Permalänk
Medlem

Skyrim Mobs Level

Hej, nu är det så att jag har börjat spela skyrim igen efter att min förra gubbe var 58 och orkade ej spela längre på den för jag tyckte att det var fel spelstil för mig. Jag är en mage älskare. Så jag gjorde en ny gubbe igår för att köra pure mage. Och jag har precis joinat mage college, och står där och summonar en flame atronach och sedan dödar jag den med lightingspells. På detta viset går jag upp i conjuartion och destruction. Kastar även andra spells så att jag går upp i alteration osv. Nåväl låt oss komma till saken. Jag undrar ifall jag håller på som jag gör, kommer monsterna i Skyrim världen levla med mig eller kommer de alltid vara på samma nivå så att jag dödar dem lätt senare? För annars om de skulle levla ifatt mig så kanske det hade blivit svårt senare när jag skulle döda dem efter ett tag? MVH Fredrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GHARN:

Hej, nu är det så att jag har börjat spela skyrim igen efter att min förra gubbe var 58 och orkade ej spela längre på den för jag tyckte att det var fel spelstil för mig. Jag är en mage älskare. Så jag gjorde en ny gubbe igår för att köra pure mage. Och jag har precis joinat mage college, och står där och summonar en flame atronach och sedan dödar jag den med lightingspells. På detta viset går jag upp i conjuartion och destruction. Kastar även andra spells så att jag går upp i alteration osv. Nåväl låt oss komma till saken. Jag undrar ifall jag håller på som jag gör, kommer monsterna i Skyrim världen levla med mig eller kommer de alltid vara på samma nivå så att jag dödar dem lätt senare? För annars om de skulle levla ifatt mig så kanske det hade blivit svårt senare när jag skulle döda dem efter ett tag? MVH Fredrik.

Jag tycker att du powerlevlar & därmed att du spelar fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Jag tycker att du powerlevlar & därmed att du spelar fel.

Jag ser det inte som powerlevling. När jag spelar Skyrim känner jag mig som om jag hade ett andra liv. Skyrim är ett RP spel och jag slåss då och "tränar" på krafter i skolan för att lära mig dem bra. Det finns inget fel eller rätt när man spelar skyrim heller. Alla spelar det olika som de vill göra det på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mobs levlar med dig till viss del men fortfarande inte i närheten av hur de levlade i Oblivion. Du kan kanske få lite problem om du börjar med att maxa pickpocketing och speech men inte om du levlar skills som hjälper dig i combat(Vilket conjuration och destruktion gör).

Skrivet av Hammar:

Jag tycker att du powerlevlar & därmed att du spelar fel.

Finns inget rätt eller fel sätt att spela Skyrim, man kör som man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GHARN:

Alla spelar det olika som de vill göra det på.
Skickades från m.sweclockers.com

Så är det ju givetvis.

Själv spelar jag "som det kommer" d.v.s. jag smithar INTE lite extra även om
jag har lite pengar att köpa leather/iron ingots för, eller enchantar daggers
på löpande band för att få ihop pengar till t.ex. leather & iron ingots ..
Jag ställer INTE min char mot en vägg i sneakmode/c för & går & fikar, typ.
För att jag vet att jag blir OP med tiden - om jag gör så.

Istället försöker jag att "immerse:a" i spelet, handlingen - som jag tolkar den - ofc,
för att maximera min upplevelse. Lyssnar vad folk säger, förbättrar det jag har o.s.v.
Jag väljer utrustning & vad jag bär helt efter den ROLL jag valt under kreerandet
av char:en, sen försöker jag att berätta utvecklingen för mig själv på ett så
underhållande sätt min fantasi gör möjligt. Jag tycker det är roligast så.
(Siffror betyder ingenting för mig, så detta passar bättre än "maximal output")

Givetvis låter jag min char bli duktig på det den gör i sinom tid, men att ha osannolikt
höga stats i en eller annan skill vid låga levels, utan att ha "spelat mig till dom naturligt"
förstör spelet IMO. Skyrim har för stora osthål vanilla, jag vill ha "Oscuros for Skyrim" - snart.
I nuläget väljer jag hellre att lägga mina perks lite tokigt eller att random laga mat, fast jag
i princip struntar i hela "alchemy"-biten av spelet - som jag oftast gjort i alla TES-spel.

