (Eastern Plaquelands)
Level 52-55 The Sunken Temple (Swamp of Sorrows)
Level 53-56 Blackrock Depths (Between Searing Gorge & Burning Steppes)
Level 54-61 Dire Maul (Ferelas)
Level 58-58 Blackrock Spire (Between Searing Gorge & Burning Steppes)
Wow (World of Warcraft) Eastern Kingdom & Kalimdor Minor Instanced Areas
Level 13-20 Ragefire Chasm (Ogrimmar)
Level 20-25 The Stockades (Stormwind)
Level 46-49 Zul’farrak (Tanaris Desert)
WoW (World of Warcraft) Burning Crusade Dungeon List
Level 59-62 Hellfire Ramparts (Hellfire Peninsula)
Level 61-63 The Blood Furnace (Hellfire Peninsula)
Level 67-75 The Shattered Halls (Hellfire Peninsula)
Level 62-64 The Slave Pens (Zangarmarsh)
Level 63-65 The Underbog (Zangarmarsh)
Level 67-75 The Steamvault (Zangarmarsh)
Level 64-66 Mana-Tombs (Terokkar Forest)
Level 65-67 Auchenai Crypts (Terokkar Forest)
Level 67-68 Sethekk Halls (Terokkar Forest)
Level 67-75 Shadow Labyrinth (Terokkar Forest)
Level 66-68 Escape from Durnholde (Tanaris)
Level 69-72 Opening of the Dark Portal (Tanaris)
Level 67-75 The Mechanar (Netherstorm)
Level 67-75 The Botanica (Netherstorm)
Level 68-75 The Arcatraz (Netherstorm)
Level 70-70 Magisters’ Terrace (The Isle of Quel’Danas)
WoW (World of Warcraft) Wrath of the Lich King Northrend Dungeon List:
Level 69-72 Utgarde Keep (Howling Fjord)
Level 75-77 Utgarde Pinnacle (Howling Fjord)
Level 72-74 Azjol-Nerub (Dragonblight)
Level 73-75 Ahn’kahet: The Old Kingdom (Dragonblight)
Level 71-73 The Nexus (Borean Tundra)
Level 75-77 The Oculus (Borean Tundra)
Level 74-76 Drak’Tharon Keep (Grizzly Hills)
Level 75-77 The Culling of Stratholme (Tanaris)
Level 76-78 Gun’Drak (Zul’Drak)
Level 75-77 Violet Hold (Dalaran)
Level 77-78 Halls of Stone (Storm Peaks)
Level 79-80 Halls of Lightning (Storm Peaks)
Level 78-82 Crusaders’ Coliseum (Icecrown)
Level 80-80 The Frozen Halls (Icecrown)
WoW (World of Warcraft) Cataclysm Dungeon List:
Level 80-81 Blackrock Caverns (Blackrock Mountain)
Level 80-82 Throne of the Tides (Abyssal Depths)
Level 82-84 The Stonecore (Deepholm)
Level 82-84 The Vortex Pinnacle (Uldum)
Level 84-85 Lost City of Tol’Vir (Uldum)
Level 84-85 Halls of Origination (Uldum)
Level 84-85 Grim Batol (Twilight Highlands)
Level 85-85 Deadmines Heroic (Westfall)
Level 85-85 Shadowfang Keep Heroic (Silverpine Forest)

Tämligen säker på att samma förhållande råder gällande raids/operations. Visst vanilla wow hade inte så många dungeons/raids men ett modernt MMO förväntas och bör ha mer raids och dylikt för att tillfredsställa den typiske MMO-lirarern imo. Time will tell.

Bara hoppas på att Bioware inte ligger på latsidan med att ge ut ny content. Ingen blir gladare än mig om så är fallet då man är en riktig SW fanboi men tyckte det var lite för mycket singelplayer i beta.

Längsta citatet hitills??

Stämmer att ett spel som funnits i 7 år med 10-15 miljoner utövare har ett par mer dungeons än vad SWTOR har. Eftersom jag spelade WOW från aprill 2005 vet jag att de flesta dungeons upp till lvl 60 inte ens fungerade vid release utan öppnades efter ett par patchar. MC Tex, BWL osv var låst ett par år innan det öppnades.

