Ett spel som efterliknar brädspelet Risk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jul 2011

Ett spel som efterliknar brädspelet Risk

Jag och mina polare lirade risk häromdan i skolan och fastnade direkt för det. Jag letar helt enkelt efter ett online-spel som efterliknar Risk. Jag har kollat lite på Shogun 2 Total War, men jag har inte riktigt bestämt mig än.

Några tips?

☺☻☺☻☺☻

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Risk till dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Overlord96:

Risk till dator?

Ojfan... glömde att det fanns xD. Tack för att du upplyste mig

☺☻☺☻☺☻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2011

Ja Risk finns även till dator! Körde det en hel del ett tag när inga kompisar ville köra the real deal

Edit: några sekunder för sen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberrymden
Registrerad
Nov 2005

Europa Universalis 3 är väldigt kul också.

Dator1: Silverpower600W|i7 860@2.8ghz|16GB@1333mhz|Sapphire HD5870 1GB PCS+|Intel X25-M G2 80GB|2x1TB ATA2
Server/HTPC:Corsair550W|Phenom9550BE@2.6ghz|8GB@800mhz||500GB ATA2|1TB ATA2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Bödvar:

Ja Risk finns även till dator! Körde det en hel del ett tag när inga kompisar ville köra the real deal

Fungerar det bra med att köra det online / lan? Något som du rekommenderar? ;3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005

Svea Rike 1,2 & 3 som var för-serien till Europa Universalis som KlosterKatten pratat om. Tror att EU följdes av Patriarchs som serie. Paradox Entertainment har nog släppt alla serier. Dock då spelen är turbaserade så kan jag inte rekommendera dem för lan dock.

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Legitjunkie:

Jag och mina polare lirade risk häromdan i skolan och fastnade direkt för det. Jag letar helt enkelt efter ett online-spel som efterliknar Risk. Jag har kollat lite på Shogun 2 Total War, men jag har inte riktigt bestämt mig än.

Några tips?

Det ska finnas ett spel med några år på nacken som heter "Risk 2". Det spelade vi mycket i LAN (tcp/ip vill jag minnas) och var aldrig något strul. Har dock aldrig försökt spela online, men det bör gå.

Sedan finns även Risk Factions (steam) som bör fungera utmärkt online.

Båda spelen har möjligheter till regelervarianter/speltyper än "classic", men Risk 2 inte lika mycket.
Det är ändå classic som är roligast. Risk 2 går även att köra hotseat vill jag minnas.

Spelar RB6 Siege, PUBG, Rimworld och lite annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

shogun 2 total war jämfört med risk är ju som att jämföra svart med vitt=/.

keep your friends close but your enemies even closer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Risk Factions är riktigt kul. Pass på och köp det nu när steam har rea.

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 1700 @ 3,9| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Colorful 1080 | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Asus MG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Risk Factions är bra, kul.

Men långt ifrån vad det kunde bli.

Jag spelar men stöter på massa buggar och skräp. Såsom att skärmen blir helt vit och ljudet ger mig tinnitus. Helt random när man spelar kommer SHCHANNNIIIINNN tinnitus ljud som om spelet fick tinnitus.

Min dator är stabil, inget fel på den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2001

Risk 2 är riktigt bra, jag har spelat mycket online. Jag var med i något ladder games där vi var flera hundra som spelade dagligen. Med dagliga turneringar och tävlingar. En gång var det en rik amerikan som bjöd över söndagsvinnarna till usa för ett lan. Allt betalt, tyvärr jobbade jag söndagar:-(
Måste hem och lägga in det igen. Vi kanske ska köra lite ihop. Pm isåfall.
Kollade priser på prisjakt, svindyrt av någon anledning. Köpte mitt för en hundring för några år sedan. Måste gå att hitta billigare.

Edit: Cases ladder heter det.

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10
HP Dv7- 1040| Intel C2D 8400 | Nvidia 9600 Gt M | 3GB Minne | 320 GB Hd |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Aug 2005

http://kdice.com/ finns inget roligare sätt att döda lite tid på när man jobbar

// ursäkta stavfelen
WTF ?