Permalänk
Medlem

QPAD 5K eller Naos 5000

Som jag förstått det så är QPAD 5K kortare och högre och Naos 5000 lägre och längre vid fingertopparna.
Vilken dessa två möss är mest lik MX510 eller är MX510 ett mellanting mellan dem båda i längd/höjd?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Som jag förstått det så är QPAD 5K kortare och högre och Naos 5000 lägre och längre vid fingertopparna.
Vilken dessa två möss är mest lik MX510 eller är MX510 ett mellanting mellan dem båda i längd/höjd?

Jag kan tyvärr inte svara på dina frågor men kan säga att min naos 3200 är grymt skön så ifall du köper naos 5000 kommer du inte bli missnöjd

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Men hur är det med alla problem med 5000 då? Också det en sak som jag är lite osäker över måste jag säga.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Men hur är det med alla problem med 5000 då? Också det en sak som jag är lite osäker över måste jag säga.

Vilka problem syftar du på? De flesta fixades med senaste drivrutinerna och har själv aldrig haft några problem med min nuvarande naos

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

Vilka problem syftar du på? De flesta fixades med senaste drivrutinerna och har själv aldrig haft några problem med min nuvarande naos

Jaså, enligt Minoix hemsida kom den senaste drivrutinen ut 2010.
Läste runt lite på forumet och det är många som klagar på att det inte funkar bra med 64bits Windows 7.

Edit: Här bl.a står det ju massor om problemen med Naos 5000 som folk har. :/

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Som jag förstått det så är QPAD 5K kortare och högre och Naos 5000 lägre och längre vid fingertopparna.
Vilken dessa två möss är mest lik MX510 eller är MX510 ett mellanting mellan dem båda i längd/höjd?

Kan för det första säga att ingen av dom är något likt MX510!

Jag har händer av modellen större och jag har haft både NAOS 5000 och Qpad 5K... 2 st 5K.

NAOS 5000 gillade jag inte för jag tyckte att den kändes hal och varje gång jag lyfte den tappade jag greppet och all fokus lades på just detta och det slutade med att jag blev dödad.

5K är en helt annan story, den älskar jag! Helt underbar! Greppet för lillfingret är mycket bättre än vad det är på mionix musen.

Jag hade kört på 5K.

Utan det problemet att man tappade greppet så kan jag säga att NAOS 5000 är en bra mus om den passar ens händer, kvalitén verkar vara bra och sjukt bra mjukvara! Men den passade inte min hand.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Jaså, enligt Minoix hemsida kom den senaste drivrutinen ut 2010.
Läste runt lite på forumet och det är många som klagar på att det inte funkar bra med 64bits Windows 7.

Edit: Här bl.a står det ju massor om problemen med Naos 5000 som folk har. :/

Verkar som att det är galet mycket problem med 64bit windows 7 vilket är synd.

Skrivet av Mionix:

Hej Kära Mionixanvändare!

Ledsen att det tagit tid för er att få svar, men förhoppningsvis har ni varit i kontakt med vår support och fått mer information angående de problem ni haft.

Allmän information:
Ny mjukvara till NAOS 5000 är på gång, har ni inte redan varit i kontakt med vår support ber jag er ta kontakt med dem och lämna datorspecifikation och vilket OS ni använder, samt vilka problem ni upplevt. Detta för att vi ska kunna återskapa problemet och lösa det snabbare. En betaversion kommer att komma ut snart som de som tagit kontakt med supporten kommer få tillgång till och vi kommer givetvis att arbeta vidare allt eftersom specifikationer och problem kommer in för att kunna lösa de problem som idag finns.

Iraffluse: Väldigt tråkigt att höra att du har fått problem med ditt Zibal 60. Ta kontakt med vår support så beställer dem nya tangenter och skickar ut till dig. Detta kan dock ta någon eller några veckor då produktion och transport kan ta lite tid.

Mvh
Mionix Support Team

Så man vet i alla fall att det är nya drivrutiner på gång. Om du verkligen är interesserad av naos 5000 så kan du väl avvakta lite och se om denna nya drivrutin fixar problemen vissa har, värt då naos är helt klart den bästa formade musen jag nånsin testat.

Har även testat qpad 5k av en kompis, den är bra mycket högre och kortare än naos 5000, skulle kanske passa nån som dig som kört mx510 (vet att kompisen körde mx518 innan och gillade qpad musen) enda som fick mig att avstå är inget viktsystem på qpad 5k, gillar min mus tung så det blev naos 5000 för mig.
En galet stor vanesak på musen, tog kanske en vecka innan man lärt sig hur man ska greppa musen men nu lirar man SC2 på hög fart med den och det går fantastiskt.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren! Blev en QPAD 5K, känns som ett säkrare val rakt igenom då jag gått över till W7 Pro 64bit nu när skolan bjuder på det

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2