Ett exempel på en bossfight. Detta är altså från betan Tänk på att spelet inte ens officiellt är släppt än. http://www.youtube.com/watch?v=uXFyTQcBLM8

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Det beror på varför du inte gillar filmerna.

Om du inte gillar storyn eller karaktärerna så kan du ändå spela SWTOR då det utspelar sig 3000 år innan filmerna och har därför helt andra karaktärer och story.

Men om du inte gillar Star Wars pga att dom slåss med lasersvärd och skjuter strålpistoler så tror jag inte att du kommer gilla SWTOR då detta förekommer mycket i spelet.

jo tyvärr så är det för att det är lasersvärd etc, så det är nog inget för mig, som jag trodde

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Längsta citatet hitills??

Stämmer att ett spel som funnits i 7 år med 10-15 miljoner utövare har ett par mer dungeons än vad SWTOR har. Eftersom jag spelade WOW från aprill 2005 vet jag att de flesta dungeons upp till lvl 60 inte ens fungerade vid release utan öppnades efter ett par patchar. MC Tex, BWL osv var låst ett par år innan det öppnades.

Ett exempel på en bossfight. Detta är altså från betan Tänk på att spelet inte ens officiellt är släppt än. http://www.youtube.com/watch?v=uXFyTQcBLM8

Blackwing Lair öppnades på sommaren 2005, några månader efter release, viss skillnad mot "ett par år"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

EDIT: Sen ochså att man kan se folk runt om kring sig och gruppa med dom för att göra quests ändå gäller inte heller?

Du verkar ju förstå helt knas.
Jag tycker att wow har blivit av med en viktig aspekt kring varför det är ett mmo, just att det inte finns många quests som man måste göra i grupp. Men om du vill spela ditt wow själv genom "lvling-fasen" (instancer exkluderat) så är det upp till dig.
Enligt min uppfattning så känns wow mer som ett singelplayerspel än swtor på grund av den anledningen.

P.S. Var lite dumt av mig att citera dig då det verkar som att du bara vill starta bråk.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

---------
Tobblish, jag vet inte, men mestadels var jag än ser dig skriva om swtor i princip, så skriver du bara negativt om spelet

Man kan förstå att man inte gillar spelet, men vad sägs om att ta ett steg tillbaka och titta på att man själv som potentiell köpare, och man funderar på att spela det, faktiskt bör köpa och prova?
Åsikter finns det gott om här och på andra ställen så det råder det inte någon direkt brist på

Vi vet redan att du tycker spelet suger, iallafall om man sett dig skriva i den största swtor-tråden, och du verkar ha en liten benägenhet att vilja slå dig för bröstet och anse att du enbart har rätt i sak och alla andra har fel.
Ange istället bara vad du tycker är negativt helt enkelt, man behöver inte springa runt med en pekpinne och säga åt andra att de har fel för att de inte tycker som du

Folk upplever saker olika, jag tycker spelet är bra, schysst upplägg (än så länge) men att det är åt skogen för tidigt att dra slutsatser om spelets levnadslängd osv
Sen kan du omöjligt veta om detta upplägg funkar eller inte, och om något inte fungerar så kan man bara ta bort saken eller lägga till, svårare än så är det ju inte och absolut inget att starta andra världskriget över gång på gång.

Du verkar ha en väldigt negativ sida, kanske borde stävja den sidan lite och bara tänka på att alla tycker inte likadant om spelet?

Håller med dig upp till 100!

Skrivet av MiLeS:

Gillar hur du tar med alla instancer i WoW som har, vad är det nu, tre expensioner och funnits i 6 (rätt?) år jämfört med ett nylanserat Nähmen jag förstår vad du menar och säljer SWTOR bra kommer de ju också släppa content patchar, expansioner och mer där till. Men så är det väl i stort sett med alla mmorpgs, finns det för lite att göra när man är maxlevlad dör det ut.

Håller med dig också, Folk sitter o jämför ett spel som lyckats bra i marknaden i 7 år, inte 6:P men iallafall, folk förstår inte att de krävs tid för att utveckla ett spel, utan dem förväntar sig att den ska ta över mmo tronen vid release...tror många har glömt hur wow såg ut vid release..De va helt enkelt skit, jag börja spela wow 2 år efter release då de började glittra i ögonen lite grann...