Om jag ska vara ärlig lämnar jag Skyrim:s handling vid högre levels vad gäller pengar.
Jag anser det konstigt att jag ska släpa på främmande armours, vapen & annat
fram & tillbaka, fram & tillbaka för att få ihop korvören till småsaker,
när jag sent i spelet är ledaren för alla tänkbara sammanslutningar som bjuds.

NU spelar jag min char som någon sorts "arvinge" eller så, från Morrowind & Oblivion,
så mitt spel passar helt säkert bara mig, precis som singelplayer ska vara, enligt mig.
Började t.ex. char #4 med 100.000guld, för att slippa en knippe söndernötta koncept.

(Char #2 har fortfarande inga stålar trots level 53, p.g.a. andra omständigheter.)

Men jag tycker att ha ihjäl sin FireAtronach gång på gång enligt recept ovan, för att få upp stats
- (också) är powerleveling på samma sätt som leather/iron-osthålet, jodå.

Ditt spel är dock lika ditt som mitt är mitt, så kör på bara. Bara du har roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Så är det ju givetvis.

Själv spelar jag "som det kommer" d.v.s. jag smithar INTE lite extra även om
jag har lite pengar att köpa leather/iron ingots för, eller enchantar daggers
på löpande band för att få ihop pengar till t.ex. leather & iron ingots ..
Jag ställer INTE min char mot en vägg i sneakmode/c för & går & fikar, typ.
För att jag vet att jag blir OP med tiden - om jag gör så.

Istället försöker jag att "immerse:a" i spelet, handlingen - som jag tolkar den - ofc,
för att maximera min upplevelse. Lyssnar vad folk säger, förbättrar det jag har o.s.v.
Jag väljer utrustning & vad jag bär helt efter den ROLL jag valt under kreerandet
av char:en, sen försöker jag att berätta utvecklingen för mig själv på ett så
underhållande sätt min fantasi gör möjligt. Jag tycker det är roligast så.
(Siffror betyder ingenting för mig, så detta passar bättre än "maximal output")

Givetvis låter jag min char bli duktig på det den gör i sinom tid, men att ha osannolikt
höga stats i en eller annan skill vid låga levels, utan att ha "spelat mig till dom naturligt"
förstör spelet IMO. Skyrim har för stora osthål vanilla, jag vill ha "Oscuros for Skyrim" - snart.
I nuläget väljer jag hellre att lägga mina perks lite tokigt eller att random laga mat, fast jag
i princip struntar i hela "alchemy"-biten av spelet - som jag oftast gjort i alla TES-spel.

Om jag ska vara ärlig lämnar jag Skyrim:s handling vid högre levels vad gäller pengar.
Jag anser det konstigt att jag ska släpa på främmande armours, vapen & annat
fram & tillbaka, fram & tillbaka för att få ihop korvören till småsaker,
när jag sent i spelet är ledaren för alla tänkbara sammanslutningar som bjuds.

NU spelar jag min char som någon sorts "arvinge" eller så, från Morrowind & Oblivion,
så mitt spel passar helt säkert bara mig, precis som singelplayer ska vara, enligt mig.
Började t.ex. char #4 med 100.000guld, för att slippa en knippe söndernötta koncept.

(Char #2 har fortfarande inga stålar trots level 53, p.g.a. andra omständigheter.)

Men jag tycker att ha ihjäl sin FireAtronach gång på gång enligt recept ovan, för att få upp stats
- (också) är powerleveling på samma sätt som leather/iron-osthålet, jodå.

Ditt spel är dock lika ditt som mitt är mitt, så kör på bara. Bara du har roligt.

Jodå det är klart att att det förstör om man levlar upp sig som op genom att ha tex destruction i sjukt hög lvl i kanske lvl 10? Men jag undrade mest för att jag levlade den på detta viset till lvl 30 för att innan var den bara lvl 20 och kunde inte döda några mobs i princip Kör även på Master så det ska vara svårt men jag skadade inte något i princip