Skrivet av BJORLING:

IMO känns det som detta spel kommer bli F2P alá DC Universe, men måste nog testa det ändå, hoppas de kommer en free trial.

Tycker jag du absolut borde göra Testa!:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Du verkar ju förstå helt knas.
Jag tycker att wow har blivit av med en viktig aspekt kring varför det är ett mmo, just att det inte finns många quests som man måste göra i grupp. Men om du vill spela ditt wow själv genom "lvling-fasen" (instancer exkluderat) så är det upp till dig.
Enligt min uppfattning så känns wow mer som ett singelplayerspel än swtor på grund av den anledningen.

P.S. Var lite dumt av mig att citera dig då det verkar som att du bara vill starta bråk.

Lvling fasen är kanske bara 5% av din totala tid i ett mmo, så nej jag tycker inte att lägga kraft på såna aspekter lönar sig.
Det är bara irreterande när man sedan lvlar och inte hittar någon att göra dom 5 olika 4+ questsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

---------

Fanboys är alltid fanboys, nu säger jag inte att du är det men det är väl därför som många ser negativa inlägg av mig.
Jag gillar att argumenterar, datt välja den minsta sidan är alltid roligast
Ofta börjar det med att jag gnällt på Bioware och 20st fanboys blivit arga, and it begins..

Jag har dessutom kommit med flera optimistiska inlägg, dom kanske inte läggs på minnet för man inte blir förargad av dom eller fundersam.
Swtor är ett bra spel, det har jag alltid sagt. Ingen WoW killer för det är 110% omöjligt.

Sen påpekar du väldigt mycket olika saker som jag troligen aldrig har sagt eller förespråkat, vet inte om du tänker på någon annan i just den aspekten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Fanboys är alltid fanboys, nu säger jag inte att du är det men det är väl därför som många ser negativa inlägg av mig.
Ofta börjar det med att jag gnällt på Bioware och 20st fanboys blivit arga, and it begins..

Jag har dessutom kommit med flera optimistiska inlägg, dom kanske inte läggs på minnet för man inte blir förargad av dom eller fundersam.
Swtor är ett bra spel, det har jag alltid sagt. Ingen WoW killer för det är 110% omöjligt.

Sen påpekar du väldigt mycket olika saker som jag troligen aldrig har sagt eller förespråkat, vet inte om du tänker på någon annan i just den aspekten.

-----------
Det har mera med din "ton" gentemot andra, att göra, än nåt annat

Jag är nog inte direkt fanboi med ngt egentligen, om man nu inte drar upp bilar förstås men där får jag alltid pisk, då nästan ingen gillar mitt favvomärke:p

Vet inte om du menar på att du är en wow-fanboy, vilket jag tycker mig kunna se en del tydliga tecken på då du verkar jämföra i de flesta fall med just wow;)
Dina optimistiska inlägg är iallafall inte överhängande av vad jag sett, du är rätt duktig på att reta upp andra, genom att du faktiskt i de flesta inlägg jag ser, även här, indirekt kallar folk för idioter *pekar uppåt* bara för att de tycker annorlunda vilket iaf retar mig mer än dina åsikter om spelen i sig, eller företagen.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------
Det har mera med din "ton" gentemot andra, att göra, än nåt annat

Jag är nog inte direkt fanboi med ngt egentligen, om man nu inte drar upp bilar förstås men där får jag alltid pisk, då nästan ingen gillar mitt favvomärke:p

Vet inte om du menar på att du är en wow-fanboy, vilket jag tycker mig kunna se en del tydliga tecken på då du verkar jämföra i de flesta fall med just wow;)
Dina optimistiska inlägg är iallafall inte överhängande av vad jag sett, du är rätt duktig på att reta upp andra, genom att du faktiskt i de flesta inlägg jag ser, även här, indirekt kallar folk för idioter *pekar uppåt* bara för att de tycker annorlunda vilket iaf retar mig mer än dina åsikter om spelen i sig, eller företagen.

Hehe jo anledningen till att det främst blir WoW är att jag spelat det under 6års tid.
WoW är ochså SWTORs #1 konkurrent sen bygger SWTOR vidare på mycket från just WoW.
Hade jag spelet LOTR, Aion eller Rift mer så hade jag troligen jämfört dom spelen mer.

Oftast genom en snabb läsning så förstår jag att mina inlägg kan ha en viss ton, läser man bara genom en neutrala ögon så blir det oftast bättre .
(Då jag inte bemästrar fina argument ord ^^)

Men visst, har en person helt olika åsikter gentemot mina så blir dom just idioter, lika dant som jag blir idiot för dom

Permalänk

Mycket hänger på vad dom gör härnest, de måste pumpa ut saker att göra på max lvl eller så kommer folk sluta spela det illa kvickt.

Tycker det är jäkligt illa att de har snott så mycket från wow (eller andra spel),hade gärna sett lite mer eget och kreativt skapande. Dom snackade om att kunna använda sitt skepp på ett unikt sätt längre fram i tiden och flyga omkring och inte så linjärt och tråkigt det är nu.

Om det är för likt wow faller det på egna ben med tiden.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Lvling fasen är kanske bara 5% av din totala tid i ett mmo

Frågan du bör ställa dig är kanske om det måste vara så ?

Ska du köra igenom alla klassers story i swtor så blir nog lvling fasen bra mycket mer än 5%, beroende på hur mycket man tänker spela.

Personligen kör jag bara spelet med ett par polare som ett co-op rpg. skiter fullständigt i allt vad end-game, raids osv heter efter 7år av WoW-spelande.

Skrivet av Mimematis:

Det är skillnad på att trolla och att argumentera, de flesta av dina inlägg hamnar i den första kategorin.

Skrivet av Mimematis:

110% omöjligt.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Jag har bara spelat WoW till Level 20 och tyckte det var sjukt tråkigt.

Jag har nu spelat SWTOR till Level 25 och tycker det är bland de bästa spel jag spelat. Älskar Flashpoints(Dungeons) och spela med andra. Tycker man om Star Wars älskar man det här. Gled runt med min Mounter på Tattoine och bara njöt. Sandfolk är dock bättre än vad Anakin Skywalker får dem att framstå. Men Anakin Skywalker lär ha varit mer än Maxlevel när han tog en hel flock av dem helt själv.

Näe, ska du köpa ett spel nu så ska det an vara SWTOR.

Permalänk

Skillnaden är lite att WoW så känns det som att du powerlvlar etc för att nå maxlvl för att då kunna raida/pvpa etc.

SWTOR känns ungefär som Kotor,skyrim etc visst du har PVP och Instances etc, men eftersom singelplayer är såpass välgjort och alla röster har någon duktig skådespelare så blir questandet ett spel istället för ett "hinder".

Sen får vi se hur endgame ser ut, Jag hoppas det kommer vara mer som vanilla wow och inte så jädra casual.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad folk är ute efter när dem säger "kopierar wow"...
Alla mmos som kommit ut efter wow, "kopierar wow", ingen säger att wow kopierade EQ2..
Men man kollar ju alltid på den som lyckas mest, man ser alltid mannen på tronen, inte hur han kom upp dit..men men,

Sen att spelet kopierar wow, beror på hur man ser de,
Auction house, är som wow, ett annant skal
Mailbox
Classtrainers
Questlog
Achievements - lite skillnad där, mer story på alla delar av SW..

Men iallafall, vad förväntar ni er, de liksom Runescape har alla dessa skitgrejer? De inget man kan ta bort.
Bioware har försökt att sätta på en annan synvinkel, men kanske inte alla ni ser de,

Skepp- funkar som ditt hus typ...
Companions
Stora storylines,
Mkt cutscenes- finns folk som gillar de och folk som hatar de...Lär er att läsa infomation och spola fram Cutscenes med Space.

Alltså själv har jag spelat wow, rift, och massa annat, Tycker hitills att Swtor lyckats bäst med den personliga biten av din karaktär...Spelade wow mest för Pvpn, sen som LÖSBONDE sa, Sluta få känslan av att powerlvla och se end game, de är det som förstör för er..
Men jag kan inte dra slutsatser om spelet eller jämföra de med "wow" som vart ute i 7 år, för spelet släpptes för knappt 2 timmar sen...Jag ger alltid spelen ett par månader innan en slutsats...Plus så är detta ett mmo, Wow sög för mig ett tag, sen börja jag spela när de finslippades..
Man vet aldrig, kanske kommer Warzones med egna skepp inblandade, ha tålamod...:)

Föresten, Som sagt, vad är de ni är ute efter, när ni frågar efter nya grejer, helt ärligt, några exempel, De swtor tagit från wow, som tagit från EQ2 osv, Är grunden till ett MMO, vill man ändra på de, så får man komma upp med ett nytt genre...Kolla APB..Wow sa alla första gången, helt ny ide, GTA online, sen dog spelet, 3 månader efter release..Tat lugnt med era önskningar

Sorry att de blev så mkt Inget illa menat till någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Kolla APB..Wow sa alla första gången, helt ny ide, GTA online, sen dog spelet, 3 månader efter release..Tat lugnt med era önskningar

APB blev ju skit för att det var en månadskostnad på det(sen konkade ju företaget), APB Reloaded som det heter nu är ju en jätte hit på steam

Sen har du helt rätt i det du säger, finns det bra saker så klart man "lånar" dom till sitt eget.
Ju mer bra saker man lägger ihop, gammalt och nytt desto bättre spel får man i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag testade betan av SWTOR och var allt annat än nöjd, jag höll på att spela det i ungefär fyra timmar i sträck, sen åkte det ut med svärord som följd. :/ Karaktärerna liksom flyter fram på marken, deras steg ser otroligt onaturliga ut och slåss med en ljussabel såg ut som ett skämt. Jag har inte hittat något spel någonsin där karaktärerna i strider rör sig ens i närheten så bra som i WoW. :/ Sen är jag inte alls mycket för rymd-RPG, eller hur man ska förklara det - jag tycker om svärd, magier och drakar.

"Bra som Wow" ? Har du spelat som male human eller male NE ? Ridit på häst? Hur kan du påstå att det är bra?

Skrivet av redruM:

Dungeons/Flashpoints:
----------

wall of text

---------

Ingen kan väl förvänta sig att ett nytt mmo ska ha lika mycket content som wow? Som dock förlorar med hästlängder mot EQ och EQ2...

Skrivet av Zyriak:

Blackwing Lair öppnades på sommaren 2005, några månader efter release, viss skillnad mot "ett par år"

Några och några, var det inte typ i Juli, 5-6 månader efter release. Men tror att han tyckte precis som jag, dvs att det var väldigt tomt i flera månader efter MC. BWL var dock inte ens färdig när de öppnade den. Vi hade ett antal EU first i BWL och fick vänta på blizzard ett antal ggr.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk

SWTOR slår wow på fingrarna enligt mig själv har ju iof inte 7års erfarenhet a wow men ett år räckte till lvl83 i wow.
Innnan jag ledsnade på det men SWTOR kommer jag nog spela som Jedi/Sith, kanske trooper också beroende på hur jag trivs med spelet
Men så är jag ett SW fan/freak så jag tar SWTOR alla dar före wow inte sagt att WOW suger men inte lika kul som SWTOR, WOW är fortfarande ett bra spel helt klart det kan ingen säga emot, annars hade inte så många spelat det i 7-8år men få se som sagt SWTOR har bara börjat.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

de e klart SWTOR skiljer sig från WOW men det är som några sagt, ett nytt spel som kan utmana WOW på riktigt.
Men ett par expansioner så kan detta bli riktigt härligt, tror dock inte Luke,Han,Leia,Vader,Cwebacca gör nån entre men deras likar kan man nog möta kanske Falcen eller liknande i nån expansio men vem vet.
Bioware är riktigt duktiga på spel som DAO serien för det var väld e som gjorde dom spelen?
I vilket fall är jag glad att deta äntligen kom väntat på ett stort SW spel att göra ett mmo med crysis grafik kräver nog en hel del av utveklare som datorer, i detta fall är jag nog mer fanboy än nånsin känns som SW är heligare än nåt annat för mig he he lol

Nja, det är ju inte "riktiga" Bioware som gjort TOR, och med det menar jag samma utvecklare som gjort KOTOR, det spelet gjordes av BioWare Edmonton, medan TOR görs av BioWare Austin. (se Gamasutra artikel )
Är dock inte riktigt säker på om även Edmonton studion gjorde Mass Effect och Dragon Age, eller om de gjordes av någon annan Biuoware studio